visum
visum
Hey
Ville lige starte med at sige dette er en rigtigt god hjemmeside og et rigtigt godt forum.
Jeg har mødt en kæreste i tyrkiet. Jeg har været nede ved ham 2gange i år. Og må vil han også gerne komme og besøge mig og møde min familie. Her i danmark.
Jeg har læst både her inde og på nyidanmark hjemme side. Men det forvirre MIG. Jeg ved j. Jeg skal sende en invitation ned til han. Som han så skal hen til den danske ambassade. I ankara. Men skal jeg også skrive en og sende in til ambassade. Og hvis hvor skal jeg sende den hen.
min kæreste frygte lidt et afslag. Da han få nogle år side prøve at søge visum til finland. Og fik afslag. Men jeg skal nok betale udgifterne når han r i danmark. Og ved at han har arbejdet han har arbejde på 2 hoteller dernede til sommer.
Han har en bank konto og pas. Han ved han skal betale en rejse forsikring. Men hvad koster det når han kun vil på ferie 2 uger. Har også hørt at han minimum skal betale skat det sidste 3mdr han har arbejdet. Ellers må han ikke rejse. Kan det passe..
Jeg synes ikke selv vores sag er usikker. Men der er jo en altid risiko for at få afslag
Ville lige starte med at sige dette er en rigtigt god hjemmeside og et rigtigt godt forum.
Jeg har mødt en kæreste i tyrkiet. Jeg har været nede ved ham 2gange i år. Og må vil han også gerne komme og besøge mig og møde min familie. Her i danmark.
Jeg har læst både her inde og på nyidanmark hjemme side. Men det forvirre MIG. Jeg ved j. Jeg skal sende en invitation ned til han. Som han så skal hen til den danske ambassade. I ankara. Men skal jeg også skrive en og sende in til ambassade. Og hvis hvor skal jeg sende den hen.
min kæreste frygte lidt et afslag. Da han få nogle år side prøve at søge visum til finland. Og fik afslag. Men jeg skal nok betale udgifterne når han r i danmark. Og ved at han har arbejdet han har arbejde på 2 hoteller dernede til sommer.
Han har en bank konto og pas. Han ved han skal betale en rejse forsikring. Men hvad koster det når han kun vil på ferie 2 uger. Har også hørt at han minimum skal betale skat det sidste 3mdr han har arbejdet. Ellers må han ikke rejse. Kan det passe..
Jeg synes ikke selv vores sag er usikker. Men der er jo en altid risiko for at få afslag
Re: visum
Du skal udfylde invitaionen som du kan finde her.karla skrev:Jeg skal sende en invitation ned til han. Som han så skal hen til den danske ambassade. I ankara. Men skal jeg også skrive en og sende in til ambassade. Og hvis hvor skal jeg sende den hen.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Det kan gøres manuelt (printe ud, skrive, sende til ham), eller det kan gøres elektronisk vha nem id. I så fald får du et invitations id som du så giver til din kæreste. Det skal han bruge når han søger om visum.
Du angiver jo i din invitation at du betaler for hans udgifter mens han er her, og at han skal bo hos dig (går jeg ud fra at han skal).karla skrev:min kæreste frygte lidt et afslag. Da han få nogle år side prøve at søge visum til finland. Og fik afslag. Men jeg skal nok betale udgifterne når han r i danmark. Og ved at han har arbejdet han har arbejde på 2 hoteller dernede til sommer.
Det som en ambassade kigger på er hans forudsætninger for at vende tilbage til tyrkiet efter hans besøg i danmark. et fast arbejde vil altid vægte mere end sæson arbejde, men der er jo ikke andet for end at prøve.
Er han ikke næsten den nærmeste til at vide det? Han må jo også gerne selv prøve at undersøge bare nogle enkelte ting.karla skrev: Han har en bank konto og pas. Han ved han skal betale en rejse forsikring. Men hvad koster det når han kun vil på ferie 2 uger.
