Besøg fra Libanon:D
Min mand og jeg kunne godt tænke os at få besøg af noget familie (en lillesøster) her til sommer og er begyndt hele på hele processen med den franske ambassade.
Jeg læste et sted i jeres tråd at det ikke er så godt at søge igennem den franske ambassade. Er det virkelig sandt?
Ved I iøvrigt hvor meget de vil have man skal stille i sikkerhed?
Ved I noget om hun skal have kreditkort og vise sine konto-udskrift?
Håber I kan svare på mine spørgsmål.
Mange hilsner,
Sagga
Jeg læste et sted i jeres tråd at det ikke er så godt at søge igennem den franske ambassade. Er det virkelig sandt?
Ved I iøvrigt hvor meget de vil have man skal stille i sikkerhed?
Ved I noget om hun skal have kreditkort og vise sine konto-udskrift?
Håber I kan svare på mine spørgsmål.
Mange hilsner,
Sagga
Vi fik at vide fra udlændingeministeriet at hvis det var første gang man søgte eller man ikke tidligere har haft et schengenvisum, skal man nok regne med et afslag hvis man søger fra en fransk ambassade. Men det gælder måske mest kæreste-par.
Vi venter stadig på svar. Selvom jeg har ringet ind til US 2 gange. De arbejder stadig på sagen. først får vi at vide det tager 5-7 uger. så 8 uger og nu 9 uger. Så vi må vente til sidst i marts, først i april. Og har endnu ikke fået tilsendt nogen papirer.
Hver dag jeg kommer hjem beder jeg til at der ligger et brev fra US til mig ved min dør:( men intet endnu.
Med hensyn til om hun skal have penge med sig. Det tror jeg kun gælder når hun selv står for sine omkostninger. Men jeg er ikke sikker.
Men i vores tilfælde har jeg inviteret hende og betaler alt.
Vi venter stadig på svar. Selvom jeg har ringet ind til US 2 gange. De arbejder stadig på sagen. først får vi at vide det tager 5-7 uger. så 8 uger og nu 9 uger. Så vi må vente til sidst i marts, først i april. Og har endnu ikke fået tilsendt nogen papirer.
Hver dag jeg kommer hjem beder jeg til at der ligger et brev fra US til mig ved min dør:( men intet endnu.
Med hensyn til om hun skal have penge med sig. Det tror jeg kun gælder når hun selv står for sine omkostninger. Men jeg er ikke sikker.
Men i vores tilfælde har jeg inviteret hende og betaler alt.
Visum
Hej!
Jeg snakkede med US
De sagde til mig at, det ville være bedst for kærster/Gifte pesoner at sørge fra Syrien.. da man hos den franske ambassade ikke havde havde mulighed for at sende sagen videre til US i Dk.. hvis der skulle være tvivl eller andet, og derfor vil den franske ambassade give afslag.. hvor derimod den libanesiske ambassade i syrien, ville ved tvivl eller andet, sende ansøningen videre til Dk, hvor din sag vil blive genbehandlet.
En ting Er sikkert... jeg vil ikke sætte min fod på den Zionistiske (franske) Ambassade i libanon..
Hellere tage hele turen il Syrien.. faktisk så har jeg tænk på at skulle gøre en det il en 3 dages tur.
Jeg snakkede med US
De sagde til mig at, det ville være bedst for kærster/Gifte pesoner at sørge fra Syrien.. da man hos den franske ambassade ikke havde havde mulighed for at sende sagen videre til US i Dk.. hvis der skulle være tvivl eller andet, og derfor vil den franske ambassade give afslag.. hvor derimod den libanesiske ambassade i syrien, ville ved tvivl eller andet, sende ansøningen videre til Dk, hvor din sag vil blive genbehandlet.
En ting Er sikkert... jeg vil ikke sætte min fod på den Zionistiske (franske) Ambassade i libanon..
Hellere tage hele turen il Syrien.. faktisk så har jeg tænk på at skulle gøre en det il en 3 dages tur.
Så er der gået 9 uger + 1 dag. og vi har stadig ikke hørt noget siden jeg lørdag den 22. modtog spørgeskemaet som skal udfyldes og sendte det afsted om onsdagen efter påske. Det er helt vildt, hvor de trækker det ud.
Og i tilfælde af at hun får visum og vi først skal til at stille bankgaranti så går der ydereligere nogle uger.
Jeg er ved at blive bimmerlim over det. så må vi se posten imorgen igen om der er sket noget. ellers har de i hvertfald overtrådt den tid de har fortalt os det tager (som de for øvrigt har lavet om på 2 gange)

Og i tilfælde af at hun får visum og vi først skal til at stille bankgaranti så går der ydereligere nogle uger.
Jeg er ved at blive bimmerlim over det. så må vi se posten imorgen igen om der er sket noget. ellers har de i hvertfald overtrådt den tid de har fortalt os det tager (som de for øvrigt har lavet om på 2 gange)
US fortalte mig først at der ville gå 6 uger fra ambassaden sender papirene,en uge efter sagde de 7-9 uger.. Der sker meget på en uge??Pigen skrev:Så er der gået 9 uger + 1 dag. og vi har stadig ikke hørt noget siden jeg lørdag den 22. modtog spørgeskemaet som skal udfyldes og sendte det afsted om onsdagen efter påske. Det er helt vildt, hvor de trækker det ud.
Nå men de sagde også at der ville gå 2 uger før man modtager spørgeskemaet..
Jeg forstår din bekymring..
Good luck