Hej allesammen
Min kone skulle komme til DK her i slutningen af februar, da hun er gravid og vi gerne vil have hun føder i DK. Så havde vi tænkt at søge en forlængelse af hendes visum indtil de nye regler for FS træder i kraft. Men jeg kan næsten forstå, at det er umuligt at få forlænget visum udover de 90 dage, eller er det bare mig der læser reglerne for hårdt? Er der nogen som har haft held til denne forlængelse?
Forlængelse af visum
-
fundiver199
Re: Forlængelse af visum
Det vil nok være langt mere hensigtsmæssigt bare at søge om FS, før hendes visum udløber. De nye regler forventes nu at træde i kraft 15. maj 2012 og vil også gælde for ansøgninger afleveret inden denne dato. Så hvis man f.eks. søger 1. april 2012 eller 1. maj 2012, vil den eneste af de planlagte ændringer, som man umiddelbart går glip af, være afskaffelsen af ansøgningsgebyret. Hvad angår alt andet end netop gebyret, må man derimod forvente, at ens ansøgning vil blive færdigbehandlet efter 15. maj 2012 og dermed efter de regler, som vil være gældende til den tid. Dog vil man kunne opnå FS, selvom man kun er 21 år, hvis man søger senest 14. maj 2012 og opfylder kravet om "120 point".
Mange tak for svartet. Jeg er 28 og hun er 24, så alderen burde ikke være noget problem. Men så bliver ens FS ansøgning behandlet under de nye regler, selv hvis man indgiver f.eks. 1 maj? Da min kone har fået visum indtil 10. maj.
-
fundiver199
Prøv at læs det indlæg, jeg skrev i denne tråd for cirka en time siden:
viewtopic.php?f=6&t=8943&start=15
viewtopic.php?f=6&t=8943&start=15