Noget At vende tilbage til.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 20.04.2008 08:54:23

Hej,

Det står til sådan at jeg til JULI Gerne vil søge om visum til min kone, i Libanon, det gøre vi så fra den danske ambassade i syrien.

Det som irritere mig lidt er, at som jeg kan læse på Ambassadens hjemmeside:

(http://www.ambdamaskus.um.dk/da/menu/Bo ... atsborgere)

At der er nogle krav som skal opfyldes for at kunne ansøge om visum, det er klart men en af dem er at man skal vise/dokumentere: Erklæring fra ansøgers arbejdsgiver, der angiver længden af opholdet samt garanti
for, at ansøger kan vende tilbage til sit job efter endt ophold i Danmark;
Det samme er hvis Man studere og kan vise at man vender tilbage til stuidet.

Men jeg vil høre om der er nogle af jer andre der har den samme betingelse fra andre ambassader i andre lande ?

Vores situation er sådan at, til juni vil min kone være færdig med sidste år på Gymnasiet. derefter har hun så indtil september hvor hun først kan søge ind på Universitet, Så det at have nogle papir på at hun starter på UNI bliver svært at skaffe, jeg har undersøgt om vi kune få nogle papir på det noget tidligere med det kunne ikke lade sig gøre.

Jeg har så ladet mig fortælle af en herre hos invandrerådgivningen.dk at det skulle jeg ikke gå så meget op i, han var rimelig sikker på at de vil udstede et visum da hun er min kone.

Jeg er desværre usikker og spørger jeg til råds, om i har været ud for noget ligendende og ved hva jeg skal gøre og kan forvente ?

gunden til at vi vil søge fra juli er at jeg skal til libanon I 3 måneder fra Juli af , så det kunne være passende at jeg var sammen med min kone i og med at vi ventede på svar, skulle hun få visum, håber jeg på at vi kan rejse tilbage til dk, sammen.

Men det vil være enormt ærgeligt at vi skal vente yderligere 3-4 måneder for at kunne søge pga et Stykke papir.

Tak!

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 20.04.2008 09:31:32

Det siger sig selv, at det papir kan man ikke fremskaffe, hvis man ikke har noget job. Der er ikke noget forbud mod, at en arbejdsløs rejser til Europa, og i øvrigt har man retskrav på at invitere sin ægtefælle, sine biologiske børn og sine forældre.

Du burde derfor ikke have nogen grund til bekymring. Helt generelt er det sådan, at det ikke er ambassaderne rundt omkring i Verden, der udsteder visa, men derimod Udlændingeservice i København. Retten til at udstede visa er blevet inddraget fra ambassaderne, vistnok af den siddende danske regering.

Ambassaderne er derfor i realiteten ikke ret meget mere end ekspeditionskontorer for Udlændingeservice samt desværre ofte et forsinkende led i processen.

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 20.04.2008 11:52:51

Du kan tage det roligt. Min kæreste og jeg stod i samme situation da vi søgte, han blev færsig med college i november og vil gerne læse fra september i år,men det kan ikke bevises førend han har søgt. Vi søgte og skrev blot, at han gerne ville på universitet når han kom tilbage. Vi har fået visum, og vi er altså "kun" kærester, så din kone bør også kunne få visum.

ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 20.04.2008 12:24:56

Hej!

I Skal have Mange tak, Jeg skal ærligt sige at jeg havde en str hjerte banken da jeg var ved at læse jeres inlæg..

I ved sikkert got hvor meget det betyder.

jeg håber på at kunne få min kone på besøg, her til sommer.

held og lykke til alle herinde , med det de nu har gang i.

endnu et Tak.

Besvar