@ Hoppe, du er ufatteligt nedladende - sæt dig dog lige ind i, hvem du henvender dig til.
Jeg ved herfra at Krikris ganske udmærket kender til nigerianeres dårlige ry.
Både Krikris og ægtefælle er højtuddannede og velhavende. Hun har forlængst fået fs med sin nigerianske mand ved at tage et længerevarende ophold i Sverige.
Krikris' svigermor er ligeledes velhavende og har ingen som helst intentioner om at forlade sine øvrige børn og børnebørn og sin gode bolig til fordel for et på flere måder koldt, klamt og uvenligt klima i DK for længere tid end et familiebesøg, men har naturligvis lyst til at se det land, hendes søn har valgt at slå sig ned i og hvor hendes pt nyeste børnebørn skal vokse op.
tror ikke min svigermor er mor til min mand....
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: tror ikke min svigermor er mor til min mand....
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Krikis var også den, som måtte "oplære" den svenske ambasade om, hvordan en visum ansøgning skulle behandles, da de ikke kunne finde ud af de speciel regler omkring en 3, landsborger, som skulle tilslutte sig til en EU borger.
Desunden, er krikis faktisk den der er skyld i at jeg valgte EU løsning, da som krikis skrev, hun ville ikke tilbyde sin ægtefælle, at skulle under de danske regler.
mvh DBS
Desunden, er krikis faktisk den der er skyld i at jeg valgte EU løsning, da som krikis skrev, hun ville ikke tilbyde sin ægtefælle, at skulle under de danske regler.
mvh DBS
Endelig
På 59 dagen efter visumansøgnings indgivelsen (i forgårs) blev min svigermor ringet op af den svenske ambassade som repræcenterer Dk i Nigeria, der meddelte hende, at hun var bevilliget et 3 mdrs schengen visum.
Hun fløg idag fra Lagos til Abuja og fik sit visa i passet, og kommer så på besøg på fredag 8 dage. Hun blev aldrig spurgt om, hvornår hun nu kunne tænke sig at rejse, så datoen var fastlagt til den 4 maj, men vi kunne selvfølgelig ikke få en billet med så kort varsel,medmindre vi vil betale buss class pris.
Vi blev aldrig bedt om supplerende oplysninger eller lignende.
På 59 dagen efter visumansøgnings indgivelsen (i forgårs) blev min svigermor ringet op af den svenske ambassade som repræcenterer Dk i Nigeria, der meddelte hende, at hun var bevilliget et 3 mdrs schengen visum.
Hun fløg idag fra Lagos til Abuja og fik sit visa i passet, og kommer så på besøg på fredag 8 dage. Hun blev aldrig spurgt om, hvornår hun nu kunne tænke sig at rejse, så datoen var fastlagt til den 4 maj, men vi kunne selvfølgelig ikke få en billet med så kort varsel,medmindre vi vil betale buss class pris.
Vi blev aldrig bedt om supplerende oplysninger eller lignende.
Velkommen til Svigermor 
mvh DBS
mvh DBS
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Tillykke med det
Vi sidder også her og får egne erfaringer med visum-bøvl: forsøger for 5. måned at få et forskningsophold i USA på plads.
Vi sidder også her og får egne erfaringer med visum-bøvl: forsøger for 5. måned at få et forskningsophold i USA på plads.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG