Nødvendige dokumenter for indrejse i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kenichi

Nødvendige dokumenter for indrejse i Danmark

Indlæg af Kenichi » 17.11.2011 12:05:20

Vi er kommet så langt at udlændingeservice siger, at vi kan forvente en afgørelse på vores familiesammenføring i næste uge.

Sagen omfatter dels min kone og dels hendes mindreårige datter fra tidligere ægteskab. Vi har naturligvis søgt for dem begge, og forventer derfor en afgørelse på begge.

P.t. er min kone i Danmark og datteren er i Kina.

I forventning om at brevet næste uge vil være en godkendelse, vil vi gerne have bestilt en flybillet til datteren så hurtigt som muligt.

Vi er lidt usikre på hvilke dokumenter datteren behøver for at kunne rejse ind i Danmark.

Jeg har forstået det sådan, at vi vil få et brev fra udlændingeservice hvor de meddeler at de har godkendt familiesammenføringen OG som samtidig er gyldig dokumentation for indrejse i Danmark.

Jeg har desuden forstået det sådan at der vil komme et brev til min kone og der vil komme et brev til datteren.

Jeg véd at der noget med et opholdskort, men har forstået det sådan at det ikke er et krav for indrejse, såfremt man har brevet.

Er der nogen der véd dette og/eller har prøvet det i praksis?

Enhver hjælp vil blive påskønnet :)

DBS

Re: Nødvendige dokumenter for indrejse i Danmark

Indlæg af DBS » 17.11.2011 16:44:37

Jeg går ud fra, at der er visumpligt til DK fra Kina !

1. At datteren skal stå i lufthavn, ved afrejse, og prøve at overbevise dem om, at hun har indrejse, vha af det brev hun står med, på dansk, er nok ikke en farbare vej.

2. Vente på holdskort, og sende det til hende, er selvfølgelig muligt, pt. ved jeg fra en opringning til US igår, at de er 3 uger bagud, altså ventetid er pt 7 uger.

3. Tage på ambasaden med brevet, og bede om at få et gratis schengen visum, efter speciel hasteprocedure, er måske mere vejen frem, og hurtigest :wink:

mvh DBS

Besvar