Barnebarn EU-borger - visum til svigermor (Tyrkiet)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Papatyam
Geografisk sted: København

Barnebarn EU-borger - visum til svigermor (Tyrkiet)

Indlæg af Papatyam » 06.04.2013 08:46:52

Hej,

Vi vil gerne invitere min mands mor til Danmark for at tilbringe tid med os og vores datter her til sommer.

Vi er dog i tvivl mht. ansøgningen. Vi har tænkt at min mand inviterer, MEN i punkt 34 (Personoplysninger om det familiemedlem der er EU-borger) kan man godt vælge "Barnebarn" - her skal vi vel stadig udfylde oplysninger om vores datter? Selvom det ikke er hende der inviterer?

Og når man har et familiemedlem, der er EU-borger, er alt vedr. rejse- og leveomkostninger så irrelevante? I hvert fald skal den rubrik (nr. 33) ikke udfyldes i ansøgningen hvis den, der inviterer, er EU-borger.. Forvirret :?

På forhånd mange TAK for hjælpen :)

soreng

Re: Barnebarn EU-borger - visum til svigermor (Tyrkiet)

Indlæg af soreng » 08.04.2013 12:20:43

Papatyam skrev:Hej,

Vi vil gerne invitere min mands mor til Danmark for at tilbringe tid med os og vores datter her til sommer.

Vi er dog i tvivl mht. ansøgningen. Vi har tænkt at min mand inviterer, MEN i punkt 34 (Personoplysninger om det familiemedlem der er EU-borger) kan man godt vælge "Barnebarn" - her skal vi vel stadig udfylde oplysninger om vores datter? Selvom det ikke er hende der inviterer?

Og når man har et familiemedlem, der er EU-borger, er alt vedr. rejse- og leveomkostninger så irrelevante? I hvert fald skal den rubrik (nr. 33) ikke udfyldes i ansøgningen hvis den, der inviterer, er EU-borger.. Forvirret :?

På forhånd mange TAK for hjælpen :)
Med mindre at barnebarnet har en alder hvor man kan snakke om at det reelt kan invitere en person, og stå for udgifter til mad og logi, så lad du bare din mand invitere hans mor. :-)

Tyrkiet er altså kun i Immigrationslandegruppen, så der kræves bare en vis tilknytning til den man besøger. Der er ikke engang et krav om at man skal være i familie. ;-)

Det er alt andet mere mistænkeligt at et 5 årigt barn inviterer Farmor på besøg, end det er at sønnen inviterer mor på besøg for at besøge kan og hendes barnebarn. ;-)

Papatyam
Geografisk sted: København

Re: Barnebarn EU-borger - visum til svigermor (Tyrkiet)

Indlæg af Papatyam » 08.04.2013 16:19:07

soreng skrev:Med mindre at barnebarnet har en alder hvor man kan snakke om at det reelt kan invitere en person, og stå for udgifter til mad og logi, så lad du bare din mand invitere hans mor. :-)

Tyrkiet er altså kun i Immigrationslandegruppen, så der kræves bare en vis tilknytning til den man besøger. Der er ikke engang et krav om at man skal være i familie. ;-)

Det er alt andet mere mistænkeligt at et 5 årigt barn inviterer Farmor på besøg, end det er at sønnen inviterer mor på besøg for at besøge kan og hendes barnebarn. ;-)
Tak for din hjælp :)

Ja, det er nok lidt svært for en 7 mdrs baby at invitere farmor :mrgreen: Det var også mere om man så måske har lettere ved at få visum - altså om man måske har "ret" til at få visum når man har et familiemedlem (i lige linje so to speak) der er EU-borger.

Synes det er en jungle det her visum-halløj og har lykkeligt glemt alt om det fra dengang min mand skulle til DK. Ikke lige info man gider bruge tid på når man ikke behøver :)

Besvar