forlængelse af visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sean4u2

forlængelse af visum

Indlæg af sean4u2 » 21.09.2007 19:11:52

Hvis nu enes sin far og mor har lyst tl blive lidt længer fordi man skal nedkomme med sit første barn og deres hjemrejse dato lægge omkring den tid man skal føde,kan man så forlænge deres visum en måndet eller Mere
kommer det ind under personlige årsager ?
og hvordan kan man forlænge en visum ?

p.s
ikke mig der skal nedkomme lovet bare jeg vil prøve at finde ud af hvad man gjore for i såfald at kunne forlænge de kommen bedsteforælders ophold
Tror vi alle der har en kærste eller famile i udlandet vil opleve noget der minder om det på et tidspunkt at barnet ikke lige kommer til tiden :)
Vh sean

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 25.09.2007 10:47:18

Hej sean4u2.
Jeg ringede ind til US for at spørge, hvor stor sandsynligheden er for at få forlænget visum for kommende bedsteforældre. Damen sagde, at sandsynligheden er meget lille, da der skal være opstået en form for akut situation, og det er en fødsel jo ikke. Fødselsterminen kan variere, men kun med 2-3 uger, og et visum på 3 måneder kan derfor godt planlægges efter terminen. Jeg spurgte så hvad hvis de kun har en måneds visum, men hun sagde der gælder det samme.
Hvis I alligevel gerne vil prøve at søge forlængelse skal I udfylde et ansøgningsskema for de personer, der ønsker visum forlænget. Skemaet finder I her: http://www.nyidanmark.dk/Templates/Sear ... Type=forms
(vælg visum og forlængelse)

Er der nogen der ved, om man automatisk får processuelt ophold hvis man søger forlængelse indtil sagen er behandlet? Det ville måske give en chance for bedsteforældrene. Personligt synes jeg dog det er "risky business", da man også skal have det koordineret med en plads på flyet, og det kan være svært at få ændret den oprindelige flybillet eller få en helt ny billet i sidste øjeblik. Og hvis bedsteforældrene ikke rejser ud i tide kan I risikere de får 3 års indrejseforbud i DK!

Måske er den bedste løsning at bedsteforældrene rejser hjem og søger visum igen hurtigst muligt (har de været her 90 dage eller mindre?), og får deres barnebarn at se næste gang de kommer....

Beklager, hvis det er dårlige nyheder for jer. Håber I finder en løsning eller at barnet måske alligevel beslutter sig for at komme ud til tiden!

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 23.06.2008 15:29:35

Hej

I forbindelse med forlængelse af visum.

Min kæreste har fået visum til to mdr, da vi kun søgte om de to mdr. Nu er det således at vi gerne vil giftes os her i dk, men hans tid i dk udløber snart. Kan vi søge om forlængelse på baggrund af at vi gerne vil giftes os og især på denne tid af året hvor ventetiden kan vare op til tre uger. ??

Håber i kan hjælpe.... Jeg vil forsøge at ringe til lokale politi og høre også... men ville bare lige høre om I evt. har nogle erfaringer indenfor dette område.

Med venlig hilsen
miss fighter

Besvar