visum til konens bror i Sverige ? hvordan ?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rhino

visum til konens bror i Sverige ? hvordan ?

Indlæg af rhino » 28.07.2011 21:01:44

Hej

Min kone vil gerne invitere sin bror til Malmø , da der snart er ramadan og hun ønsker at han er her. Han bor i London, hvor han studere og arbejder ved siden af. Oprindelig er han fra Pakistan, og derfra fik han studie visum til England.

Hvordan gøre vi det helt præcis ? Skal hun invitere ham eller skal jeg.? Min kone har opholdskort som gælder i 5 år. Vi er helt blanke hvad det angår, så håber der er nogen der kan hjælpe...

Er der nogen fordel af at han har et studie visa i England i forvejen og nemt kan komme på besøg nogen dage hos os i Malmø?

fundiver199

Re: visum til konens bror i Sverige ? hvordan ?

Indlæg af fundiver199 » 29.07.2011 06:51:49

Proceduren er i princippet fuldstændig den samme som, hvis man vil invitere nogen til Danmark. Værten udfylder en invitationsblanket og ansøgeren udfylder et ansøgningsskema.

http://www.migrationsverket.se/info/besoka.html

Læs både "bjude ind slägt och venner" samt "besöka slägt och venner"

Der er også links til begge de blanketter, der skal udfyldes. Det er ligegyldigt, hvem af jer, der inviterer. Lige på det punkt er svenskerne lidt mere fleksible end danskerne. I Danmark ville det således være nødvendigt, at det var din kone, der inviterede, da hun er den nærmest beslægtede.

I kan vel også skrive begge jeres navne på invitationsblanketten. Det er vel et eller andet sted meget naturligt, når I er et gift par.

Besvar