Mellem lande i rusland
Mellem lande i rusland
Kære ægu
Må man mellm lande i Mosva I Rusland og videre til København
Vi har fået visum til Danmark
Må man mellm lande i Mosva I Rusland og videre til København
Vi har fået visum til Danmark
Re: Mellem lande i rusland
Så længe i bliver i transitområdet i lufthavnen, så behøver man som dansk statsborger ikke.
http://www.denmark.mid.ru/5d_12.html
Men det kommer jo helt an på nationaliteten på de rejsende.
http://www.denmark.mid.ru/5d_12.html
Men det kommer jo helt an på nationaliteten på de rejsende.
Tak for svaret Søren.
Jeg har kigget på det link.
Der står ikke specifik om hvilken nationalitiet.
Vedkommende er vietnamesisk statsborger.
For at finde ud af, om en vietnamiske statsborger, skal have visa til Rusland, vil jeg forslå, at man starter på den russiske ambasade i Vietnam,
Det skulle være denne site http://www.vietnam.mid.ru/vn/visa_01.html
God rejse
DBS
Det skulle være denne site http://www.vietnam.mid.ru/vn/visa_01.html
God rejse
DBS
Nej. den danske ambassade beskæftiger sig jo med danske statsborgere. Hvis den skulle holde en liste over samtlige nationaliteter, og den nuværende politiske situation med Rusland, der kan gøre om man skal bruge et transitvisum for at mellemlande i en russisk lufthavn....Så ville medarbejderne jo stort set ikke have tid til at lave almindeligt ambassade arbejder for danske statsborgere.mazda09 skrev:Tak for svaret Søren.
Tommelfingerreglen er at man kan finde oplysninger om specifikke nationaliteters visumkrav til specifikke lande, på personen der spørger's ambassade i det land som man spørger om...Så i dette tilfælde den vietnamesiske ambassade i Rusland, som DBS også har fundet frem til dig.
Informationen om at spørgsmålet rettede sig imod en vietnamesisk statsborger må man jo sige er en ret væsentlig information at få med i det oprindelige spørgsmål, hvis man vil give folk en ærlig chance for at svare korrekt.
Man får ofte lidt svar som man har spurgt, så har man givet meget få oplysninger i sit spørgsmål, så får man også ofte et meget generelt svar, eller måske (som i dette tilfælde) et forkert svar, da der jo er forudsætninger som man slet ikke har skrevet (at der var tale om hvorvidt en vietnamesisk statsborger skal bruge transitvisum for at mellemlande i en russisk lufthavn).
Det er ikke et surt opstød, men mere en opfordring til at prøve at skrive det man rent faktisk gerne vil have svar på, og give de oplysninger som man som minumum må regne med der skal til for at besvare spørgsmålet.
Hvis du prøvet at sætte dig tilbage og læse dit oprindelige spørgsmål een gang til, samtidigt med at du forestiller dig at du er verdens klogeste mand i spørgsmål om visumsituationen for alle verdens borgere, men du har kun de oplysninger som du giver i dit oprindelige spørgsmål...Ville du så kunne svare korrekt på det (uden selvfølglig at liste samtlige nationaliteters visumsituation med Rusland)?
@mazda09
Du skal muligvis være opmærksom på, hvilken lufthavn som ankomsten er i, og hvilken der flyves fra, det er ikke sikkert det er den samme, der er så vidt jeg husker 3 lufthavne i Moskva, og hvis man skal "ud af døren" ønsker man i de fleste lande, at folk har et transit visum.
mvh DBS
Du skal muligvis være opmærksom på, hvilken lufthavn som ankomsten er i, og hvilken der flyves fra, det er ikke sikkert det er den samme, der er så vidt jeg husker 3 lufthavne i Moskva, og hvis man skal "ud af døren" ønsker man i de fleste lande, at folk har et transit visum.
mvh DBS
-
fundiver199
Eller den russiske ambassade i Vietnam. Der må man også forvente, at der vil være viden om, hvilke visumkrav der stilles over for vietnamesiske statsborgere, som ønsker at besøge Rusland.soreng skrev:Tommelfingerreglen er at man kan finde oplysninger om specifikke nationaliteters visumkrav til specifikke lande, på personen der spørger's ambassade i det land som man spørger om...Så i dette tilfælde den vietnamesiske ambassade i Rusland, som DBS også har fundet frem til dig.