Visum - tid?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Karakus

Visum - tid?

Indlæg af Karakus » 29.05.2011 15:54:01

Min kæreste var på ambassaden d. 9/5 og allerede dagen efter blev han, jeg og hans chef ringet op!
Sidan da har ingen af os hørt fra nogen, og papierne er stadig på ambassaden i Tyrkiet. Ambassaden reklamerer med på deres hjemmeside, at en afgørelse uden US´ indblandning tager 10 dage - men nu er der gået 13 dage og vi har stadig intet hørt. Kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til dette?

Skal jeg tage det som et tegn på, at sagen vil blive sendt til US på 15 dagen?

kasm

Re: Visum - tid?

Indlæg af kasm » 30.05.2011 18:28:10

Da vi søgte om visum til min mand ( han kommer også fra tyrkiet ) tog det ca 3-4 uger inden han fik hans visum, og hans sag blev ikke sendt videre til us. Kommer også lidt an på hvor travlt de har dernede. Men ellers ring derned de er vældige flinke til at svare på spørgsmål.. men held og lykke..

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 31.05.2011 08:19:05

:-) hvis du ringer derned siger de bare vi er igang, i får svar når vi er færdig Ambassaden har 15 dage til at træffe afgørelsen, kan den ikke sige ja skal sagen sendes videre til us i danmark....på 15-16 dagen hvis i stadig intet har hørt så ring heller til US har de modtaget sagen så kan de fortælle dig det. Spørg om sagen stadig ligger på ambassaden altså bon a parte (kalder de det) ligger den stadig på ambassaden skal i ikke være urolige, men i får nok først svar så på 30 dagen.

Har i søgt i ankara tager det sikkert lidt længere efter sigende er de hurtigst i istanbul hvis nok fordi det er en norsk kvinde der sidder med sagerne.... I ankara ventede vi til præsist 30 dagen før vi fik svar..... påtrods af de jo allerede vidste det efter de 15 dage.... I ankara er det to tyrkiske damer der sidder der...
jeg blev til sidst trætte af dem da de ringede og udspurgte min mand flere gange om de samme ting samt testede hans engelsk kundskaber mens han sad i en propfuld bus med meget larm... tilsidst ringede jeg til us brokkede mig....

Karakus

Indlæg af Karakus » 01.06.2011 17:53:31

Jeg ringede til US i dag og de kunne meddele mig, at min kæreste har fået udstedt visum idag. :)

Besvar