visum fra Tunesien
visum fra Tunesien
heyza:
Som så mange andre sider vi med visum problemer i forhold til at søge fra tunis. jeg er gravid og skal føde til marts, og ønsker self min mand til stede. Har hver dag kontaktet um som ikke kan svare på noget som helst. Har så talt med en flink dame på den finske ambassade, som foreslog at vi prøvede at kontakte det franske generalkonsulat/ambassade for at se om det var muligt at søge derfra. Har nogen erfaring med denne måde at forsøge at få visum fra?
MVH
Bonni
Som så mange andre sider vi med visum problemer i forhold til at søge fra tunis. jeg er gravid og skal føde til marts, og ønsker self min mand til stede. Har hver dag kontaktet um som ikke kan svare på noget som helst. Har så talt med en flink dame på den finske ambassade, som foreslog at vi prøvede at kontakte det franske generalkonsulat/ambassade for at se om det var muligt at søge derfra. Har nogen erfaring med denne måde at forsøge at få visum fra?
MVH
Bonni
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien 
-
swazoumido
Re: visum fra Tunesien
Er der ikke bare snart nogen der ved noget om hvordan vores mænd kan søge visum til dk igen. Er virkelig ved at gå ud af mit gode skind her. Kan se at dem der der bor i algeriet kan søge via svensk ambassade... kan de så ikke også gøre det fra tunesien....any body ..HEEEEEEEEEELP!!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Danmark skal enten selv have en repræsentation, eller aftale med et andet lands repræsentation om at behandle visumsager. Det har DK så i øjeblikket ikke i Tunesien. Man kan derfor kun bruge de svenske, finske og franske repræsentationer, hvis man har mulighed for at søge visum til Sverige, Finland eller Frankrig, eller et land, som de har aftale med.
Ikke fordi det hjælper jer overhovedet, men vi måtte skrinlægge vores planer om at tage en tur med tog fra Tyrkiet til Azerbadjan (som ligger ganske tæt på, hvor vi bor), fordi det for tiden er enormt tidkrævende, dyrt og næsten umuligt for en EU-borger at få visum dertil. Til gengæld kan en tyrkisk statsborger rejse visumfrit. Det jeg vil sige er, at det ikke kun er folk fra Nordafrika eller 3.verdenslande, der oplever forhindringer i forbindelse med visumansøgninger.
Ikke fordi det hjælper jer overhovedet, men vi måtte skrinlægge vores planer om at tage en tur med tog fra Tyrkiet til Azerbadjan (som ligger ganske tæt på, hvor vi bor), fordi det for tiden er enormt tidkrævende, dyrt og næsten umuligt for en EU-borger at få visum dertil. Til gengæld kan en tyrkisk statsborger rejse visumfrit. Det jeg vil sige er, at det ikke kun er folk fra Nordafrika eller 3.verdenslande, der oplever forhindringer i forbindelse med visumansøgninger.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
ja det er virkelig noget værre bøvl. jeg har kontaktet um mhp det jeg fandt på www.rabat.um.dk ang at de har overtaget ansvaret for tunesien så må vi se om vi på en elelr anden måde kan få lov til at søge via den svenske ambassade i tunis, for hvis en tuneser skal rejse til rabat for at afgive ansøgning på den svenske ambassade kan de jo lige så godt gøre det i deres eget land.
Kan man ikke søge visum fra tunesien? Eller hvad er problemet...Er ikke helt med her...
Min kæreste, også fra Tunesien, søgte turistvisa fra den finske ambassade. Det var så godt nok sidste år. Det gik efter bogen, fik visum efter 1 mdr.
De har også en hjemmeside www.finlandtunis.org
Ringer du dertil, så er der også en dame som taler dansk.
Med alle nødvendige papire skulle det ikke være noget problem.
Min kæreste, også fra Tunesien, søgte turistvisa fra den finske ambassade. Det var så godt nok sidste år. Det gik efter bogen, fik visum efter 1 mdr.
De har også en hjemmeside www.finlandtunis.org
Ringer du dertil, så er der også en dame som taler dansk.
Med alle nødvendige papire skulle det ikke være noget problem.
nej man kan ikke længere søge visum derfra nu skal de rejse til cairo for at søge hvilket vi så er igang med nu. fandens bøvl. Er din kæreste i DK?
nej nej det er som sådan heller ikke noget problem vi er gift og min mand har været i dk 3 gange problemet var jo så bare at vi ikke længere ku søge fra tunis men skal helt til cairo
Som du måske kan se, så bor vi i Færøerne. Han er i Tunis lige nu, men skulle begynde sin rejse i morgen, tilbage til os. Han har arbejds og opholdstilladelse her.
åhh hvor dejligt
jeg glæder mig nu også til min mand er her og aldrig skal hjem igen andet end på ferie
satme et bøvl og vi venter barn sammen så man har sørme nok at se til 
Ja, det er ikke så nemt at vare fallet for den "forkerte", forstå mig rigtigt. hehe