Visum til nigerianer, til Danmark
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum til nigerianer, til Danmark
Hvis din kæreste stadig er i Tyrkiet, og har udsigt til at få lovliggjort sit ophold der, så er der altså ingen, der vil stille spørgsmål eller undre sig over at I evt. bliver gift der. Der er masser af danskere, som gifter sig alle mulige andre steder i verden end lige DK eller det land, som deres ægtefælle måtte være fra, og det kan der jo være rigtig mange grunde til. Det kan fx være mere romantisk at blive gift i Paris end i Padborg, eller i Istanbul fremfor Ikast.
NORMALT er det eneste problem ved at opholdstilladelse til Tyrkiet ikke er indhentet, at man får en bøde og hvis man hører til et af de lande, hvor der skal betales pr. måned for opholdstilladelse (det skal danskere ikke længere), skal man betale det skyldige beløb for den tid, man har opholdt sig uden tilladelse. Betaler man bøden bliver man ikke udvist mv.
NORMALT er det eneste problem ved at opholdstilladelse til Tyrkiet ikke er indhentet, at man får en bøde og hvis man hører til et af de lande, hvor der skal betales pr. måned for opholdstilladelse (det skal danskere ikke længere), skal man betale det skyldige beløb for den tid, man har opholdt sig uden tilladelse. Betaler man bøden bliver man ikke udvist mv.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okay, så forstået ret har det egentlig ikke nogen betydning at vi har mødtes og opholdt os i Tyrkiet under hele vores kendskab til hinanden, da Tyrkiet ikke er medlem af eu og derfor ikke bliver taget i betragtning ved ansøgning, så længe han dog kan forklare sit ophold?! Så de går derfor heller ikke ind og beder om udskrifter på lønseddel, visum og opholdstilladelse?
Mht til alt proceduren fra Sverige, kan du evt skrive hvad det kræver for os begge at søge? Har læst at person nummer tager ca 2 måneder at få, og behandlingen af opholdstilladelse tager 3 måneder, som du skriver? Og vi kan vel først gå igang når jeg er registreret i sverige.. Er det virkelig bar så nemt? Det jo lidt et sats at flytte til Sverige, hvis man får afslag ( jeg ved godt intet er 100 % sikkert, man skal være forberedt på alt)
Pga hans situation, med svindel fra tyrkisk side til at starte med, har han ikke haft opholdstilladelse, kun visum til indrejsning, så han skal rejse ud af landet for at få det ordnet, da han ellers selvfølgelig vil komme i klammeri med politiet. Dette fik han dog først oplyst, da han var til en samtale omkring "over stay" her i sommers (august), med henblik på at forny opholdstilladelsen mod betaling :/
Mht til alt proceduren fra Sverige, kan du evt skrive hvad det kræver for os begge at søge? Har læst at person nummer tager ca 2 måneder at få, og behandlingen af opholdstilladelse tager 3 måneder, som du skriver? Og vi kan vel først gå igang når jeg er registreret i sverige.. Er det virkelig bar så nemt? Det jo lidt et sats at flytte til Sverige, hvis man får afslag ( jeg ved godt intet er 100 % sikkert, man skal være forberedt på alt)
Pga hans situation, med svindel fra tyrkisk side til at starte med, har han ikke haft opholdstilladelse, kun visum til indrejsning, så han skal rejse ud af landet for at få det ordnet, da han ellers selvfølgelig vil komme i klammeri med politiet. Dette fik han dog først oplyst, da han var til en samtale omkring "over stay" her i sommers (august), med henblik på at forny opholdstilladelsen mod betaling :/
-
fundiver199
Hvis han søger visum på den danske ambassade i Nigeria: Nej. Men hvis han søger visum på den danske ambassade i Ankara (via et af de to visummodtagelsescentre i Tyrkiet), skal han dokumentere, at han har opholdstilladelse i Tyrkiet for mindst 3 måneder ud over den periode, som rejsen varer.oca1234 skrev:Okay, så forstået ret har det egentlig ikke nogen betydning at vi har mødtes og opholdt os i Tyrkiet under hele vores kendskab til hinanden, da Tyrkiet ikke er medlem af eu og derfor ikke bliver taget i betragtning ved ansøgning, så længe han dog kan forklare sit ophold?! Så de går derfor heller ikke ind og beder om udskrifter på lønseddel, visum og opholdstilladelse?
oca1234 skrev:Mht til alt proceduren fra Sverige, kan du evt skrive hvad det kræver for os begge at søge? Har læst at person nummer tager ca 2 måneder at få, og behandlingen af opholdstilladelse tager 3 måneder, som du skriver? Og vi kan vel først gå igang når jeg er registreret i sverige.. Er det virkelig bar så nemt?
