Hej Forum,
Min mand i Lima er i tvivl omkring hvad nogle af punkterne i visumanøsgningen betyder og hvordan det skal udfyldes.
Jeg håber I kan hjælpe.
1: Omkring numbers of requesting. 1 stay, 2 stays, multiples entries.
Vi forestiller os udelukkende at han kommer her til Dk, én gang og derefter søger om FS herfra. Jeg formoder 1 stay i løbet af de 90dages visum vi søger, er det rigtige svar.
2: Title/kinds of visa. Valgmuligheder airport transit, transit, short period og long period. Vi søger som sagt 90dage, kan ikke finde ud af om det er short eller long.
3. Spørgsmål N-27. In case of transit, do you have an entry permission at the last country of destiny.
Forstår vi slet ikke, da vi jo nu er igang med ansøgning.
4. If you do not reside in your country of origin, is it allowed to you for return to return to the country in which you reside. YES or NO. Number and validity.
Dette spørgsmål kommer lige efter pas oplysninger, men har det noget med hans pas at gøre.
Er desværre blank her igen.
5. På den finske ambasade fik vi han et enkelt spørgeskema, men kan se på US hjemmeside at de har en supplerende oplysningsskema ved siden af, bl.a omkring familieforhold o.a.
Jeg er i tvivl om han også skal udfylde den, selvom som han siger de slet ikke har oplyst omkring den på ambasaden.
Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Karina
Hjælp til visumudfyldelse.
Hejsa
Hejsa.
Jeg svarer bare på spørgsmålene ud fra hvad du har spurgt om.
1: Der er det 1 stay
2: Long period, vi skrev i parantes 90 dage dengang vi søgte
3: Det kommer an på om han skal flyve direkte til dk eller om ahn skal i transit, altså mellemlande inden han kommer til dk. Det vil sige han skal have gyldige billetter og adgangstilladelse til det/de lande han skal mellemlande i plus dk selvfølgelig. Det hænder jo af og til at nogle folk har indrejseforbud i et land.
4: Det er hvis han ikk bor i sit i oprindelige hjemland. Er ikk helt sikker på det spørgsmål, da vi ikk selv var i den situation.
5: Det papir er jeg ret sikker på skal udfyldes, da det i nogle lande er for at tjekke op om ansøgeren er gift i sit hjemland og om eventuelle familiemedlemmer kan have været i dk f.eks og har haft problemer der.
Håber det var nogle svar du kunne bruge
Jeg svarer bare på spørgsmålene ud fra hvad du har spurgt om.
1: Der er det 1 stay
2: Long period, vi skrev i parantes 90 dage dengang vi søgte
3: Det kommer an på om han skal flyve direkte til dk eller om ahn skal i transit, altså mellemlande inden han kommer til dk. Det vil sige han skal have gyldige billetter og adgangstilladelse til det/de lande han skal mellemlande i plus dk selvfølgelig. Det hænder jo af og til at nogle folk har indrejseforbud i et land.
4: Det er hvis han ikk bor i sit i oprindelige hjemland. Er ikk helt sikker på det spørgsmål, da vi ikk selv var i den situation.
5: Det papir er jeg ret sikker på skal udfyldes, da det i nogle lande er for at tjekke op om ansøgeren er gift i sit hjemland og om eventuelle familiemedlemmer kan have været i dk f.eks og har haft problemer der.
Håber det var nogle svar du kunne bruge