Til sverige på polsk visum ???
Til sverige på polsk visum ???
Hej
Har mödt en pige i polen hun er der på turist visum 20 dage
Hun er fra ukranie . Jeg har inventeret hende
Med hjem . Bor i sverige men det er jo ok på det visum
Men nu vil vi godt ha mere tid sammen kan hun søge nyt
Visum her ? Eller skal hun hjem for at gøre det ??
Eller skal man abselut gifte sig og så bruge sin eu ret.
Og kan man detnår hun har et polsk turist visum. Det er jo
Polen der er jo polen hun skulle til. men er nu endt i sverige
Med vänlig hälsning, en dansk i skåne
Har mödt en pige i polen hun er der på turist visum 20 dage
Hun er fra ukranie . Jeg har inventeret hende
Med hjem . Bor i sverige men det er jo ok på det visum
Men nu vil vi godt ha mere tid sammen kan hun søge nyt
Visum her ? Eller skal hun hjem for at gøre det ??
Eller skal man abselut gifte sig og så bruge sin eu ret.
Og kan man detnår hun har et polsk turist visum. Det er jo
Polen der er jo polen hun skulle til. men er nu endt i sverige
Med vänlig hälsning, en dansk i skåne
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Til sverige på polsk visum ???
Man kan ikke sådan bare lige få forlænget et Schengen-visum, der skal være nogle alvorlige grunde, såsom alvorlig sygdom eller undtagelsestilstand i ens hjemland + hjemby.
Hvis hun ikke har haft visum for nylig, kan hun rejse hjem som oprindelig planlagt, og søge et nyt visum til 69-70 dage, hvor du står som den der inviterer.
Hvis hun ikke har haft visum for nylig, kan hun rejse hjem som oprindelig planlagt, og søge et nyt visum til 69-70 dage, hvor du står som den der inviterer.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
nå det var jo ikke lige det vi ville høre ,men regler er jo regler
men det er ikke så lige til da faren modsætter sig at hun rejser på andet an turistvisum
men dattern ,
va hvis man gifter sig i danmark .der kan det jo gøres ret hurtig
så kan jeg vel bruge min eu ret ?? eller
dk i skåne
men det er ikke så lige til da faren modsætter sig at hun rejser på andet an turistvisum
men dattern ,
va hvis man gifter sig i danmark .der kan det jo gøres ret hurtig
så kan jeg vel bruge min eu ret ?? eller
dk i skåne
-
mh1
- Kontakt:
Ja, du vil kunne bruge EU-reglerne til familiesammenføring, men det er nu ualmindelig optimistisk at tro, at I vil kunne blive gift når hun (nødvendigvis) må have mindre end 20 dage tilbage af sit visum. Hun har næppe medbragt de nødvendige dokumenter, og har fået dem oversat (til engelsk eller dansk) og legaliseret?
Man skal jo ansøge om at blive gift, indlevere dokumentation for at være ugift og få en tid til vielse, alt sammen noget, der i almindelighed tager 2-4 uger.
Og jeg kan ikke lige helt se problemet, hvis hun er gammel nok til at blive gift (18 år), så kan hendes far da ikke blande sig i, om hun søger visum. Er hun under 18, ja så glem alt om at blive gift i en fart, for så skal hun jo have forældrenes accept eller en dommerkendelse, for at kunne gifte sig.
Man skal jo ansøge om at blive gift, indlevere dokumentation for at være ugift og få en tid til vielse, alt sammen noget, der i almindelighed tager 2-4 uger.
Og jeg kan ikke lige helt se problemet, hvis hun er gammel nok til at blive gift (18 år), så kan hendes far da ikke blande sig i, om hun søger visum. Er hun under 18, ja så glem alt om at blive gift i en fart, for så skal hun jo have forældrenes accept eller en dommerkendelse, for at kunne gifte sig.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
@Viking18
Skal lige høre, om det drejer om en pige, og hendes datter, eller en pige.
Hvis hun har datter med, så skal faren jo selvfølgelig "godkende" at hans datter rejser ud af landet, også er det nok der du skal begynde med at få tingene på plads
mvh DBS
Skal lige høre, om det drejer om en pige, og hendes datter, eller en pige.
