besøgsvisum til min kaereste fra indien

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss Fighter

besøgsvisum til min kaereste fra indien

Indlæg af Miss Fighter » 06.04.2008 11:14:03

Hej alle sammen

Jeg skal nu til at søge om besøgsvisum til min kaereste eller rettere sagt forlovede :-) Jeg vil blive rigtig glad, hvis der var nogen der kunne informere mig om helt konkret hvile dokumenter der skal vedlaegges i en ansoegning om besoegsvisum til danmark - udover nedenstaaende dokumenter

-Gyldigt nationalitetspas eller anden gyldig rejselegitimation
-2 pasfoto af ansøgeren. Fotoet skal være 35 mm x 45 mm (hovedet mellem 30 og 36 mm fra hagespids til hårtop). Billedet skal være vellignende og taget lige forfra
-Eventuel invitation fra den person, som bor i Danmark, med oplysning om hvem, ansøgeren skal besøge, og tydelig angivelse af navn og adresse, formålet med besøget og hvilken forbindelse, ansøgeren har til den person, som bor i Danmark
-Oplysninger om cpr.nr. og eventuelt udlændingenummer på den person, som bor i Danmark, kan vedlægges eller oplyses

PS. Jeg har lige vaeret i Indien og er lige kommet hjem igaar aftes. Jeg har vaeret i indien to gange nu for at besoege hans familie samt se hans land.

Vi har vaeret sammen i snart tre år, og har boet sammen i Kina i ca et år, hvor vi begge laeste i Kina. Nu er det paa tide han faar DK at se :-)

Jeg har et fuldtidsarbejde, ,men dog ingen opsparing, så håber ikke det vil have indflydelse på bankgarantien.

Haaber i kan hjaelpe....Jeg savner kaeresten meget, og vil gerne have en ende paa vores distanceforhold.

på forhaand tak....

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 07.04.2008 09:59:13

Hvis der skal vedlægges andre dokumenter, så specificeres det i de papirer man henter på ambassaden. Sådan var det hvertfald da min kæreste og jeg hentede ansøgningspapirer, godt nok i Kenya, men det er en smule forskelligt hvad ambassaderne vil have.

I vores tilfælde ville de også have et papir der viste, at min kæreste er medlem af den organisation, som vi mødte hinanden igennem. Det fandt de bare først ud af, da han havde givet dem alt det andet, og set at vi sagde, at det var gennem den organisation.

Så hav pas, pasfotos og invitation klar, og læs godt igennem ansøgningen og de papirer der følger med. Hvis de vil have andet end det, så må de sige til.

Ifølge en dame fra Udlændingeservice visumkontor som jeg talte med, har ambassaderne forskellige papirer de beder om, simpelthen for at sortere i ansøgningerne. Det kan være, at de vil have en bekreæftelse på en reservation af en flybillet, feks. Det er US ligeglade med om du har, det er ambassadens sortering. Lige med flybillet er det meget vigtigt, at du ikke vedlægger en bekræftelse på en bestilt billet som du har betalt for, for du kan ikke regne med at de bliver færdige med ansøgningen til den tid.

Men tag det roligt, når I har boet sammen og sådan, så skal det nok lykkes, men det kan godt tage lidt tid.

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 08.04.2008 05:38:09

Tak matildeudenh, for dit svar :-)

Ok, jeg har nemlig downloadet blanketterne til ansøgning om besøgsvisum og givet linkene til kæresten. Så det bedste er faktisk at han møder op og henter ansøgningsskemaerne ham selv,ik? Jeg spørger meget, fordi jeg ikke ved så meget om dette.

I øvrigt, så vil jeg lige høre jeres mening om flg. Jeg har et fuldtidsarbejde nu, men har overvejet at opsige dette og tage over til kæresten i nogle måneder indtil han får visummet til DK. Kan det faktum at jeg er arbejdsledig have nogen betydning for vurdering af hans ansøgning? Jeg regner selvfølgelig med at finde arbejde når han er i DK igen. Jeg har dagpenge som indkomst, hvis jeg blvier arbejdsledig.

Jeg er meget i tvivl. Jeg synes at livet er for kort til at være væk fra hinanden.

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 08.04.2008 09:00:02

Jo, jeg synes det er en god ide, hvis han henter papirerne. På den måde behøver han ikke at udfylde det hele,for så evt. at få at vide, at ambassaden desuden kræver et eller andet ekstra.

Jeg ved ikke om det vil betyde noget, om du er arbejdsledig. Men jeg ved, at du, når US har modtaget din ansøgning får et brev med et spørgeskema du skal udfylde, hvor du skal dokumentere jeres forhold. Om de kan sende dette til dig i udlandet ved jeg ikke, det kan de sikekrt godt, men så skal de vide det i forvejen, vil jeg tro. Du vil desuden skulle stille en bankgaranti, førend din kæreste kan få visum. Hvis du vil vente på visum sammen med ham, skal du også have ordnet det med din bank før du tager afsted, sådan at papirerne kan sendes til US når de beder om dem.

