Kære ÆUG
Jeg blev i februar måned gift i Senegal. Min mand er senegaleser, og jeg selv er dansk statsborger. Nu er jeg i Danmark og vil gerne have, han kommer og besøger mig på et turistvisum til sommer. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber I kan svare på:
1. Jeg er 22 år, men forhåbentlig spiller 24-årsreglen ingen rolle i behandlingen af hans visumansøgning, eftersom han kun skal besøge mig og ikke søger opholdstilladelse i Danmark?
2. Det er mig, der betaler for hans rejse samt ophold, når/hvis han kommer. Han skal bo hos mig. Jeg har ingen fast indkomst p.t., så jeg kan ikke rigtig fremvise mine tre seneste lønsedler. Til gengæld har jeg en opsparing på 40.000, som jeg kan vise på et bankudskrift. Det bør vel være rigeligt til de 90 dage?
3. Hvis ikke, vil min far gerne stille en slags økonomisk garanti og sende sine tre sidste lønsedler med invitationen. Men er det besværet værd at blande ham ind i det, og i så fald, hvordan?
4. Min mand har en bankkonto. Kan det betale sig at vise et bankudskrift, også selvom der kun står ca. 1000 kroner på kontoen, eller er det bedre bare at lade være?
5. Er det en god idé at vedlægge mere dokumentation, som f.eks. billeder, for vores forhold, end vores vielsesattest? (Jeg har fået den godkendt i min bopælskommune).
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh FM
Turistvisum til min mand fra Senegal
-
fundiver199
Re: Turistvisum til min mand fra Senegal
1) Der er ingen 24-års regel for visumbesøg.
2) Ja 40.000 kroner må være rigeligt.
3) Nej det er ikke besværet værd at blande din far ind i sagen.
4) De fleste ambassader vil gerne se udskrift af visumansøgerens bankkonto, også selvom værten betaler rejse og ophold. Læs mere på ambassadens egen hjemmeside.
5) Nej vielsesattesten er rigelig dokumentation for, hvilken tilknytning visumansøgeren har til værten i Danmark.
2) Ja 40.000 kroner må være rigeligt.
3) Nej det er ikke besværet værd at blande din far ind i sagen.
4) De fleste ambassader vil gerne se udskrift af visumansøgerens bankkonto, også selvom værten betaler rejse og ophold. Læs mere på ambassadens egen hjemmeside.
5) Nej vielsesattesten er rigelig dokumentation for, hvilken tilknytning visumansøgeren har til værten i Danmark.