Hvis hun har datter med, så skal faren jo selvfølgelig "godkende" at hans datter rejser ud af landet, også er det nok der du skal begynde med at få tingene på plads
mvh DBS
hej
har hvist ikke været helt tydlig,
hun er 37 år rejser med sin datter på 9år -hun har tilladels fra fra datterns far til at rejse på turist visum, men ham vil ikke give lov til besøgs visum eller andet kun turist visum .
men kan hun rejse til polen på turist visum og så tag til andet eu land og blive gift ?
jeg forstår ang papire .men må hun gøre det eller kan det give problemer .
hun sige hun godt kan få turist visum til polen for 90 dage og men tilladelse fra dattern far.
og hvis vi kan det kigger de så på hvorlænge hun har været i polen først og danmark inden hun kommer til sverige.
eller er det bare at bruge sin eu ret
viking
har hvist ikke været helt tydlig,
hun er 37 år rejser med sin datter på 9år -hun har tilladels fra fra datterns far til at rejse på turist visum, men ham vil ikke give lov til besøgs visum eller andet kun turist visum .
men kan hun rejse til polen på turist visum og så tag til andet eu land og blive gift ?
jeg forstår ang papire .men må hun gøre det eller kan det give problemer .
hun sige hun godt kan få turist visum til polen for 90 dage og men tilladelse fra dattern far.
og hvis vi kan det kigger de så på hvorlænge hun har været i polen først og danmark inden hun kommer til sverige.
eller er det bare at bruge sin eu ret
viking
Det med visum, er der nok nogle andre, der kan give bedre råd om, end jeg.
mht. kærestens datter, hvis hendes fadder ikke giver hende lov til at rejse til Polen, eller andre steder, eller i fremtiden, at leve sammen med sin moder med dig i SE eller DK, så har du nok noget du skal have fundet ud af, som er større end visum problemmer
Det er jo ikke så meget anderledes, end hvis du havde en datter, og moderen ville rejse til udlandet med hende, så skulle du give dit samtykke
mvh DBS
mht. kærestens datter, hvis hendes fadder ikke giver hende lov til at rejse til Polen, eller andre steder, eller i fremtiden, at leve sammen med sin moder med dig i SE eller DK, så har du nok noget du skal have fundet ud af, som er større end visum problemmer
Det er jo ikke så meget anderledes, end hvis du havde en datter, og moderen ville rejse til udlandet med hende, så skulle du give dit samtykke
mvh DBS
Hej
Har snakket med hende ang datter. det med tiladsen fra faren
Er åbenbart kun et spörgmäl om hvor mange penge han få udaf det. Så skriver han under .!!!!!!!!
Så det vi vil vide er om hun kan på nogle måde blive her på det visum hun har
Det er jo til polen
Evt giftes va så ??
Viking
Har snakket med hende ang datter. det med tiladsen fra faren
Er åbenbart kun et spörgmäl om hvor mange penge han få udaf det. Så skriver han under .!!!!!!!!
Så det vi vil vide er om hun kan på nogle måde blive her på det visum hun har
Det er jo til polen
Evt giftes va så ??
Viking
Hun kan blive i SE, indtil visum udløber ikke længere, det har mh svaret på
Med mindre I kan nå at få ophold på andet grundlag
Men at nå at fremskaffe hendes skilsmissepapirer, og civilstands attest, og en gang apostille, samt at få lavet en hindringsprövning, og blive gift, indenfor 20 dage..... Der har du ikke en chance
Så det er tilbage, og søge nyt visum
mvh DBS
Med mindre I kan nå at få ophold på andet grundlag
Men at nå at fremskaffe hendes skilsmissepapirer, og civilstands attest, og en gang apostille, samt at få lavet en hindringsprövning, og blive gift, indenfor 20 dage..... Der har du ikke en chance
Så det er tilbage, og søge nyt visum
mvh DBS
Hej ok jeg forstår
Men hvis vi kunne nå det .kan vi så gøre det ?
Eller får vi problemer ?? Tænker på visumet der er til polen
Vi kan jo forberede til næste gang
Eller er der andre ider
Viking
Men hvis vi kunne nå det .kan vi så gøre det ?
Eller får vi problemer ?? Tænker på visumet der er til polen
Vi kan jo forberede til næste gang
Eller er der andre ider
Viking
-
mh1
- Kontakt:
Polen er i Schengen, og din kærestes visum er vel til Schengen?
