Turistvisum til tyrker
Re: Turistvisum til tyrker
Og min mand var på ambassaden d.2.10. Dagen efter blev jeg ringet op (tror det var fra ambassaden) fra danmark og blev spurgt, hvad jeg hed, hvad mandan var til mig og om jeg ventede ham på besøg.
Nåh! Det er da noget mærkeligt noget.. Havde du ikke sendt en invitation med ham? US skulle nok bare være sikre på han ikke selv havde skrevet invitationen. Men det gode er jo at papirerne/sagen allerede er hos US og så burde der vel ikke gå så lang tid inden i får svarskorpion skrev:Og min mand var på ambassaden d.2.10. Dagen efter blev jeg ringet op (tror det var fra ambassaden) fra danmark og blev spurgt, hvad jeg hed, hvad mandan var til mig og om jeg ventede ham på besøg.
Krydser fingre for jer - også dig Stinchen - håber virkelig i får visum. Glæder mig til at høre om det herinde
Mvh, Sarah
Mange tak
Det gør de med alle Sarah. Når du sender en invitation til en person, og når personen tager til ankara ambassaden og indlevere invitationen, sender tyrkiet dine papir til Danmark og i Danmark bliver du ringet op hvor du skal bekræfte at du venter en gæst. Det må være derfor man skriver sit telefonnr i invitationsblanketterne.
Det gør de med alle Sarah. Når du sender en invitation til en person, og når personen tager til ankara ambassaden og indlevere invitationen, sender tyrkiet dine papir til Danmark og i Danmark bliver du ringet op hvor du skal bekræfte at du venter en gæst. Det må være derfor man skriver sit telefonnr i invitationsblanketterne.
Det er helt normal procedure fra ambasaden ( i ankara og istanbul de ringer ikke fra dk) at de ringer og tjekker om man nu ved at man har inviterede sin mand/kæreste eller om denne nu også er ens mand/kæreste... kan sågar tilføje at de ringede til min nu eks mands arbejdsplads og udspurgte dem. om han nu arbejde der, og han var gift og de havde mødt mig, og de havde set os samme osv. De ringede sørme også til vores udlejer ( har boet med min mand en 4-5 mdr i tyrkiet) for at tjekke op på om vi nu havde opholdt os på adressen sammen plus en masse andre personlige ting... Andre igen modtager kun den ene opringning... vi ventede 30 dage i alt.... nogle venter lidt korter tid.. vores sag var rimelig simpel og ligetil, vi havde jo boet sammen og havde vedlagt dokumentation for dette, samt dokumentaton på hvor mange år inden vi blev gift vi havde kendt hinanden..
Prosessen tager den tid den tager, man må bare være tålmodig
kan informere at for os var det processen med visummet der tog længest tid.. selve fs tog 29 dage fra vi afleverede til de havde afgjort sagen
Prosessen tager den tid den tager, man må bare være tålmodig
kan informere at for os var det processen med visummet der tog længest tid.. selve fs tog 29 dage fra vi afleverede til de havde afgjort sagen
Hold da op. Der må være et eller andet de har haft mistanke om, siden de ringede så meget rundt for at undersøge ditten og datten. det viser også varigheden af jeres sag mht visum, for en normal visum sag der er som det skal være, tager 2 uger. alle mine bekendte har fået visum inden for 4 dage - 13 dage. Nu må jeg se hvor lang tid vores tager 
Hvor lang tid gik der fra din mand indleverede sin ansøgning om visum,til det ringede til dig?
Hvor lang tid gik der fra din mand indleverede sin ansøgning om visum,til det ringede til dig?
Min mand var på ambassaden 3/10 og jeg er siden da blevet ringet op 2 gange. Den ene gang for at bekræfte invitationen og anden gang spurgte de om min mands hobby og hvor vi mødes og en masse andre latterlige ting :-/ jeg håber sørme ikke vi skal vente 30 dage på visum når de skriver at det "normalt" tager 14 dage og vi har vedlagt ALT i vores ansøgning
Kan informere om at fra sagen var modtaget, til jeg modtog det første opkald gik det lidt over 2 uger.
den lange sagsbehandlings tid skyldtes alene stort arbejdspress i den periode.. De mange opkald og den mere grundige undersøgelse skyldtes ikke at der var noget særligt at være opmærksom på. vi havde været sammen flere år inden og været gift i næsten et halvt år inden vi søgte. derudover havde jeg boet næsten 5 mdr i tyrkiet med min X-mand op til ansøgningen... Men ankara var dengang kendt for at lave lidt røre i andedammen for nogle tyrkiske statsborger.
