Ans. om Schengen visum og bankgaranti.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

Ans. om Schengen visum og bankgaranti.

Indlæg af rinarios » 16.04.2008 21:51:32

Hej Alle,

Min forlovede, snart aegtemand, er bekymret vedr. hans oekonomiske situation, og jeg vil derfor hoere om nogen har erfaringer mht. dette og i forhold til Schengen visum ansoegning.

Vi er ved at blive gift her i Peru, han er 33 og jeg 36.
Anden spoergsmaal jeg har stillet herinde er bankgaranti vedr. visum og vi fik at vide, naar vi er gift kan dette IKKE kraeves.
Dog er min forlovede meget bekymret, da han intet arbejde har her, ej heller en uddannelse, som han gerne vil tage paa laengere sigt.
Vil han alligevel kunne faa visum, uden at jeg skal stille bankgaranti. Vi oensker naturligvis at soege om FS i DK.

Haaber nogle har staaet i samme situation.

Freddy og Karina

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 16.04.2008 22:35:13

Du har retskrav på at invitere din ægtefælle til Danmark på Schengenvisum UDEN bankgaranti. Din ægtefælles uddannelse eller økonomiske situation er komplet irrelevant i den forbindelse. Det er DIG, som skal garantere, at du vil dække hans udgifter under opholdet i Danmark.

rinarios

Indlæg af rinarios » 17.04.2008 00:22:38

Endnu engang skriver du tilbage paa vores spoergsmaal. TAK!

Hvis jeg garanterer at jeg kan forsoerge - betaler hans udgifter under ophold paa Schengen Visa, det er altsaa ikke en decideret bankgaranti. Er hvad jeg laeser ud fra dine svar. Hvilket jo saa betyder at naar vi ansoeger om FS i DK mister jeg intet, pengemaessigt, og skal dermed udelukkende stille bankgaranti, som holdes i 7 aar, naar FS opnaaes.

Karina

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 17.04.2008 10:33:04

Helt korrekt opfattet :wink:

rinarios

Indlæg af rinarios » 17.04.2008 17:25:22

Godt at hoere.

Vi har kigget siderne igennem inde paa nyidk og hvad jeg kan finde derinde er at Peru, hoerer til i immigrationslandegruppen uden referencer. Jeg har ikke kunnet finde link eller tekst vedr. aegtefaelle til DK uden bankgaranti, hvis jeg inviterer og staar inde for hans udgifter. Alt det som du har beskrevet.
Er det ved nyidk eller andet sted jeg kan finde dette. Vil meget gerne have det paa skrift, printet lovmaessigt, hvis der stilles spoergsmaal paa ambasaden her.
Min forlovede er meget i tvivl, da han tidligere har faaet afslag paa visa til USA pga. manglende oekonomi.

Alt hvad jeg laeser vedr. Schengenvisa, skrives der at hvis udlaendingestyrelse finder grundet mistanke til at person oensker at opholde sig i laengere tid end de 3 maaneder fx. ved FS, gives der afslag. Det er jo det vi i princippet oensker, saa hvordan undgaar vi dette og udfylder ansoegning korrekt.
Jeg vil mene at en invitation til at moede min familie er grundlag for et besoeg, uden at der fattes mistanke ved US.

Karina

Besvar