Hej,
Det er jo sådan at min mand er på tidsbegræset ophold i dk og skal til næste år forlænge sit opholdstilladelse. Vi har nemlig tænkt os at ville en tur til Italien for at holde en uges ferie. Men så kommer spørgsmålet, skal han søge om et schengen visum, når vi skal til Italien og på tilbage vejen mellemlamder vi i Schweiz. Han har et sticker i sit pas, er den fint nok at have med når vi rejser?
Mvh
Joy
Skal min mand søge om schengenvisum til Italien??
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Skal min mand søge om schengenvisum til Italien??
Har man opholdstilladelse i DK kan man rejse visumfrit til både Italien og Schweiz.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Desuden kræver mellemlanding normalt ikke visum eller andre særlige papirer, så længe der er tale om en samlet flyrejse, hvor man alene er i transit i lufthavnen. Der er dog undtagelser fra dette generelle princip i nogle lande (f.eks. USA
) og i andre lande for udvalgte nationaliteter, så det er da en god ide at undersøge det, hvis man er i tvivl 
Hej,
Det er en samlet flyrejse tur/retur, det er kun ved hjemrejsen vi mellemlamder i Schweiz. Men for en sikkerhed vil jeg kontakte udlændingeservice for at være sikker.
Det er en samlet flyrejse tur/retur, det er kun ved hjemrejsen vi mellemlamder i Schweiz. Men for en sikkerhed vil jeg kontakte udlændingeservice for at være sikker.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du kan roligt regne med at en person med ophold i en Schengen-stat må mellemlande i Schweiz. Min mand og jeg var på ferie i Schweiz, mens han havde opholdstilladelse i DK, endda selv om der kun var en måned tilbage af hans opholdstilladelse.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG