Visum - ægteskab
-
fundiver199
Re: Visum - ægteskab
Du skal være opmærksom på de generelle regler om, at udlændinge uden opholdstilladelse højest må være i Schengen 90 dage pr. 6 måneder. Hvis din mand ankom til Danmark 10. februar 2012 og var her i 15 dage (både ind- og udrejsedagen skal tælles med), så har han nu kun 75 dage tilbage på sit ”klippekort”. Så hvis han ønsker et ophold på mere end 75 dage, så kan han tidligst indrejse 6 måneder efter 10. februar 2012 dvs. 10. august 2012. Og ikke i april 2012, som I ønsker. Så antallet af dage, der søges visum til, skal tilpasses efter, hvad han allerede har brugt.
Det er muligt at søge familiesammenføring, medens han er her på visum, og der er mulighed for dispensation, hvis du har særbørn, som er over 6-7 år gamle eller har samkvem med begge forældre i Danmark. Men det er klart, at hvis der ikke gives dispensation, f.eks. forbi børnene kun er 1-5 år gamle, og deres far bor i Australien, så bliver det givetvis et ”nej”, når du modtager kontanthjælp.
Det er muligt at søge familiesammenføring, medens han er her på visum, og der er mulighed for dispensation, hvis du har særbørn, som er over 6-7 år gamle eller har samkvem med begge forældre i Danmark. Men det er klart, at hvis der ikke gives dispensation, f.eks. forbi børnene kun er 1-5 år gamle, og deres far bor i Australien, så bliver det givetvis et ”nej”, når du modtager kontanthjælp.
-
mariamajken
tak er simpelthen så glad for den her side !!
Jeg har en søn på 6 år som ser sin far fast og ofte i danmark,han starter i skole til sommer.
hvor stor er chancen for at vi kan få dispensiation når vi søger fs ? jeg er dybt angst for om vi kan få afslag, fordi jeg jo ikke kan forsørge min mand når jeg er på kontanthjælp.
hvis vi får et ja til fs, får min mand så nogen økonomisk hjælp indtil han finder et job ?
Jeg har en søn på 6 år som ser sin far fast og ofte i danmark,han starter i skole til sommer.
hvor stor er chancen for at vi kan få dispensiation når vi søger fs ? jeg er dybt angst for om vi kan få afslag, fordi jeg jo ikke kan forsørge min mand når jeg er på kontanthjælp.
hvis vi får et ja til fs, får min mand så nogen økonomisk hjælp indtil han finder et job ?
-
mariamajken
og lige et spørgsmål mere,er det bedere at vente med at søge fs til de nye regler kommer ?
jeg har været i kenya 2 gange og min mand har været i danmark 2 gange når vi søger fs sammenlagt vil han have været her i 3 mdr, det er mere så de ikke anser det for at være fake ægteskab, DET ER DET NEMLIG IKKE !! vi vil meget gerne at vi kan bo sammen i danmark,det udelukket at jef kan forlade landet pga min søn.
jeg har været i kenya 2 gange og min mand har været i danmark 2 gange når vi søger fs sammenlagt vil han have været her i 3 mdr, det er mere så de ikke anser det for at være fake ægteskab, DET ER DET NEMLIG IKKE !! vi vil meget gerne at vi kan bo sammen i danmark,det udelukket at jef kan forlade landet pga min søn.
-
fundiver199
Når du er på kontanthjælp, så opfylder I jo hverken de gældende eller de kommende krav. Så derfor har det ingen betydning, hvornår I søger. Sagen vil under alle omstændigheder være helt afhængig af, at der gives dispensation pga. dit barn. Får man dispensation, stilles der ikke noget forsørgelseskrav, så specielt efter afskaffelsen af starthjælpen er det virkelig en ”enten/eller” ting, hvor det enten bliver ”nej”. Eller også bliver det ”ja”, og så er din mand både berettiget til opholdstilladelse og til den fulde sats for kontanthjælp fra dag 1.
Visum til ven eller kæreste
Hejsa
Jeg har kommet i kontakt med en Filippinsk kvinde.
Jeg har mødt hende over nettet. Jeg vil gerne invitere hende her op til Danmark. Vi føler begge to vi kan bygge en fremtid op sammen i Danmark, Men skal jeg kalde hende ven i invitationen, eller kæreste. Ved ikke om jeg kan kalde hende det når vi ikke har mødtes endnu ansigt til ansigt.
Hvad vil være bedst at kalde hende for at hun ikke får afslag på visum?
Håber i kan hjælpe
Jeg har kommet i kontakt med en Filippinsk kvinde.
Jeg har mødt hende over nettet. Jeg vil gerne invitere hende her op til Danmark. Vi føler begge to vi kan bygge en fremtid op sammen i Danmark, Men skal jeg kalde hende ven i invitationen, eller kæreste. Ved ikke om jeg kan kalde hende det når vi ikke har mødtes endnu ansigt til ansigt.
Hvad vil være bedst at kalde hende for at hun ikke får afslag på visum?
Håber i kan hjælpe
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
For filippinske statsborgere "gælder, at man normalt kan få visum, uanset hvem man ønsker at besøge, herunder venner og bekendte. Der skal altså være en vært for besøget, men det er ikke en betingelse, at man har en bestemt tilknytning til personen i Danmark."
Du kan altså nøjes med at skrive ven/veninde.
