Returbillet

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dansk ghanseren

Returbillet

Indlæg af Dansk ghanseren » 20.05.2012 18:37:44

Hej Ægteskab uden grænser og dets brugere

Jeg er "desværre" kommer til at finde mit livs kærlighed uden for EU, og så står jeg jo pludseligt overfor hele det her udlændingesystem, og hvilket wake up call. Hold da op hvor er der mange regler og samtidigt så utrolig lidt hjælp at få. Jeg skulle have haft min kæreste herop i fredags, men så blev hun afvist pga. manglende returbillet. Jeg burde nok have fundet ud af den regel, men det har bare aldrig strejfet mig, da vi absolut ingen planer har om, at hun skal rejse tilbage igen, jo altså sammen når vi skal besøge familien osv. Men vi vil giftes og elsker hinanden højt. Men hun blev afvist, og jeg måtte ud i en desperat aktion, hvor jeg igennem et meget forstående flysselskab fik ombooket billetten til fire dage senere, da hun ikke kunne komme med fredag aften, og så købte jeg oven i det en retur billet. Jeg er virkelig stresset, og siger til hende, at hun bare skal finde en eller anden dato inden for tre måneder, og hun finder så bare en tilfældig dato en uge senere. Dvs. at returbilletten allerede er en uge efter, men jeg er ligeglad, da jeg regner den som tabt.

Nu her bagefter tænker jeg dig over, om myndighederne kan finde på, at lave ne masse ballade pga. den billet? Bliver datoen registereret, og er hun tvunget til at rejse hjem, eller er den her regel udelukkende myntet på afrejsedestinationen og datoen på billetten ligegyldig, sålænge den er indefor tre måneder?

Jeg vil virkelig gerne have afklaret dette, da jeg snart ikke kan holde til flere overraskelser og afvisninger i lufthavnen.

Håber meget, nogen kan hjælpe mig. Hvis det er dumt, at den allerede skal udløses ugen efter, kan jeg jo stadig nå at ombooke returbilletten.

vh S

fundiver199

Re: Returbillet

Indlæg af fundiver199 » 21.05.2012 05:18:11

Datoen for returrejsen skal bare ligge inden for visums gyldighedsperiode. Men selvfølgelig kan det da måske nok give anledning til en vis undren, at man søger om visum til 90 dage og så møder op med en billet, hvor man skal rejse hjem igen allerede efter 10 dage. Men så må man jo bare forsøge at komme med en eller anden forklaring, som f.eks. at man har fået tilbudt et nyt job og derfor er nødt til at korte rejsen af. Og så kan jeg ikke forestille mig, at nogen vil spørge mere ind til det.

oz2mia

Indlæg af oz2mia » 21.05.2012 07:05:16

Har prøvet næste det samme, første gang min kone skulle til Danmark,
skulle det kun være et besøg på 14 dage.
Min kone søgte et visum til 90 dage, selvom jeg prøvede at forklare at det ikke var nødvendigt.

Hendes visum blev så nægtet i første omgang fordi jeg havde angivet 14 dages ophold i Danmark,
og min kone havde opgivet 90 dage.

Min forklaring til US blev så, at jeg kunne ikke få kone til at forstå, at hun kun skulle skrive 14 dage på hendes visum ansøgning.
Så i anden omgang blev visumet godkendt.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.05.2012 02:39:15

Dette er ikke den samme problemstilling. Det er klart, at hvis der er en vært for besøget, så skal værten og gæsten meget gerne være enige om, hvor længe besøget varer. For ellers er der jo reelt ikke nogen vært alligevel, og så er det da klart, at visum ikke kan udstedes i tilfælde, når tilstedeværelsen af en vært er en afgørende forudsætning.

Besvar