Tilgengæld fik vi jo så FS på under 30 dage, så der var vi heldige
Hvi
Hej vil bare sige at manden min sørme fik sendt sit visum i dag
. Det to kun en uge. Så det er dejligt. Så står den på fs regler herfra. Det ser ud til at være en næsten lige så stor jungel af regler og bilag...
Jamen, jeg vil også lige sige, at min mand fik visum idag. Det var en lettelse 
Ej hvor er det bare fedt! Tusind gange tillykke til jer begge 2 eller alle 4 hedder det vel næsten!
Hvor er jeg bare glad på jeres vegne!
Min kæreste var henne og snakke med sin politi-ven i dag for at få startet processen med at få et pas og fik at vide, at det var dumt at starte processen nu da det er Bayram om en uges tid. Så det var nok bedst at vente til efter Bayram... Fatter ikk de tyrkere altså!!
Kan da ikke holde ud og vente i 2 uger bare for at starte processen med hans pas! Åh jeg er ved at blive sindssyg altså!
Stinchen nu har jeg lige glemt din situation men det er ikke førstegangs i søger, vel?
Min kæreste var henne og snakke med sin politi-ven i dag for at få startet processen med at få et pas og fik at vide, at det var dumt at starte processen nu da det er Bayram om en uges tid. Så det var nok bedst at vente til efter Bayram... Fatter ikk de tyrkere altså!!
Kan da ikke holde ud og vente i 2 uger bare for at starte processen med hans pas! Åh jeg er ved at blive sindssyg altså!
Stinchen nu har jeg lige glemt din situation men det er ikke førstegangs i søger, vel?
Mange tak Sarah 
Det er underligt at hans ven siger at din mand skal vente, for pas-processen tager kun et par dage. Jeg tror min mands tog 1 uge eller mindre.
Og hvis processen er langsom i øjeblikket pga bayram, Så er det vel alligevel en fordel at starte nu og få sin pas efter bayram med det sammen, - istedet for starte på det hele helt efter bayram?
Det er underligt at hans ven siger at din mand skal vente, for pas-processen tager kun et par dage. Jeg tror min mands tog 1 uge eller mindre.
Og hvis processen er langsom i øjeblikket pga bayram, Så er det vel alligevel en fordel at starte nu og få sin pas efter bayram med det sammen, - istedet for starte på det hele helt efter bayram?
Det er fordi politimanden vil hjælpe så det kun kommer til at tage 1-2 dage istedet for at køre det igennem den normale proces, men jeg ved det sku ikk..skorpion skrev:Mange tak Sarah
Lige en anden ting. De billeder som man bruger til passet og ansøgningen - kan de være almindelige pas billeder eller skal de være biometriske (eller noget i den stil)??
Hej
det er vores første gang vi søger, så det er skønt
. Min mand havde et pas med et almindelig foto og det var også et alimndeilgt foto han tog med på ambassaden 
det er vores første gang vi søger, så det er skønt
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Billederne SKAL være taget af en fotograf, det gøres særdeles billigt hernede. Fotografen skal have at vide, at det er til pas, for der er forskel.
Man skal nu også aflevere fingeraftryk.
Man skal nu også aflevere fingeraftryk.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Åh ja, det kan stadig lade sig gøre i visse dele af verden, at få sin sag ekspederet lidt hurtigere ved at betale et lidt større gebyr, end normalt. Dejligt hvis man lige har lidt ekstra penge, og lidt sort samvittighed.*sarah* skrev: Det er fordi politimanden vil hjælpe så det kun kommer til at tage 1-2 dage istedet for at køre det igennem den normale proces, men jeg ved det sku ikk..