venter svar på visum...hvor lang tid?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
loui
Geografisk sted: Denmark

venter svar på visum...hvor lang tid?

Indlæg af loui » 21.04.2008 18:26:59

Hej,

Min kæreste og jeg går og venter på svar ang visum, det bliver så godt at se ham igen *SS*

Mit spørgsmål lyder på at efter min kærester tager hjem fra 90 dages ophold op turist visum i dk, hvor lang tid skal der så gå før vi kan søge igen?

planen er vi skal giftes nu her når han kommer på visum også tager han hjem igen.

Som vi har forstået det skal der går 6 mdr i mellem visum? Eller er det helt forkert. Er det 3?
Vi tænker at eftersom at behandligstiden tager sin tid om man godt kunne søge mere eller mindre med det samme efter han kommer hjem igen.

Det hele bunder ud i at jeg gerne vil have ham her op til jul gerne noget før.
Vi har søgt om visum her i feb og går og venter svar vi have lidt håbet på han havde været her nu, og bliver derfor lidt nervøse for om han så også kan komme igen allerede i Nov.

Knuz Loui
Senest rettet af loui 21.04.2008 20:03:03, rettet i alt 1 gang.

loui

...

Indlæg af loui » 21.04.2008 18:38:50

Hej igen.... :D

Jeg har lige siddet og læst lidt her og der....

Og så et sted ang visum.
Når man søger det her spørgeskema, jeg læste at når dk modtog ansøgningen så går der ikke længe før de sender skemaet, også derefter går det 6 - 8 uger!!!

Dk modtog min d 29. feb og vi venter stadig vi har ikke modtaget noget skema eller noget jeg har ringet 2 gange og de siger bare at de har modtaget ansøgningen og det er vente tid op til 10 uger!

Nu bliver jeg nervøs om nå jeg engang for det skema går der så yderligere 6 til 8 uger derefter!!! Det håber jeg ikke det er da virkelig lang tid så!!!! :?

Hilsen Loui

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 21.04.2008 19:04:52

Hejsa Loui

Som jeg har forstået det er det et ½ år efter at hans visum er udløbet..
jeg ringede engang til us anonymt for at hører om nogen ting. Hun fortalte mig blandt andet, at det ikke var sikkert at de modtog ansøgningen og hvis de gjorde så var det ikke sikkert de sendte spørgsmål skemaet ud..

I sidste uge modtog jeg så skemaet. Og i dag måtte jeg ringe til dem, fordi jeg var bange for jeg havde lavet en fejl i skemaet. Spurgte så ham manden jeg kom til at tale med, om de 6-8 uger var fra de fik ansøgningen fra ambasaden, eller fra jeg havde sendt det spørg skema tilbage.
Han sagde så det var fra de havde fået ansøgningen fra ambassaden (hvilket jeg blev rigtig glad over, da det så er endnu kortere tid til, at de giver et ja eller nej :oops: )

Men dette er så i vores tilfælde, ved ikke om det er lettere når vi er gift.

Men hvor er din kæreste fra?

loui

Indlæg af loui » 21.04.2008 19:32:39

Jeg tror jeg ringer til dem i morgen og høre lidt nærmer om hvor langt de er nået i sagen..

Min kæreste eller forlovede er fra Fatsa nær Ordu nord tyrkiet. Men bo pt i Alanya hvor han også har familie..

Hvor er din mand fra..

Hov tak for svaret :D og held og lykke jeg krydser fingere

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 21.04.2008 19:51:48

Da jegmodtog skemaet stod der på det medfølgende brev at sagsbehandlingstiden regnedes fra den dag de modtager det igen. Det vil sige yderligere 6-8 uger + den løse tid. Jeg havde lavet en fejl i skemaet, det fik jeg brev tilbage om, og det betød at de startede forfra. Jeg er sikker på, at de gør hvad de kan, men jeg må sige, at jeg synes de er langsomme, desværre...

Det var ikke det fede svar at give, men det er værd at vente på!

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 21.04.2008 20:25:05

matiildeudenh..

Må jeg spørg hvad du skrev forkert med, for jeg har gjort det samme. og håber ikke de sender det retur til mig igen.. :oops:

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 21.04.2008 20:26:46

Hej Loui..

Min mand er fra Algeriet. Så han kommer desværre fra et asyl land..
God ide det med at ringe.. :)

mange tak og held og lykke til jer også..

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 22.04.2008 07:05:11

smukkemolly...selvfølgelig må du spørge! Det er lidt pinligt,men jeg var så nervøs at jeg glemte at medsende dokumentation, og derfor startede de forfra, selvom de havde haft skemaet liggende i ca 6 uger. Jeg følte mig så dum, men fik at vide, at fordi det var henover jul havde de alligevel så travlt, så vi var blevet forsinkede alligevel.

Hvis du er i tvivl,så sig det endelig til dem. Ellers er mit bedste råd, at førend man indsender skemaet og dokumentation, så få en eller anden til at hjælpe med at læse det igennem omman har glemt noget, eller kan uddybe noget. Det betyder så meget at det kan være svært selv at overskue hvad det egentlig er man gør.

Besvar