Visa kort/bankkonto/immigration
Re: Visa kort/bankkonto/immigration
Ok er det så en god ide at smutte på politistationen før man tager i lufthavnen?
-
Det er vel op til dig, men personligt ville jeg mene, at det er spild af tid, og at tage for mange sorger på forskud. Giv din kæreste et invitationsbrev med dine kontantoplysninger og underskrift, lad ham have et par hundrede euro på sig i kontanter og bed ham tage noget pænt tøj på under rejsen. Så går det nok altsammen.
Ja det burde ikke være nødevenligt, hvis man har de andre ting i orden. Men vi har bare valgt at gå med både livrem og seler fremover.
Jeg tror også at der er lille risiko for at man får problemer hvis man har et par hundrede Euros i lommen og ikke er klædt for udfordrende. Jeg tror bare at min kone har været uheldig.
-
Er der reel afvisningsrisiko, hvis ikke indrejsende har et "læs" kontanter på sig?
Også selvom jeg som vært med evne til at forsørge står og venter i lufthavnen - og kan kontaktes?
Også selvom jeg som vært med evne til at forsørge står og venter i lufthavnen - og kan kontaktes?
-
Det burde der ikke være. Jeg tror, at der er tale om nogle få uheldige eksempler, hvoraf nogle desuden synes at ligge mange år tilbage i tiden. Det er jo som med alt muligt andet, at man kan være uheldig at løbe ind i en person, der har fået det forkerte ben ud af sengen, eller som måske har set sig sur på en, fordi kemien bare ikke passer.
Paspolitiet i grænseovergangene til Schengen skal naturligvis kun tage det drastiske skridt at tilbageholde rejsende, hvis de har en god grund til at tro, at de har fået fingrene i en sandsynlig illegal immigrant, seriekriminel eller terrorist. Men som alle andre begår de også somme tider fejl i den måde, de udfører deres arbejde på.
Paspolitiet i grænseovergangene til Schengen skal naturligvis kun tage det drastiske skridt at tilbageholde rejsende, hvis de har en god grund til at tro, at de har fået fingrene i en sandsynlig illegal immigrant, seriekriminel eller terrorist. Men som alle andre begår de også somme tider fejl i den måde, de udfører deres arbejde på.
-
Måske nogle kan finde interesse i at læse bilaget i dette EU dokument http://register.consilium.europa.eu/pdf ... 0.da06.pdf
Det har titlen "Praktisk vejledning for grænsevagter (Schengen-vejledning)", det er faktisk ret interessant læsning når man læser denne tråd.
Det har titlen "Praktisk vejledning for grænsevagter (Schengen-vejledning)", det er faktisk ret interessant læsning når man læser denne tråd.