Du kan altså nøjes med at skrive ven/veninde.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
mariamajken
Hej 
jeg ¨åber nogen kan hjælpe mig,min mand søger visum 3 mdr i april,og vi vil gerne høre hvad hans ansættelses parpir skal indholde,vi ved det svinger lidt fra land til land,men vil gerne have det gjort ordentlig fra start,spørgsmål hvad skal arbejdsgiver skrive på parpiret der beviser min mand har job som venter på ham i kenya når han kommer hjem ? det skal helst godkendes fra den danske ambasade i første forsøg.
på forhånd tak
jeg ¨åber nogen kan hjælpe mig,min mand søger visum 3 mdr i april,og vi vil gerne høre hvad hans ansættelses parpir skal indholde,vi ved det svinger lidt fra land til land,men vil gerne have det gjort ordentlig fra start,spørgsmål hvad skal arbejdsgiver skrive på parpiret der beviser min mand har job som venter på ham i kenya når han kommer hjem ? det skal helst godkendes fra den danske ambasade i første forsøg.
på forhånd tak
-
Liv Skytte
Kaere ÆUG.
Jeg har foer skrevet 2 indlaeg om forskellige ting vedroerende min situation, nok fordi jeg er lidt forvirret og ikke helt sikker paa hvad jeg skal spoerge om.
Saa nu kommer der en 3 besked hvor jeg vil proeve at spoerge om alt det jeg er i tvivl om. Jeg haaber at i kan hjaelpe, og baerer over med min forvirring
Situationen: Jeg er selv en kvinde, 24 aar gammel og foedt og opvokset i DK. Jeg har vaeret sammen med min forlovede (26 aar gammel Thai mand) i 2 aar. Vi er forlovede og har i det sidste 1,5 aar boet i Thailand. Vi kan dog ikke bevise at vi har boet sammen i saa lang tid pga. manglende lejekontakter, el regninger mm.
Vi er nu begge to hjemme i Danmark, han er her paa et 3mdr schengen visa. Jeg ved at han maa forlade DK efter 3 mdr, da der ikke er mulighed for forlaengelse af vores visa.
Jeg vil spoerge om hvordan i tror vi bedst kan gribe tingene an, og hvad vores muligheder er.
Jeg vil gerne at han kan faa lov at bo sammen med mig i DK ihvertfald de naeste 2-3 aar.
Den eneste mulighed for ham at opholde sig i DK saa lang tid sammen med mig er vel hvis vi gifter os ikke sandt? Der staar ogsaa at han skal have vaeret i DK min. 2 gange, hvilket han saa har, for at opfylde et af punkterne i tilknytningskravet. er 6 mdrs varighed saa lang tid nok? altsaa de min 2 indgange?
I maa meget gerne lade mig vide hvis i kender til andre muligheder end familiesammenfoerring, og ogsaa gerne skrive specifikt om kravene for aegteskab og familiesammenfoerring.
Mange tak.
Mvh. Liv
Jeg har foer skrevet 2 indlaeg om forskellige ting vedroerende min situation, nok fordi jeg er lidt forvirret og ikke helt sikker paa hvad jeg skal spoerge om.
Saa nu kommer der en 3 besked hvor jeg vil proeve at spoerge om alt det jeg er i tvivl om. Jeg haaber at i kan hjaelpe, og baerer over med min forvirring
Situationen: Jeg er selv en kvinde, 24 aar gammel og foedt og opvokset i DK. Jeg har vaeret sammen med min forlovede (26 aar gammel Thai mand) i 2 aar. Vi er forlovede og har i det sidste 1,5 aar boet i Thailand. Vi kan dog ikke bevise at vi har boet sammen i saa lang tid pga. manglende lejekontakter, el regninger mm.
Vi er nu begge to hjemme i Danmark, han er her paa et 3mdr schengen visa. Jeg ved at han maa forlade DK efter 3 mdr, da der ikke er mulighed for forlaengelse af vores visa.
Jeg vil spoerge om hvordan i tror vi bedst kan gribe tingene an, og hvad vores muligheder er.
Jeg vil gerne at han kan faa lov at bo sammen med mig i DK ihvertfald de naeste 2-3 aar.
Den eneste mulighed for ham at opholde sig i DK saa lang tid sammen med mig er vel hvis vi gifter os ikke sandt? Der staar ogsaa at han skal have vaeret i DK min. 2 gange, hvilket han saa har, for at opfylde et af punkterne i tilknytningskravet. er 6 mdrs varighed saa lang tid nok? altsaa de min 2 indgange?
I maa meget gerne lade mig vide hvis i kender til andre muligheder end familiesammenfoerring, og ogsaa gerne skrive specifikt om kravene for aegteskab og familiesammenfoerring.
Mange tak.
Mvh. Liv
-
fundiver199
Man kan også få opholdstilladelse for at arbejde eller studere i Danmark. Se senere svar.Liv Skytte skrev:Den eneste mulighed for ham at opholde sig i DK saa lang tid sammen med mig er vel hvis vi gifter os ikke sandt?
Dette er en af de mange regler, der forventes at blive lavet om 15. maj 2012. Det står også i ÆUG´s vejledning, som du får et link til længere nede.Liv Skytte skrev:Der staar ogsaa at han skal have vaeret i DK min. 2 gange, hvilket han saa har, for at opfylde et af punkterne i tilknytningskravet. er 6 mdrs varighed saa lang tid nok? altsaa de min 2 indgange?
Ja det gør vi, men vi kan ikke beskrive dem bedre, end de danske myndigheder selv gør det:Liv Skytte skrev:I maa meget gerne lade mig vide hvis i kender til andre muligheder end familiesammenfoerring
www.nyidanmark.dk
Læs under "studier" og "arbejde". Der er mange ordninger: Studievisum, au-pair, beløbsordning, greencard og så videre
Det har vi gjort her:Liv Skytte skrev:og ogsaa gerne skrive specifikt om kravene for aegteskab og familiesammenfoerring
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
-
Liv Skytte
jeg har laest jeres vejledning
den var meget behjaelpelig.. tak for det.