Visum aflevering.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

Visum aflevering.

Indlæg af rinarios » 03.06.2008 16:25:29

Hej Forum,

Nu troede vi lige at den var der, aflevering af visum ansøgning på den finske ambasade i Lima, men desværre nej.
Hver gang min mand kontakter dem, enten telefonisk eller ved at møde op får han nyt at vide af kvinden bag glasruden. Så frustrende.

I papirerne stod der intet om at han skulle have reservering af flybillet klar ved indlevering. Pludselig skal han have en aftale til inteview, tidligere fik vi blot at vide når I er gift behøves dette ikke.
Når han på en venlig og imødekommende måde stiller spørgsmål, nærmest råber hun tilbage. Vi aner snart ikke hvad vi skal gøre, og Freddy er så nervøs til inteviewet på torsdag og hvad nu hvis der stadig mangler noget. Det her kan jo blive ved i en evighed. Gid jeg var hos ham.
Forhåbentlig er det ikke kvinden bag glasruden som beslutter når visum gives.

Jeg havde lige brug for at komme af med al min fortvivlelse, håber det er ok.

Karina

keff

Indlæg af keff » 03.06.2008 20:27:46

Karina.
jeg forstår godt din nærvøsitet,jeg havde den også. men min kone virkede mere rolig end jeg gjorde. I vores tilfælde var det ikke et politi-forhør. de spurgte om vores fremtidsplaner og så spurgte de hvor vi mødte hinanden og om hendes familie og til sidst om hun vidste hvilket arbejde jeg havde.

Flybilletter ved indlevering lyder lidt mystisk,man ved jo ikke hvornår visum er ude. Det er meget normalt med interview fra immigrationslandegruppen..

good luck

baekkel

Indlæg af baekkel » 03.06.2008 20:49:17

Hej Karina!
Hvis det kan være dig nogen trøst ligner det til forvæksling det Denis og jeg måtte igen - dog blev vi behandlet RIGTIG pænt på ambassaden i Kampala.
Vi skulle også vise en reservation af ruturbillet, men ikke den slags der skal betales depositum for. Faktisk endte vi med slet ikke at bruge den reservation de så papirer på dengang, fordi jeg, hvis vi lavede en ny reservation til samme fly, kunne betale online med dankort ogdet sparede en masse bøvl. Vi blev direkte anbefalet både fra ambassaden og rejsekontoret ikke at betale noget som helst før visaet var i hus, så den anbefaling ville jeg lige give videre.
Angående interview er det vidst helt fast procedure, vi var helidig at der var tid samme dag som vi ansøgte, så vi blev begge interviewet (hver for sig). Denis var meget nervøs, fordi vi havde fået at vide at der ville være 14 dages ventetid, så han følte sig slet ikke forberedt, men vi blev begge meget positivt overraskede.
De spurgte om de samme ting som Keff nævner, og derudover til vores bryllupsdato, og de bad os om at fortælle noget personligt om hinanden, noget som ikke fremgik af min indbydelse.
Denis fortalte så om hvad jeg studerer på universitetet i Danmark, og det har åbentbart været godt nok for ambassaden sendte vores sag til US allerede samme dag, da de ikke mente det var nødvendigt at tjekke op på nogen detaljer i hans hjemland.

Og nu kommer han i overmorgen...:)

Så jeg håber det trøster lidt at vide, at det behøver ikke at være så slemt og jeg er sikker på i er godt forberedte til det hele!

Held og lykke herfra

Linda

rinarios
Geografisk sted: København

Indlæg af rinarios » 04.06.2008 17:56:05

Hej keff og Linda,

Tak for de gode råd.

Endte med min mand har lavet en flybillet resevering ved KLM, kostede 10 dollars, så det er jo ok. Om vi virkelig kommer til at bruge den resevering vil tiden jo vise.

I morgen er så dagen, hvor jeg ikke vil tænke på andet end dette inteview og aflevering. Desværre er jeg ikke hos ham, så mig kan de i hvert fald ikke inteviewe. Jeg er sikker på min mand nok skal være rolig og tænke at han gør dette for os.

Tillykke til dig Linda at du nu er sammen med din mand.

Karina

Besvar