Jeg har ikke selv prøvet at gøre det fra udlandet, men jeg forstår selvfølgelig godt, at det er svært at være fra hinanden. Evt. kan du ringe til dem og høre, om det kan lade sig gøre. Du kan finde visumkontorets telefonnr. på nyidk, eller du kan maile til dem. Jeg vil tro, at det er prøvet før, men gætter på, at med længere postgange, går der også lidt længere tid.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej

Indlæg af jerry » 12.04.2008 08:44:56

Jeg har boet i Tyrkiet i 2 aar og alle 3 gange har jeg været i Tyrkiet naar vi har sögt visum til ham. Jeg var i god kantakt med us og forklarede dem at jeg var i Tyrkiet og om de derfor ikk kunne sende mig skemaet som jeg skulle udfylde, de sagde at hvis jeg gav dem et fax nummer saa var det nemmere og naar jeg saa havde faet det saa skulle jeg faxe det ind til dem sammen med invitation, kopi af mit pas,kopi af billeder og hvad de nu ellers skulle bruge af dokumentation. Det gjorde jeg saa, men noget gik galt i faxen saa jeg maate sende det med post og det gik fint, hun sagde paa us at det ikk var noget problem at jeg ikk var i dk, de beviste jo blot at vi reelt var sammen eftersom jeg var i Tyrkiet og havde været der 1 aar paa det tidspunkt. Og jeg havde ikk noget job i dk paa det tidspunkt og modtog intet fra mit job, saa det burde ikk være noget problem. Med hensyn til bankgarantien saa har jeg en god raadgiver, jeg kontaktede ham og garantien paa 52.000 stillede min mand selv, saa vi gik ned i banken i Alanya og sendte pengene til min konto i dk, sendte en mail til min veninde med en fuldmagt om at hun maatte inddrages i alt hvad der havde med garantien sammen med min raadgiver og skrive under for mig, saa min raadiver og veninde klarede faktisk alt for os og us blev ogsaa informeret om at hun havde faaet en fuldmagt hvilket de var indforstaaet med de skulle ogsaa bare have den og saadan löste tingene sig for os :D Da vi saa kom til dk förste gang, gik vi paa radhuset blev gift, rejste hjem til Tyrkiet rettidigt, tog paa ambassaden , viste pas og boardingcard og 3 dage efter fik jeg brev fra us om at de havde modtaget oplysninger om at min mand var rejst hjem som planlagt og at de ville frigive pengene i liöet at 2 dage. Saa overförte min kære raadgiver pengene til min mands konto og det var saa det :lol:

jerry

hej igen

Indlæg af jerry » 12.04.2008 08:48:48

undskyld slaafejlene i den tidligere tekst, der skulle staa at jeg intet modtog fra dk ökonomisk. De andre slaafejl haaber jeg i forstaar alligevel :lol: . Det er ikk saadan naar det skal gaa stærkt

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 12.04.2008 13:37:37

Missfighter: Det burde ikke have nogen betydning for en ansøgning om Schengen-visum, at du er arbejdsløs, men du vil jo muligvis blive bedt om at stille en bankgaranti på 54.000 DKK for din kærestes turistvisum. Så måske skulle du lige få den på plads med din bank, medens du stadig kan vise en lønseddel.

Og husk så lige, at hvis du selv siger et job op, så får du 5 ugers karantæne i A-kassen. Og du kan ikke afvikle disse 5 ugers karantæne, medens du holder ferie, ligesom du i det hele taget ikke kan modtage dagpenge, medens du opholder dig i udlandet.

Du må derfor klare dig uden indkomst udover feriepenge de par måneder, hvor du er hos din kæreste og i op til 5 uger efter, at du er kommet hjem. Medmindre du kan finde et nyt job på mindre end 5 uger efter du er kommet hjem, ELLER din arbejdsgiver går med til at fyre dig, så du er såkaldt "uforskyldt ledig".

Men var det ikke muligt og en bedre idè at bede din arbejdsgiver om forlænget ferie / orlov i stedet for at sige dit job op? Det ville jeg da forsøge i den situation. Og ellers kunne I måske nøjes med at være sammen i 4-5 uger, eller hvor længe din arbejdsgiver nu vil gå med til at undvære dig.

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 12.04.2008 13:48:27

Hejsa, og mange tak for jeres råd.

Jeg tror nu, at det er bedst jeg holder ud og venter på at han kommer herover. Det er hårdt, men vi klarer den....håber jeg. Vi er i fuld gang med ansøgningen nu...dvs han skal besøge ambassaden i indien og se hvad de kræver.

Jeg har i øvrigt et spørgsmål, det spørgeskema, som I skal udfylde, er det noget jeg først får tilsendt efter han har afleveret ansøgningen hos ambassaden i Indien? Og er det evt muligt, jeg får det før det, i så fald, vil det fremskynde processen?

Endvidere, har jeg tit overvejet om et visum til et andet I-land vil hjælpe på hans ansøgning om visum til DK? Eller betyder det intet?

Mht mit nuværende arbejde... så er jeg næsten nybegynder i den branche, så føler mig lidt sky i at be om ekstra ferie ellel orlov.

jerry

hejsa

Indlæg af jerry » 12.04.2008 17:58:29

Du faar först skemaet efter din kæreste har været paa ambassaden og us har modtaget papirne

Besvar