visum til en iraker

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
zuzu87

visum til en iraker

Indlæg af zuzu87 » 29.04.2013 13:00:17

Er der mulighed for at søge visum til min mand fra nordirak. Vi har en datter sammen på 3 år og han har boede i DK i 9 år som asylansøger. HaN valgte at tage tilbage i år 2011. Er der overhoved mulighed for søge visum til ham?

TAK :)

soreng

Re: visum til en iraker

Indlæg af soreng » 01.05.2013 12:22:57

Ja da. Irak er i asyllandegruppen, og der kan gives visum til.
"ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre."

Så med mindre han har et visum eller indrejse karantæne, så skulle der ikke være noget i vejen for at søge om visum.

zuzu87

Indlæg af zuzu87 » 13.05.2013 14:06:20

soreng skrev:Ja da. Irak er i asyllandegruppen, og der kan gives visum til.
"ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre."

Så med mindre han har et visum eller indrejse karantæne, så skulle der ikke være noget i vejen for at søge om visum.
TUsind tak for din svar. Han tager til tyrkiet ankara og søger FS og visum. Han fik lavede en rejseforsikring. Mon der er gode chancer for at han får en visum?

soreng

Indlæg af soreng » 13.05.2013 14:12:15

Med mindre han har enten visum eller indrejse karantæne så skulle der vel ikke være noget til hinder for at han får visum. Det kan du/i næsten selv bedst svare på. ;-)

zuzu87

Indlæg af zuzu87 » 13.05.2013 16:08:43

soreng skrev:Med mindre han har enten visum eller indrejse karantæne så skulle der vel ikke være noget til hinder for at han får visum. Det kan du/i næsten selv bedst svare på. ;-)
Han har ikke visum eller karantæne. Man høre bare så meget om at de ikke giver visum til iraker. Derfor er jeg i tvivl. I ved nemlig bedre om iraker har fået lov til komme med visum.

soreng

Indlæg af soreng » 13.05.2013 16:38:10

Det stod jo på us hjemmeside, så jeg kan ikke helt se hvad der er at være så meget i tvivl om. ;-)
Ja jeg ved godt at man hører så meget. :lol: Så måske det bedste nogen gange er at lukke ørene for alt hvad folk siger, og så gå lige til kilden. :-) (I dette tilfælde udlændingestyrelsen).Og us siger at det kan man godt få som ægtefælle. ;-)

zuzu87

Indlæg af zuzu87 » 13.05.2013 16:57:59

soreng skrev:Det stod jo på us hjemmeside, så jeg kan ikke helt se hvad der er at være så meget i tvivl om. ;-)
Ja jeg ved godt at man hører så meget. :lol: Så måske det bedste nogen gange er at lukke ørene for alt hvad folk siger, og så gå lige til kilden. :-) (I dette tilfælde udlændingestyrelsen).Og us siger at det kan man godt få som ægtefælle. ;-)
HEhe det har du ret i. :D det må jeg gør. De ting de kræver for at søge visum er dem som står i us hjemmeside ik? For når man går ind på http://tyrkiet.um.dk/da/rejse-og-ophold ... liebesoeg/ der står mere. Feks. Bankkonto, dokumentation for arbejde, kontoudskrifter osv. Hvilken skal vi følge?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 13.05.2013 21:54:06

Når det er din ægtefælle, så behøver han ikke at vise arbejdskontrakt, men du bør sende dine seneste 3 lønsedler/andet bevis på indkomst med invitationen. Han skal vise, at han har midler til sit ophold, men det skal ikke være 46 €/dag. Hvis han har et kreditkort og/eller nogle hundrede dollars eller euro, så er det nok - det bør han også kunne vise frem i paskontrollen når han ankommer.

Han skal have reservation på en returbillet og rejsesygeforsikring.

Du skal tænke på, at det der står på tyrkiet.um. gælder for tyrkiske statsborgere, som jo hører til i immigrationslandegruppen, og derfor kan komme til DK hvis de blot har 'en vis tilknytning' til den, der inviterer.

Du og han skal læse her: http://www.denmarkvac-tr.com/English/al ... visas.html
mh
Rådgiver for ÆUG

zuzu87

Indlæg af zuzu87 » 14.05.2013 08:33:21

mh skrev:Når det er din ægtefælle, så behøver han ikke at vise arbejdskontrakt, men du bør sende dine seneste 3 lønsedler/andet bevis på indkomst med invitationen. Han skal vise, at han har midler til sit ophold, men det skal ikke være 46 €/dag. Hvis han har et kreditkort og/eller nogle hundrede dollars eller euro, så er det nok - det bør han også kunne vise frem i paskontrollen når han ankommer.

Han skal have reservation på en returbillet og rejsesygeforsikring.

Du skal tænke på, at det der står på tyrkiet.um. gælder for tyrkiske statsborgere, som jo hører til i immigrationslandegruppen, og derfor kan komme til DK hvis de blot har 'en vis tilknytning' til den, der inviterer.

Du og han skal læse her: http://www.denmarkvac-tr.com/English/al ... visas.html
OKey tusind tak. Det var det jeg ville høre. Så må vi håbe han får lov til komme med visum.

Besvar