MEN: Slå den idé om at blive gift indenfor de næste godt 2 uger ud af hovedet. Sørg for at få det hele gjort ordentligt fra start, ellers skal det bare gøres om, og ender med at tage meget længere tid. Tanken er vel at I skal være sammen resten af livet, og så kan I forhåbentlig godt klare at bruge et par måneder til at få arrangeret det.
MEN: Slå den idé om at blive gift indenfor de næste godt 2 uger ud af hovedet. Sørg for at få det hele gjort ordentligt fra start, ellers skal det bare gøres om, og ender med at tage meget længere tid. Tanken er vel at I skal være sammen resten af livet, og så kan I forhåbentlig godt klare at bruge et par måneder til at få arrangeret det.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
ja du har nok ret .
men vi kan jo göre det näste gang hun kommer
jeg har set her inde på forumet man kan blive gift i danmark på 2 uger i åbenrå
så det var vel värd at undersöge det og så väre klar til näste gang hun kommer
men 1000 tak for alle svare.
mvh viking
men vi kan jo göre det näste gang hun kommer
jeg har set her inde på forumet man kan blive gift i danmark på 2 uger i åbenrå
så det var vel värd at undersöge det og så väre klar til näste gang hun kommer
men 1000 tak for alle svare.
mvh viking
hej
så må vi göre sådan her og kan/må vi det
hun tager hjem igen .får nyt visum til polen 20 dage ,tager alle relevante papire med til at blive gift näste gang hun kommer vi giftes os .tager hjem til sverige .efter eu regler
eller har jeg helt misforståret noget
viking
så må vi göre sådan her og kan/må vi det
hun tager hjem igen .får nyt visum til polen 20 dage ,tager alle relevante papire med til at blive gift näste gang hun kommer vi giftes os .tager hjem til sverige .efter eu regler
eller har jeg helt misforståret noget
viking
Hvis hun har alle relevante papirer, oversat, og med apostille stempler osv, så kan i blive gift og flytte til sverige ja. Hun skal jo så lige have et opholdskort til sverige først, før end at hun må bo der, men det er ikke det store problem når i bliver gift.
Husk at få barnets skriftlige tilladelse til at hun flytter til sverige med datteren, med mindre i vil risikere en kidnapningssag på halsen, hvis faderen ikke skriftligt har givet hende lov til det. Den del vil nok være en rigtig god idé at få en advokat ind over, for at være sikker på at alt er gjort efter reglerne der.
Husk at få barnets skriftlige tilladelse til at hun flytter til sverige med datteren, med mindre i vil risikere en kidnapningssag på halsen, hvis faderen ikke skriftligt har givet hende lov til det. Den del vil nok være en rigtig god idé at få en advokat ind over, for at være sikker på at alt er gjort efter reglerne der.
Nej du har ikke misforstået noget, udover at 20 dage er meget presset.
Jeg vil klart råde dig til at have mere tid til rådighed, så hvorfor ikke søge til 90 dage (eller hvad der nu er tilbage). Du undgår ikke, at skal have et dokument på din kommende kones datter, på at hendes far, akceptere at hun lever i Sverige, så når du nu skal have det på plads, så burde det heller ikke være noget problem, med et langt visum.
Du kan næsten være 100% sikker på, at datteren ikke får ophold, i SE, uden at begge der har forældremyndighed over hende, har godkendt dette.
Så et venligt "håndfast" råd fra en, der har været det igennem, få styr på datterens tilladelse først, alt det andet, er "bare" simple regler, og burekrati
mvh DBS
Jeg vil klart råde dig til at have mere tid til rådighed, så hvorfor ikke søge til 90 dage (eller hvad der nu er tilbage). Du undgår ikke, at skal have et dokument på din kommende kones datter, på at hendes far, akceptere at hun lever i Sverige, så når du nu skal have det på plads, så burde det heller ikke være noget problem, med et langt visum.
Du kan næsten være 100% sikker på, at datteren ikke får ophold, i SE, uden at begge der har forældremyndighed over hende, har godkendt dette.
Så et venligt "håndfast" råd fra en, der har været det igennem, få styr på datterens tilladelse først, alt det andet, er "bare" simple regler, og burekrati
mvh DBS