Skal man bevise overfor ambassaden at man er skilt?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
chi065

Skal man bevise overfor ambassaden at man er skilt?

Indlæg af chi065 » 18.04.2013 10:37:36

Jeg har været gift og har prøvet at invitere konen her til landet uden at det skete fordi jeg blev skilt. Jeg bad US at annullere visum til hende og det skete også. Hvis jeg nu igen skal giftes med en fra udlandet, er det så et krav at jeg skal bevise over for US og/eller ambassaden at jeg faktisk er skilt nu. Jeg kan oplyse at jeg ikke har registreret mit tidligere ægteskab her hos kommunen eller andre steder.

US kunne ikke svare på dette spørgsmål og sagde at jeg skulle vende det med ambassaden. Er der nogen der ved det?

soreng

Re: Skal man bevise overfor ambassaden at man er skilt?

Indlæg af soreng » 18.04.2013 11:40:53

chi065 skrev:Jeg har været gift og har prøvet at invitere konen her til landet uden at det skete fordi jeg blev skilt.
Fra hvem? Konen du har prøvet at invitere?
chi065 skrev:Jeg bad US at annullere visum til hende og det skete også.
Igen...Hvem?
chi065 skrev:Hvis jeg nu igen skal giftes med en fra udlandet, er det så et krav at jeg skal bevise over for US og/eller ambassaden at jeg faktisk er skilt nu. Jeg kan oplyse at jeg ikke har registreret mit tidligere ægteskab her hos kommunen eller andre steder.
Så dit ægteskab er ikke registreret nogen steder? Heller ikke i din kones hjemland eller det land hvor i blev gift?
Us eller ambassaden har ikke noget at gøre med om du kan blive gift. Det er det land hvor ægteskabet skal finde sted der håndterer det. Hvis du skulle giftes i Danmark ville det være borgerservice på dit lokale kommunekontor der står for den del, at tjekke om du lovligt kan gifte dig.

Men skal du invitere en ny kæreste, så vedlæg da kopi af jeres skilsmisse papirer...Det skader da aldrig.
chi065 skrev:US kunne ikke svare på dette spørgsmål og sagde at jeg skulle vende det med ambassaden. Er der nogen der ved det?
Du er også meget upræcis i hvad du spørger om.

chi065

Indlæg af chi065 » 18.04.2013 18:50:00

Tak for svaret Søren.

Jeg snakker om min kone - nu tidligere kone, som jeg nu er skilt fra. Vores ægteskab blev selvfølgelig registreret i det hvor vi blev gift. Efterfølgende har jeg inviteret hun her til DK men hun kom aldrig her. Skilsmissens proces kører stadig i det land vi blev gift. Vores ægteskab er dog ikke registreret nogen steder i DK - de eneste institutioner her i DK, der ved om vores ægteskab er udlændingestyrelsen (US) og ambassaden.

Her er mit spørgsmål:
Hvis jeg nu skal giftes igen i udlandet og skal invitere min ny konen hertil, skal jeg så bevise over for ambassaden og evt. US at jeg er blevet skilt fra tidligere konen. Hvis jeg kan undgå det så vil jeg gør det fordi det vil tage tid at få papirer om skilsmisse på plads i hjemlandet.

DBS

Indlæg af DBS » 18.04.2013 19:13:26

Du vil altså giftes, inden du bliver skilt ?

Lyder som noget "rod"

mvh DBS

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 18.04.2013 19:19:38

Du skal sørge for at kunne bevise, at du er skilt.

Alt andet vil efter al sandsynlighed skabe problemer, og hvis din skilsmisse ikke er endelig, før du indgår nyt ægteskab, så begår du bigami og dermed en overtrædelse af dansk straffelov - uanset, hvor i verden vielsen finder sted.
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Indlæg af soreng » 19.04.2013 08:14:38

chi065 skrev:Tak for svaret Søren.

Jeg snakker om min kone - nu tidligere kone, som jeg nu er skilt fra. Vores ægteskab blev selvfølgelig registreret i det hvor vi blev gift. Efterfølgende har jeg inviteret hun her til DK men hun kom aldrig her. Skilsmissens proces kører stadig i det land vi blev gift.
Så er i ikke skilt. I er i færd med at blive skilt...Der er stor forskel.
chi065 skrev:Vores ægteskab er dog ikke registreret nogen steder i DK - de eneste institutioner her i DK, der ved om vores ægteskab er udlændingestyrelsen (US) og ambassaden.

Her er mit spørgsmål:
Hvis jeg nu skal giftes igen i udlandet og skal invitere min ny konen hertil, skal jeg så bevise over for ambassaden og evt. US at jeg er blevet skilt fra tidligere konen. Hvis jeg kan undgå det så vil jeg gør det fordi det vil tage tid at få papirer om skilsmisse på plads i hjemlandet.
Du kan jo ikke lovligt gifte dig igen før din skilsmisse er endelig (alle papirer er på plads), så det er et meget teoretisk spørgsmål syntes du ikke? Det bedste du nok kan gøre for dig selv er at få det faktum at du rent faktisk ER gift, registreret i Danmark, og så også få skilsmissen registreret i Danmark. Så risikere du ikke at de forskellige systemer i Danmark ikke er enige om hvad din civilstand er.

Så mit svar er det samme. Når du engang bliver gift igen så vedlæg skilsmissepapirerne fra dit nuværende ægteskab. Så er der ikke noget at være i tvivl om. Dem har du jo på det tidspunkt alligevel, da du jo ikke lovligt kan gifte dig igen før skilsmissen er endelig. Gør du det alligevel vil det være bigami, og 1) Gøre ægteskabet ugyldigt i Danmark. 2) Være strafbart i de fleste lande i verden.

chi065

Indlæg af chi065 » 21.04.2013 20:24:12

Tak for svarene.

Ok så jeg gør som I siger da det lyder logisk. Tak for hjælpen.

Besvar