Jeg er universitets studerende, og min indtægt er derfor ikke så høj som man kunne ønske.
Jeg er blevet gjort bekendt med det faktum at jeg skal vedlægge noget dokumentation der vidner om mine evner til at råde over nok midler til at betale for hans ophold her (hvilket jeg nemlig har tænkt mig at gøre) og i den forbindelse er jeg flyttet i en dele lejlighed for at have et større rådighedsbeløb hver måned. Nu er jeg dog pludselig kommet i tvivl om dette kan give bagslag for mig. Kan det evt blive et problem for vores ansøgning at jeg kun bor på ét værelse og deler køkken/bad med en anden? Jeg har jo netop gjort dette for at have flere penge mellem hænderne, så det ville gøre ondt hvis det viser sig at blive et problem!
- Hvordan er erfaringerne generelt med folk på SU? altså hvor høj en indkomst er tilstrækkelig?
Pt har jeg et rådighedsbeløb på 5-6000 kr om måneden (med fast hjælp fra familien hver måned samt su-lån) - menes dette at være tilstrækkeligt?
Da han kommer fra Jamaica og flybilletterne dertil er Meget dyre til tider, er jeg meget fristet til allerede at købe den nu, da han så kan spare godt 5000 kr,, men han er svær at overbevise om at dette er en god idé, da hans erfaringer er at mange jamaicanere bliver nægtet visum (han kender dog ikke nogle der har søgt til danmark, det har generelt været til canada og USA) grundet korruption i landet.. - så evt jeres mening kan hjælpe til at overbevise ham.. Har han ret? bør vi vente, eller skulle der umiddelbart være god chance for at man bliver tildelt visum til tiden, og derfor godt kan købe billetten allerede nu?
Jeg ved godt at det self. er svært for folk at tage stilling til da i ikke kender til evt personlige forhold som kan gøre at han bliver nægtet visum. Men sagen er den at jeg heller ikk gør det.
Jeg håber at i endnu engang vil være mig behjælpelige,, På forhånd mange tak!