Kort og godt om min historie, som fører til mine spørgsmål.
Jeg er kæreste med en nigerianer, som jeg har kendt i et år, og siden nov 2011 har besøgt ca hver 5. uge dvs 7 gange og derved har et meget tæt forhold til.
Han er bosat i Tyrkiet pga. fodbold, men da det ikke lige er fremtiden vil vi selvfølgelig gerne prøve lykken i DK.
Så vil jeg høre om der er nogen der har erfaring, eller har fuldstændig styr på hvorvidt det er nemt eller svært at udstede visum til en nigerianer?(vi er begge under 24, så der snakkes her kun om besøgsvisum)
Vi ved selvfølgelig reglen er ægteskab, MEN hvorledes bliver der lagt vægt på de forskellige ting? alder, økonomi, visumansøgers baggrund osv.
Sagen er også at pga. nogle misforståelser og snyderi( fra tyrkisk side, ikke min kæreste!!), har han ikke haft opholdstilladelse ( dette er først blevet opdaget i sommers, da han skulle forny sin opholdstilladelse. True story!! Gør dette det umuligt for os at få visa, og kan vi overhovedet gifte os i Tyrkiet?
Eller skal jeg måske bare overveje at smutte over broen til Sverige og søge den vej?
Hjælp hjælp, er meget fortvivlet med hensyn til reglerne, da udlændingestyrelsen kommer op med forskellige udsagn! Vil meget gerne høre fra nogen med erfaring
OBS: Jeg kan læse i andre tråde, at det er kun hvis sagen sendes videre til udlændingestyrelsen i Danmark, at man går ind og ser på hvilken landegruppe han er fra, og derudfra kommer med en afgørelse?! Er det en fejl, eller gælder det stadig sådan?
På forhånd tak.