spørgsmål skema ved turistvisum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
smukkemolly51

spørgsmål skema ved turistvisum

Indlæg af smukkemolly51 » 17.04.2008 23:43:12

Godaften til jer alle

Jeg ringede igår til us, for at hører om de kunne se, om min invitation til min mand (turist visum) var kommet til dem (us). Hun sagde at ja de havde sendt et spørge skema, som jeg skulle udfylde og sende retur.. Så sad bare og ventet og venter på posten for at se om det var med, og det var det :) (udfyldte det med det samme og nej på posthuset før de lukkede)

De vil gerne have uddybet spørgsmål 5 "om vi er gift" da de kunne se fra folkeregisteret at jeg stod som ugift, jeg har ikke ønsket at orginalen af vielse papirerne skulle sendes fra Algeriet til Dk, hvis det skulle forsvinde i posten. Men som jeg snakket med en dame, inde fra us og som der stod i brevet, var det nok for dem at se en kopi af vielse attesten, så sendte alt med. Også udskift efter tlf regning. Selvom de kun bad om at folk der var kærester/forlovet skulle dokumentere det. Ikke gifte, men vil hellere have sendt alt med end at der manglede noget..

Men så til mit spørgsmål.. Hvor sikker er man på at få visum når man har fået spørgsmål skemaet. For ellers kunne de vel bare have sagt nej... Ved godt de stadig kan sige nej men hvad er sandsynligheden for det ??

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 18.04.2008 08:43:33

Når I er gift skulle sandsynligheden for et nej meget gerne være 0%. Du har nemlig retskrav på at invitere din ægtefælle samt dine biologiske børn til Danmark på et Schengenvisum.

Hvis din mand er efterlyst af Interpool eller lignende vil han vel få nej, men ellers MÅ de simpelthen ikke sige nej.

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 18.04.2008 10:52:38

Tak for svar... :)

Nej heldigvis er min mand ikke eftersøgt eller har gjort andre dårlige ting. Men derfor er jeg alligvel bange for at de kan sige nej..
Tror det må være et ekstra plus at jeg har fået skemaet??
Men uha hvis han ikke får det.. :cry:

Så jeg er simeplthen så bange for at de skal sige nej, ved en eller anden dum grund, som de vil tro at han ikke vil forlade dk igen, når turistvisummet udløber. For det kan de jo bruge mod os alle. Og ved ikke om det gør det meget værre at han er fra et asyl land. :roll:

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej

Indlæg af jerry » 18.04.2008 10:57:40

Nej jeg kan heller ikk se det skulle være et problem og slet ikk naar i er gift. Vi var ikk gift förste gang vi sögte visum og da de havde moftaget spörgeskemaet sendte de et brev hvor der stod at jeg skulle stille bankgaranti for at min kæreste kunne faa visum. Og der skal jo ikk stilles garanti naar i er gift, saa er ret sikker paa at det nok skal lykkes :D

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 18.04.2008 11:11:11

Hej Jerry.. :)

Nu ved jeg ikke om det gør det lettere for dig/jer, at din halvdel ikke var fra et asyl land. Gør det det så meget værre, at han er fra et asyl land?

Men vil gå hver dag og håbe at det bliver et ja.. :oops: For man er vel nærmest sikker på at det er et ja, når man får skemaet ik? ellers kunne de vel bare give et afslag..

jerry

hej smukkemolly

Indlæg af jerry » 18.04.2008 17:14:27

Jeg ved det faktisk ikk helt med hensyn til om det er sikkert, men mener at de sender spörgeskema ud til alle og saa vurderer det derefter, men er sikker paa at det nok skal gaa. Ved heller ikk om der er forskel paa alt efter hvilken gruppe de er fra. Men tror at det er i de færreste tilfælde at der bliver givet afslag. Hvor længe har i sögt om?

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 18.04.2008 17:18:41

Hej igen...

Jeg ringede som anonym til us for et par uger siden for at hører hvordan de tog sådan en sag.. Hende damen jeg snakkede med fortalte at det ikke var sikkert at sagen kom til dk. og hvis den gjorde, var det ikke sikkert jeg fik det der skema. SÅ det er åbenbart ikke noget de gør hver gang..

Vi har søgt om 90 dage, da det var meningen det var til min fødselsdagat han skulle komme og så deltage i et bryllup lige inden han skulle hjem.. Men alt er blevet forlænget, da ambassaden lukket pga mohamed tegningerne og det så også tager længere tid at søge end forventet..

Håber det går :?

jerry

hej smukkemolly

Indlæg af jerry » 18.04.2008 20:20:47

Ok. Saa maa İ jo se tiden an selvom uvisheden og ventetiden er dræbende. Ved fra Tyrkiet af at det som regel kun er förste gang at ambassaden sender papirne til us, derefter træffer de afgörelsen direkte paa ambassaden, men som du selv nævner saa er der jo forskellige ting alt efter hvilken gruppe de er fra dem der söger.

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 19.04.2008 08:36:41

Hende damen jeg snakkede med fra us fortalte at de kiggede på lidt andre ting, når det var en person der kom fra et asyl land.

Men må have ringet til us igen, for i skemaet stod der om han havde været i dk før, det har han jo ikke, så længere omme på en af de andre sider, spurgte de om min ægtefælle havde dansk statborgerskab, det har han ikke.. så stod der ved nej, så oplys din ægtefælles udlænding nummer.. Så troede jeg det var ligesom vores cpr. nummer.. Men læste igår på us hjemmeside, at det er hvis man har søgt asyl og det har vi jo ikke.. :roll:

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 24.04.2008 22:39:40

så nu er ambassaden lukket i Algeriet igen..
Hvad hvis den bliver ved med at være lukket og us finder ud af, at min mand godt må komme og besøge mig.. Hvad skal der så ske.. Kan han så ikke få sat det i passet før ambassaden åbner igen??

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 25.04.2008 19:44:11

Hej alle,

tænkte på, når US nu har fået ansøgningen eller ambassaden i det pågældende land har fået ansøgningen. Skal jeg så faxe invitationsbrevet til US, men i brevet har jeg nævnt at jeg vedlægger copies of boarding passes og andre certifikater som er beviser på at vi er et par.

Kan jeg evt sende det pr. post med bilag. Hva plejer i at gøre, og ved i hvad US foretrækker?

Nu ved jeg ikke om danske ambassade vil tage imod brevet med bilag, selvom vi har nævnt hvad der er vedlagt.

Må jeg høre hvad i plejer at gøre.

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 28.04.2008 18:03:09

Det lykkes :D :D :D

Ej hvor er jeg glad.. ringede til us i dag og de har lige i dag sendt min mands visum..
Det er simpelthen fantatisk!!
Jeg var lige ved at græde over meddelsen.. Rettere jeg græd faktisk :oops:
5 måneder siden jeg så min mand, og nu ser det endelig ud til det lykkes igen.. :D :D :D

keff

Indlæg af keff » 28.04.2008 18:37:53

SUPER .. TILLYKKE
så kunne det alligevel lade sig gøre man bliver jo alligevel lidt bange sommetider men du har nu nået til enden og det er godt nyt til alle os andre..

Keff

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 28.04.2008 19:15:03

wow, tillykke med det. Det er rart at få det overstået,.... Det giver os andre håb, Jeg sidder selv og venter på at kæresten skal aflevere ansøgningen, er bange for at der mangler noget og at de måske kan finde på at gøre den væk osv... jeg er lidt paranoid...

Men jeg super glad for t høre det gik igennem for jer, tillykke med det.

Besvar