Papirer paa original sprog eller engelsk.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

Papirer paa original sprog eller engelsk.

Indlæg af rinarios » 06.05.2008 21:34:35

Hallo til alle,

Min mand og jeg, Peru, er ved at goere klar til hans visa ansoegning.

Har lige fundet ud af at det er yderst vigtigt at faa aegteskabet registreret i Dk, foer indlevering her i Lima.
Er der nogen som ved om alle disse papirer, samt invitation skal indleveres paa landets original sprog eller om engelsk er godt nok.

Karina og Freddy

BlueEyeZ

Indlæg af BlueEyeZ » 06.05.2008 21:38:43

Hvis du taler om papirer, der skal indleveres i DK vedrørerende jeres ægteskab er jeg 99,99% sikker på at engelsksprogede papirer er tilstrækkelige.

Det gælder i hvert fald papirer vedrørende udenlandske skilsmisser (disse må gerne være på engelsk) så mon ikke det samme gælder papirer vedrørende ægteskaber.

Du skal ikke indlevere et peruviansk/spansk-sproget papir i DK, så er jeg temmelig sikker på at du får den smidt i hovedet igen.

Lincoln

Indlæg af Lincoln » 07.05.2008 09:59:02

Jeg tror der menes papirerne, der skal bruges ifm. ansøgningen om visum...

Det er muligt at ambassaden kun vil acceptere vielsesattesten på engelsk - det ved jeg faktisk ikke. Men I skal alligevel have oversat vielsesattesten til engelsk til brug for ansøgningen om FS, og jeg har aldrig hørt om at nogle papirer blev afvist fordi de var på engelsk, så...

Du skriver at ægteskabet skal være registreret i DK før han søger visum. Det er rimelig nemt - du skal blot henvende dig til folkeregisteret og bede dem registrere at du nu er gift. Husk blot vielsesattesten (på engelsk) samt en kopi af hans pas (som dokumentation for hans fødselsdag - det står nemlig ikke på vielsesattesten).

rinarios
Geografisk sted: København

Indlæg af rinarios » 07.05.2008 19:48:13

Hej,

Mange tak for svar.

Netop talt med folkeregistret her i morges for at naa det i forhold til dansk tid. Dog har jeg faaet at vide at jeg skal igennem en lille moelle, da jeg foer jeg rejste hertil, Peru, ikke oplyste de danske myndigheder at jeg oenskede at gifte mig. Saa vores papirer skal lige forbi DK konsulat her og saa ogsaa til udenrigs i DK, dernaest aflevering ved folkereg.

Karina

Besvar