Det med at betale skat de seneste 3 måneder han har arbejdet ved jeg ikke hvor det skulle komme fra. Det kan selvfølglig hjælpe til at vise at man har et arbejde at vende hjem til, men at det ligefrem skulle være et krav, har jeg ikke hørt før. hvem skulle forbyde ham at rejse ud af Tyrkiet i så fald? Den danske stat kan jo ikke forbyde en tyrkisk statsborger at rejse ud af Tyrkiet.karla skrev:Har også hørt at han minimum skal betale skat det sidste 3mdr han har arbejdet. Ellers må han ikke rejse. Kan det passe..
Er det ved paskontrollen at man skal medbringe kvitteringer på sine sidste 3 måneders skatteindbetalinger?
Ja det er der jo selvfølglig, men de ting som en visum ansøgning typisk bliver afvist på, kan du ikke research dig ud af. Det er oftest at ambassaden eller us finder at ansøgeren har så svage bånd til hjemlandet, at man ikke tror på at han vil vende hjem efter ferien. Hvilken begrundelse blev der givet da han i sin tid fik afslag på visum til Finland?karla skrev:Jeg synes ikke selv vores sag er usikker. Men der er jo en altid risiko for at få afslag
I kan søge både i ankara og i istanbul. den i istandbul synes jeg jeg har hørt bedst om
længere forklaring.
Vi gjorde begge dele både at han stod fysiks med invitaiotnen i hånden, samt at jeg sendte en via mail til ambassaden.
Det med skatten passer ikke, min eksmand havde ikke arbejde to mdr før han kom til dk, og han havde ingen problemer.. Det du skal vide allerede nu er at i tyrkiet er der mange meninger om eks visum og hvad der kræves, mange bliver "vejledet" af venner familier osv. Men de allerefleste ved slet ikke hvad det drejer sig om... Nogle bliver nok nærmere bevidt misvejledet... Samtidlig vil alle gerne fortælle hvor svært og umuligt det er... Hvis jeg havde en lira for hver gang vi fik det af vide ville vi have været møg rige...Læs på ambassaden hjemmeside...der står alle regler
En rejse forsikring er ikke dyrt, vi gav under 100 lira for 3 mdr, og på det tidspunkt kunne man købe ind i visumcentrede.. det var det letteste.
Som dokumentation på at du har midler til at betale vedlæg da kopi af lønseddeler, bankudtog... her gjorde jeg det samme som med invitationen min eksmand fik kopir han afleverede sammen med visummet, plus jeg afleverede på sammen til ambassaden..
Tag det stille og rolig og forhast ikke tingene, og lav fodarbejdet..og forberede dig på tyrkisk bureaukrati
....
Vi gjorde begge dele både at han stod fysiks med invitaiotnen i hånden, samt at jeg sendte en via mail til ambassaden.
Det med skatten passer ikke, min eksmand havde ikke arbejde to mdr før han kom til dk, og han havde ingen problemer.. Det du skal vide allerede nu er at i tyrkiet er der mange meninger om eks visum og hvad der kræves, mange bliver "vejledet" af venner familier osv. Men de allerefleste ved slet ikke hvad det drejer sig om... Nogle bliver nok nærmere bevidt misvejledet... Samtidlig vil alle gerne fortælle hvor svært og umuligt det er... Hvis jeg havde en lira for hver gang vi fik det af vide ville vi have været møg rige...Læs på ambassaden hjemmeside...der står alle regler
En rejse forsikring er ikke dyrt, vi gav under 100 lira for 3 mdr, og på det tidspunkt kunne man købe ind i visumcentrede.. det var det letteste.
Som dokumentation på at du har midler til at betale vedlæg da kopi af lønseddeler, bankudtog... her gjorde jeg det samme som med invitationen min eksmand fik kopir han afleverede sammen med visummet, plus jeg afleverede på sammen til ambassaden..
