Undskyld mit lange indlæg, men er virkelig frustreret og har brug for hjælp!
Min kæreste, som er fra Ghana, brugte først en måned hvor han flere gange om ugen var inde for at aflevere ny papirer, før de ville modtage hans ansøgning.(jeg skulle bl.a. lave to invitationer + en bekræftelse på min invitation og hans mor skulle skrive under på, at hun vidste at han søgte om visum) Vi havde søgt om at han skulle komme 15. oktober, så han begyndte midt i august. hans ansøgning blev modtaget 16. september og registreret 20. september. Han blev kaldt til samtale d. 29. september, hvor de sagde at de ville ringe. Da d. 15. oktober nærmede sig tog han ind hvor han havde afleveret ansøgningen for at høre hvor lang tid vi skulle vente. Men de sagde at han bare skulle være tålmodig. Efter lidt tid tog han derind igen, hvor de sagde at sagen var sent til us i dk. Jeg ringede derfor til us som sagde at ambassaden havde sagen. Han tog derfor tilbage, hvor han fik samme besked, men at us løj fordi de har travlt. Jeg ringede til us igen, som forsikrede mig om at ambassaden havde sagen og hvis de mente andet skulle de kontakte us. Min kæreste tog derfor igen tilbage, hvor han så fik af vide at de ikke havde noget med det at gøre, så at han var blevet fejlinformeret, da sagen var hos ambassaden og at det derfor var ambassaden han skulle kontakte. Der har han nu været et par gange, bl.a. i dag, men han kan ikke få oplyst hvor lang tid der går, kun at sagen ikke er færdig. Jeg har i dag haft ringet til det sted, hvor han afleverede sin ansøgning, da man ikke kan ringe til ambassaden ang. dette. Damen sagde at man max må vente i 6 uger og at det tit gik hurtigere, så blev rigtig overrasket da hun hørte hvor lang tid vi har ventet, da det jo er noget mere end 6 uger. Hun sagde at hun ville undersøge det. Men min tålmodighed er efterhånden brugt op, og har ikke længere tiltro til dem længere. Indtil videre er min kæreste gået glip af barnedåb og fødselsdage, en venindes graviditet/fødsel + vores 1 års dag.
Så mit spørgsmål er, hvad kan min kæreste og jeg gøre for at få et svar snart? Er der nogen vi kan kontakte?
HJÆLP!
-
fundiver199
Re: HJÆLP!
Ja det er Udenrigsministeriet, der har ansvaret for de danske ambassader og dermed også for deres sagsbehandling på visumområdet. Så hvis sagen ikke er sendt til US, så er det Udenrigsministeriet, er har ansvaret for den.
"Kontakte" er et meget pænt ord her. Jeg ville bruge betegnelsen "klage". Skriv en mail til Udenrigsministeriet med overskriften:
"HASTER - klage over syltning af visumansøgning på den danske ambassade i (bynavn)"
Hvis du så ikke hører fra Udenrigsministeriet inden for nogle dage, så ringer du og spørger, om de har fået din mail, og hvad de forventer at gøre ved sagen. Og det bliver du ved med, indtil du får et acceptabelt svar.
"Kontakte" er et meget pænt ord her. Jeg ville bruge betegnelsen "klage". Skriv en mail til Udenrigsministeriet med overskriften:
"HASTER - klage over syltning af visumansøgning på den danske ambassade i (bynavn)"
Hvis du så ikke hører fra Udenrigsministeriet inden for nogle dage, så ringer du og spørger, om de har fået din mail, og hvad de forventer at gøre ved sagen. Og det bliver du ved med, indtil du får et acceptabelt svar.
Re: HJÆLP!
Tak for hjælpen 
Der er nu sendt en klage over ambassaden..
Men der skal samtidigt sendes ros til us herfra.. de modtog vores sag i morges, da de manglede nogle billeder og kopi af mit pas, men da jeg allerede havde talt med hende der fik vores sag, så vidste hun godt at det ikk var noget problem.. kl 9.30 snakkede jeg med dem igen, og der var der sendt en mail til ambassaden med en TILLADELSE
nu skal vi bare vente på at min kæreste får sit pas tilbage..
Der er nu sendt en klage over ambassaden..
Men der skal samtidigt sendes ros til us herfra.. de modtog vores sag i morges, da de manglede nogle billeder og kopi af mit pas, men da jeg allerede havde talt med hende der fik vores sag, så vidste hun godt at det ikk var noget problem.. kl 9.30 snakkede jeg med dem igen, og der var der sendt en mail til ambassaden med en TILLADELSE
nu skal vi bare vente på at min kæreste får sit pas tilbage..