Jeg har ringet rundt, googlet og mere for at finde ud af om jeg har skudt mig selv i foden, ved at være lidt hurtig på aftrækkeren, med at booke og betale for en uges luksusferie til Egypten i starten af januar.
Min kone har processuelt visum (indgav ansøgning om familiesammenføring i starten af august), og vi mangler kun at udlændingeservice udskriver godkendelsesbrevet. Jeg har ringet og talt med dem ugentligt, og har endelig fået bekræftet at de har modtaget kommunens brev om at jeg har stillet bankgarantien på 50000 kr. De kan dog ikke sige hvornår vi modtager godkendelsen (hvilket er ekstremt frustrerende), da vi kun har en små 6 uger at løbe på. (Har dog hørt fra alle sider, at det ikke varer længe, når vi er noget til dette punkt)
Jeg elsker at tage sorgerne på forskud, så tænker bare i tilfælde af at den ikke kommer inden længe, vil det så kunne lade sig gøre at få en tilbagerejsetilladelse? Og hvor lang tid vil den tage? Der var en medarbejder der sagde hun ville få den med det samme, hvis vi tropper op på Ryersgade, men vil helst undgå at spilde en hel dag i det helvede, men gør det jo hvis man ikke kan gøre andet. Har talt med den egyptiske ambassade, og her kan vi bare sende hendes pas, ansøgning om visum, samt kopi af ægteskabs erklæring, og så ville det tage ca. 2 dage.
Det var lidt meget skrift, håber at få nogle hjælpende svar.
vh
Danjel