Skal ægteskabet nævnes eller ej?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MMA24

Skal ægteskabet nævnes eller ej?

Indlæg af MMA24 » 16.01.2013 21:55:33

Hej!
Min forlovede fra Libanon har lige været i Danmark for første gang for at besøge mig og min familie. Det var skønt!! :D Nu er vi så begyndt at planlægge fremtiden, - og hans næste besøg. Da jeg er igang med mit afsluttende år min uddannelse, er det desværre ikke muligt for mig, at rejse til Libanon i det næste halve års tid. Vi har derfor besluttet, at han kommer herop igen til juni, hvor jeg har afsluttet uddannelsen. Mit spørgsmål er nu... Vi har planer om at gifte os til juli. Vi har allerede reserveret kirken og skal snart igang med indsamle de nødvendige dokumenter osv. Idet vi har planer om, at han skal ankomme her den 9. juni, kan vi tidligst ansøge om visum 3 måneder før dette, - altså omkring den 9 marts. Vil det være en fordel eller en ulempe at nævne i invitationen, som skal sendes til ambassaden, at vi har planer om at gifte os i juli? Jeg kan ikke finde ud af, om dette måske vil få dem til at give et afslag, da der så - ifølge dem er en chance for, at han vil blive i DK? Han har overholdt sit tidligere visum osv. Så de har jo i princippet ikke noget på ham? :?: :?: :?:

På den anden side kan vi jo ikke engang sige med sikkerhed, om vi bliver gift i juli, idet der er en masse dokumenter der skal godkendes det ene og det andet sted..

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

fundiver199

Re: Skal ægteskabet nævnes eller ej?

Indlæg af fundiver199 » 17.01.2013 07:53:50

Ambassaden har ikke brug for at kende jeres livsplaner. De skal tage stilling til følgende:

1) Hvilke datoer skal de skrive i visummet?

2) Hvad er det overordnede formål med rejsen? Forretningsrejse? Deltagelse i konference? Besøg hos kæreste? Turisme?

3) Er der risiko for, at visumansøgeren vil begå kriminalitet eller terrorisme, blive illegal indvandrer eller søge om asyl?

At I har planer om at gifte jer, eller besøge Tivoli, eller holde en fest sammen med jeres venner, er ikke informationer, ambassaden har brug for at have for at behandle visumansøgningen. Og derfor er det bedst ikke at give sådanne overflødige informationer.

Hvis din forlovede overholdt udrejsefristen på sit sidste visum og ikke blev registreret af politiet eller efterretningstjenesten, vil udstedelse af det næste visum mere eller mindre være en formsag.

MMA24

Re: Skal ægteskabet nævnes eller ej?

Indlæg af MMA24 » 17.01.2013 13:49:12

Tusind tak for svar :) Jeg undlader at nævne noget om det så :)

Besvar