hjælp visum ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mariamajken

hjælp visum ansøgning

Indlæg af mariamajken » 20.01.2012 19:00:59

Jeg vil søge visum til min mand så han kan besøge mig en uge, inden han starter i nyt job.
hvad skriver jeg i feltet :hvad er formålet med besøget ?
og i feltet : er der særlige begivenheder, der skal tages i betragtning ved behandlingen ?
jeg er på kontanthjælp,men vil gerne svare ja til at jeg tar mig af ham økonomisk...kan jeg det ?
er det nok hvis jeg har 2500 kr til de 7 dage ?
jeg vil selvfølgelig også betale forsikring,og fly billet, alt i alt har jeg regnet mig frem til at jeg skal bruge 10000 kr til det hele. skal jeg betale for at søge visum til ham ?
skal jeg dokumentere jeg har de 2500 til de dage han er her,vil det være bedere hvis jeg sender pengene til ham og han siger han selv betaler for alt ?

mariamajken

Re: hjælp visum ansøgning

Indlæg af mariamajken » 21.01.2012 12:47:25

Er også i RKI betyder det noret ?

mariamajken

Indlæg af mariamajken » 21.01.2012 19:40:47

jeg har fået afvide i dag,at det er dårligt hvis jeg køber fly billetten til ham ? og hvis jeg sender ham penge til den vil det også være dårligt ? at han skal vise han selv har penge på lommen og det ikke er nok jeg siger jeg vil betale ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.01.2012 07:54:44

For det første er det ikke dig, der søger visum, men din mand. Formålet med rejsen er vel at "besøge ægtefælle", og så er det selvfølgelig det, han skal skrive. Hvis formålet med rejsen er at deltage i en kongres i Vejle, så skal han skrive det. Og så videre.

Hvem af jer, der betaler hvad, er fuldstændig ligegyldigt. Men som modtager af kontanthjælp forventes du jo ikke at have nogen kæmpe-stor formue. Så hvis du sender 50.000 kroner til din mand, kunne nogen jo få den tanke, at du begår socialt bedrageri, fordi du enten tjener sorte penge eller har gemt penge under madrassen.

2.500 kroner virker derimod ikke "kriminelt" og rækker vel fint til at købe mad til en ekstra person i 7 dage samt lidt busbilletter mm.

For at gøre en lang historie kort, så er det ikke din økonomi, man er interesset i, når du inviterer nogen på besøg i Danmark. Den er den besøgendes forhold, man er interesseret i, og herunder især risikoen for, at han/hun bliver illegal indvandrer i stedet for at rejse hjem.

Når man er gift med den, man skal besøge, er det absolutte udgangspunkt dog, at visum udstedes, med mindre der har været uregelmæssigheder ved tidligere besøg, eller vedkommende er registreret i SIS. Så du bekymrer dig formentlig fuldstændig unødigt, og alt det der med penge er totalt uvæsentligt. Det vigtige er alene, at I er gift, og at I kan dokumentere dette. Og ja så bør du skrive under på, at du betaler rejse og udgifter, hvis din mand ikke har de der 350 kroner på bankkontoen for hver dag, rejsen varer.

mariamajken

Indlæg af mariamajken » 28.03.2012 19:53:39

Hej
jeg ¨åber nogen kan hjælpe mig,min mand søger visum 3 mdr i april,og vi vil gerne høre hvad hans ansættelses parpir skal indholde,vi ved det svinger lidt fra land til land,men vil gerne have det gjort ordentlig fra start,spørgsmål hvad skal arbejdsgiver skrive på parpiret der beviser min mand har job som venter på ham i kenya når han kommer hjem ? det skal helst godkendes fra den danske ambasade i første forsøg.
på forhånd tak

Besvar