Ja det er virkelig så nemt. Sverige og Danmark befinder sig i hver sin diametralt modsatte ende af skalaen i Europa, når det drejer sig om indvandringspolitik. I Sverige betragtes indvandring simpelthen ikke som et problem men snarere en gevinst for samfundet, i hvert fald blandt de svenske politikere bortset fra dem i Sverigesdemokraterne. At der så blandt de menige svenskere sikkert er omtrent lige så meget skepsis over for ”de fremmede” som i Danmark, er en anden sag. Men det er aldrig slået igennem på det politiske plan, hvor indvandringskritiske røster er helt uden for indflydelse.
Hvordan hans problemer med de tyrkiske myndigheder bedst løses, skal du nok overlade det til ham selv at finde ud af, og så koncentrere dig om de ting, som kræver en indsats fra din side, som f.eks. at flytte til Sverige.oca1234 skrev:Pga hans situation, med svindel fra tyrkisk side til at starte med, har han ikke haft opholdstilladelse, kun visum til indrejsning, så han skal rejse ud af landet for at få det ordnet, da han ellers selvfølgelig vil komme i klammeri med politiet. Dette fik han dog først oplyst, da han var til en samtale omkring "over stay" her i sommers (august), med henblik på at forny opholdstilladelsen mod betaling :/
Så det er næsten garanteret at han vil få opholdstilladelse, hvis bar jeg flytter til Sverige og vi søger? Ikke nogen krav til mig økonomisk, udd., el. Lign? Og så tager det ca. de der 5 måneder fra jeg bliver registreret til han får svar? Og der er heller ikke endvidere nogle krav til ham udover hans relation til mig?
Tusinde tak for hjælp og svar, det hele ser pludselig mere lyst ud
Tusinde tak for hjælp og svar, det hele ser pludselig mere lyst ud
-
fundiver199
Ja, ja, ja og ja. Held og lykke med det hele 
Lige for at afslutte og ikke skabe tvivl, kan jeg ud fra læste tråde forstå, at jeg skal søge under de svenske regler og ikke EU ( da de svenske stiller mindre krav, eller ingen krav og jeg vil arbejde/studere i dk) og selv om han er fra et vest afrikansk land skulle det ikke have betydning, men stadig være "nemt" at få opholdstilladelse til ham? Og vi skal bar sende en elektronisk ansøgning, så snart jeg har mit person kort, da det går hurtigst?
Evt gæld, af mindre grad vel og mærket, har det betydning?
Tak, jeg har nok i sidste ende brug for det, altså held og lykke
Evt gæld, af mindre grad vel og mærket, har det betydning?
Tak, jeg har nok i sidste ende brug for det, altså held og lykke
-
fundiver199
Ja, ja og nej.
I hvert fald er det ÆUG´s generelle anbefaling at søge under de svenske regler, hvis man arbejder eller studerer i Danmark, da EU-reglerne i den situation er et langtrukkent bureaukratisk forhindringsløb p.t. Men beslutningen må I træffe selv.
I hvert fald er det ÆUG´s generelle anbefaling at søge under de svenske regler, hvis man arbejder eller studerer i Danmark, da EU-reglerne i den situation er et langtrukkent bureaukratisk forhindringsløb p.t. Men beslutningen må I træffe selv.
Det lyder godt.
Jeg er meget taknemmelig for dine svar og hjælp, det sætter pludselig tingene i et andet perspektiv
TAK!!
Jeg er meget taknemmelig for dine svar og hjælp, det sætter pludselig tingene i et andet perspektiv
TAK!!
Hej igen
Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvor og hvordan sikrer jeg mig at ansøge under svenske regler og ikke eu-regler? Kan ikke rigtig finde rundt inde på deres hjemmeside (migrationsverket.se)
Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvor og hvordan sikrer jeg mig at ansøge under svenske regler og ikke eu-regler? Kan ikke rigtig finde rundt inde på deres hjemmeside (migrationsverket.se)
-
fundiver199
http://www.migrationsverket.se/info/3421.htm
Link til webansøgning i højre side af pagen. Du skal ind under "flytte til svensk medborger".
Link til webansøgning i højre side af pagen. Du skal ind under "flytte til svensk medborger".
slap lige af engang ingen dømmer,jeg er gift med en nigerianer på 9ende år
så klap lige hesten
Super, jeg har fundet info ..
Så han skal bare ansøge, jeg skal ikke sende ham invitation?!
- ærgerligt der kan være op til 40 ugers ventetid på person kort :/
Tak endnu engang
Så han skal bare ansøge, jeg skal ikke sende ham invitation?!
- ærgerligt der kan være op til 40 ugers ventetid på person kort :/
Tak endnu engang