Til sverige på polsk visum ???

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

DBS

Re: Til sverige på polsk visum ???

Indlæg af DBS » 20.05.2012 10:07:25

Som tillæg til det med datteren:

For at du forstår nedenstående, skal du lige vide at min kone er fra RU, og der er jo nok ikke så stor forskel på RU og UA :wink:

For min kones søn, fik vi lavet et brev hos en notar, som blev oversat til engelsk, og med apostille.

Så det var ikke så svært, at han fik lov til at tage med, var noget sønnen og faderen snakkede om, jeg har i den forbindelse lovet, at hvis faderen er hos hans familien i Tyskland, jamen så søger vi selvfølgelig for at de kan se hinanden, og dette har jeg også forklaret den unge mand :wink:

mvh DBS

Viking18

Indlæg af Viking18 » 20.05.2012 11:53:07

Hej dejlig at høre fra nogle der har erfaring .
Nu ved vi hvad vi skal gøre. Til næste gang hun kommmer
Ang datter hun har talt med faren . Kun et spørgmål om pris så vil han hjælpe
Hvis man kan sige det sådan. Han underskriver to dokomenter et som giver tilladse til at datter. Kan rejse . Og et hvor han siger han ikke vil være far og ikke vilha noget at gøre med dattern . Vilket han ikk har haft siden hun bliv født
Aldrig betalt børnepenge eller. Haft kontakt . De bliver oversat og apostile
Så med disse skulle alt vel være iorden ??
Ang at giftes ksn man sende singe papire iforvejen til godkendelse i åbenrå
Når man så ankommer viser man de orginale papire og kan blive gift efter 3 dage
Og kan tage hjem som mand og kone til sverige
Viking 18

DBS

Indlæg af DBS » 20.05.2012 19:17:19

Det som din kæreste nok skal gøre, er at få ene forældremyndighed, herefter kan hun jo gøre som hun vil, mht, til visum og flytte til Sverige.

Åbenrå har jeg ingen erfaring med, men min kone havde hendes skilsmisse papir, med apostille på, og så var vi et smut forbi, den Russisk ambasade i Stockholm, som skrev et notat på Svensk, at min kone var ugift. Vi blev derefter gift i Sverige, uden problemmer med papirerne. Om noget ligne findes for UA i DK, ved jeg ikke, men der er den kæreste nok den bedste ekspert, ellers må hun et smut forbi www.rusnak.dk der er sikkert nogle som kan hjælpe hende.

Grunden til, at det somtider kan være lidt svært med "civilstandsattest" i rusland er, at en sådan egenligt ikke findes, de har der imod et stempel i deres pas, hvor der står deres civilstands, men det er desværre ikke særligt kendt udenfor RU, men er faktisk en simpel måde at gøre det på :wink:

mvh DBS

Viking18

Indlæg af Viking18 » 20.05.2012 22:12:14

ja men vi undersöge hvad der helt präcis kommer til at stå i de paprie fra faren
men hvis ham vil skrive han ikke önsker at väre far for dattern er det vel det samme som at give hende til modren .

men vil godt ha det helt på det rene med den eu regl
hvis vi bliver gift i dk og hun har et polsk visum kan de så sige noget om hvor länge hun
har väret i polen ,dk inden vi kommer til sverige eller er det helt ok
kan vi tage derikte fra polen til sverige for så at tage til dk for at blive gift
og så hjem til sverige .ja kan godt väre jeg er lidt tung at danse med .men vigtig at få det skäret ud i pap .
mvh viking

Besvar