Tag det stille og rolig og forhast ikke tingene, og lav fodarbejdet..og forberede dig på tyrkisk bureaukrati
hej tak for svare
min kæreste har fortalt at han fik afslag fordi de ikke troede på han ville komme tilbage til tyrkiet selv om han havde papir på han havde arbejde på hotelle kravet de mere fra ham.
det var meinge at jeg skal pinte ansøgening ud og sende den til han og så kunne jeg forstå at jeg også samtidig kunne sende en per mail til ambassede.
min kæreste har fortalt at han fik afslag fordi de ikke troede på han ville komme tilbage til tyrkiet selv om han havde papir på han havde arbejde på hotelle kravet de mere fra ham.
det var meinge at jeg skal pinte ansøgening ud og sende den til han og så kunne jeg forstå at jeg også samtidig kunne sende en per mail til ambassede.
jeg ved da han søgte sidst var han i ankara. men hvorfor skulle den anden være bedre.
jeg bor stadig hjemme med min forældre,
men min mor mener, ikke han jeg skal skrive at vi er kæreste, da de ville tro at han så ville blive i dammark.
men han vil kun på ferie. han er fotograf på et hotel så han har betalt for at leje hotel til næste sommer. så han kan ikke bleve og det heller ikke det der er meinge nu. måske sener.
men det lige før at man bliver nød til at gifte for at få den på besøge. det kan da ikke være rigtigt,
kan forstå de er gået fra at værten skulle stille en bank geranti. men der var det nemmer at få visum nu er det blivet meget svære.
jeg bor stadig hjemme med min forældre,
men min mor mener, ikke han jeg skal skrive at vi er kæreste, da de ville tro at han så ville blive i dammark.
men han vil kun på ferie. han er fotograf på et hotel så han har betalt for at leje hotel til næste sommer. så han kan ikke bleve og det heller ikke det der er meinge nu. måske sener.
men det lige før at man bliver nød til at gifte for at få den på besøge. det kan da ikke være rigtigt,
kan forstå de er gået fra at værten skulle stille en bank geranti. men der var det nemmer at få visum nu er det blivet meget svære.
Skriv nu bare at i er kærester. Det gør altså jeres relation stærkere end hvis du bare skriver at i er venner, og chancen for at han får visum bliver bedre. Din mors bekymring er ikke korrekt.
Det er altså ikke ulovligt at være kæreste med en udlændinge, selvom DF sikkert gerne så at det var tilfældet.
Og igen...Prøv at lade være med at lytte til hvad folk tror...Det er IKKE blevet sværere at få visum efter at værten ikke skal stille garanti...Hvem siger dog det?
Det er altså ikke ulovligt at være kæreste med en udlændinge, selvom DF sikkert gerne så at det var tilfældet.
Og igen...Prøv at lade være med at lytte til hvad folk tror...Det er IKKE blevet sværere at få visum efter at værten ikke skal stille garanti...Hvem siger dog det?
nej jeg ville også skrive at vi er kæreste. for det er vi.
jeg har billede af os sammen og sms og fly biletter fra da vi var der nede så der skulle der ikke komme nogen problemer håber jeg
men er det også en god ting hvis jeg skriver at min familie rigtigt gerne ville møde han og hvis han kunne holde jul her i dammark for at oplevet en anden kultur, jeg er nemlig i trivlt om hvad er godt at skrive i en ansøging.
for det er jo en meget personlig for mig. men føler virkelig usat og set lidt ned på. men han er jo ikke herre over ham man forelsker sig i. jeg håber bare et kan lykkes. for vores skyld men også at han kunne oplevet andet end tyrkiet da han aldrig har været andet end i tyrkiet
jeg har billede af os sammen og sms og fly biletter fra da vi var der nede så der skulle der ikke komme nogen problemer håber jeg
men er det også en god ting hvis jeg skriver at min familie rigtigt gerne ville møde han og hvis han kunne holde jul her i dammark for at oplevet en anden kultur, jeg er nemlig i trivlt om hvad er godt at skrive i en ansøging.
for det er jo en meget personlig for mig. men føler virkelig usat og set lidt ned på. men han er jo ikke herre over ham man forelsker sig i. jeg håber bare et kan lykkes. for vores skyld men også at han kunne oplevet andet end tyrkiet da han aldrig har været andet end i tyrkiet
jeg har snakke med mange som har søgt om visum og synes det er blevet meget svære.
det så også derfor jeg er herinde for at få det rigtigt svar for folk der ved noget om det.
men jeg tro på det og så må vi tage den derfra andet er der jo ikke at gøre
det så også derfor jeg er herinde for at få det rigtigt svar for folk der ved noget om det.
men jeg tro på det og så må vi tage den derfra andet er der jo ikke at gøre
Det kan du da godt, men det betyder ikke umiddelbart noget i forhold til at få visum eller afslag.karla skrev:men er det også en god ting hvis jeg skriver at min familie rigtigt gerne ville møde han og hvis han kunne holde jul her i dammark for at oplevet en anden kultur, jeg er nemlig i trivlt om hvad er godt at skrive i en ansøging.
Det primære fokus når ansøgningen bliver behandlet er altså at bedømme om han har tænkt sig at rejse hjem igen når hans visum udløber. Og der taler det jo hverken for eller imod om din familie glæder sig til at se ham.
Du behøver jo altså ikke at gøre det mere kompliceret end at din kæreste godt vil søge om et visum til danmark for at besøge hans kæreste og tilbringe noget tid sammen med hende...Det er der jo altså ikke noget hverken mærkeligt eller ulovligt i.
Det kan godt være at det er det umiddelbare indtryk for nogle. Men de kriterier man bliver "målt" på har ikke ændret sig noget væsentligt...Det er jo altså ikke hverken sværere eller lettere at blive illegalt i et land, bare fordi at man har lagt en sikkerhedsstillelse, og det er nu engang der som primært bliver evalueret når ansøgningen bliver behandlet.karla skrev:jeg har snakke med mange som har søgt om visum og synes det er blevet meget svære.
Jeg siger ikke at folk ikke fortæller sandheden, men lige præcis med en situation som jeres, skal i altså prøve at lade være med høre efter for mange erfaringer, fra givet velmenende personer, der har prøvet forskellige ting.
Et afslag på et visum bliver normalt begrundet. Hvilke begrundelser har de personer du har talt med fået for at få deres ansøgninger afvist?
hej søren
der er mange forskellige grunde for hvorfor de har fået afslag. men det mester er det fordi det er at det var bange for de ville blive i landet.
grunde skal at min kæreste også fik afslag da han søgt til finland, var den samme grund. men han havde ellers papir på han havde arbejde. fordi han som fotograf er nød til at leje sig ind på de hoteller hvor han arbejde. de ville have flere beviser.
han har lige købt en ny bil og det ville jeg jo mene at så kommer ham også tilbage.
men ved du noget om det er bedre at sende ansøgning til ankara eller istanbul .
jeg har ikke ringet til ambassaden ved ikke om det ville være en god ide.
der er mange forskellige grunde for hvorfor de har fået afslag. men det mester er det fordi det er at det var bange for de ville blive i landet.
grunde skal at min kæreste også fik afslag da han søgt til finland, var den samme grund. men han havde ellers papir på han havde arbejde. fordi han som fotograf er nød til at leje sig ind på de hoteller hvor han arbejde. de ville have flere beviser.
han har lige købt en ny bil og det ville jeg jo mene at så kommer ham også tilbage.
men ved du noget om det er bedre at sende ansøgning til ankara eller istanbul .
jeg har ikke ringet til ambassaden ved ikke om det ville være en god ide.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvor bor din kæreste? Han skal naturligvis søge der, hvor det er lettest for HAM at komme til.
Hvis han bor i Mersin ville det være endda noget længere for ham at rejse til Istanbul end til Ankara, men bor han i Izmir er det klart lettest at rejse til Istanbul.
Hvis han bor i Mersin ville det være endda noget længere for ham at rejse til Istanbul end til Ankara, men bor han i Izmir er det klart lettest at rejse til Istanbul.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG