visum/arbejdstilladelse
visum/arbejdstilladelse
Min kæreste fra Tunesien fik 3 mdr. visum som ender 27 januar.
Han rejste tilbage i desember. Han har nu fået grønt lys, til sin arbejds og opholdstilladelse.
Vi fik at vide, at han kunne komme til politistationen her, og få det stemplet.
Han har så i dag snakket med den ambassaden i Tunesien. De siger han ikke kan rejse tilbage på sit visum, da det kun kan bruges én gang, og så få stemplet passet her. Han har visum og betalt rejseforsikring til 3 mdr.
Er det sådan som de siger?
Han rejste tilbage i desember. Han har nu fået grønt lys, til sin arbejds og opholdstilladelse.
Vi fik at vide, at han kunne komme til politistationen her, og få det stemplet.
Han har så i dag snakket med den ambassaden i Tunesien. De siger han ikke kan rejse tilbage på sit visum, da det kun kan bruges én gang, og så få stemplet passet her. Han har visum og betalt rejseforsikring til 3 mdr.
Er det sådan som de siger?
Re: visum/arbejdstilladelse
Ja et single entry-visum gælder kun til en indrejse, som navnet også antyder.
Men hvis US bevilger opholds- og arbejdstilladelse, kan han få en sticker sat i sit pas på ambassaden.
Men hvis US bevilger opholds- og arbejdstilladelse, kan han få en sticker sat i sit pas på ambassaden.
Hej
masa
Jeg vil lige høre dig om noget
Min kæreste skal os nemlig kommer ned til landet på 3 måneder. Og søger arbejdstilladelse. Er det svært får et arbejdstillaldels i Danmark som kok.
Jeg så lige dit indlæg tænkte skrive lige til dig.
masa
Jeg vil lige høre dig om noget
Min kæreste skal os nemlig kommer ned til landet på 3 måneder. Og søger arbejdstilladelse. Er det svært får et arbejdstillaldels i Danmark som kok.
Jeg så lige dit indlæg tænkte skrive lige til dig.
Hey Sumus
Hvis du ser under geogarfiske sted, så kan du se, at jeg bor på Færøerne...
Her er det ikke svært at få arbejde som kok, idet der er mangel på det her.
Jeg ved ikke hvordan det er i DK, kunne næsten forestille mig at det er på samme nogenlunde det på samme måde.
Masa
Hvis du ser under geogarfiske sted, så kan du se, at jeg bor på Færøerne...
Her er det ikke svært at få arbejde som kok, idet der er mangel på det her.
Jeg ved ikke hvordan det er i DK, kunne næsten forestille mig at det er på samme nogenlunde det på samme måde.
Masa
Hej igen
Underskyld jeg spørge igen dig. Fordi er så forvirret de nye relge osv. Søgte din kæreste arbejdstilladelse ikke i Danmark kom din kærete som visum ikke hvor lange tid har han fået arbejdstilladelse i Danmark så. Jeg vil os måske søger den vej. Fordi min mand har lige fået visum nemlig efter det vil måske søge arbejdstilladelse i Danmark. Fordi regle er meget sværre nemlig i danmark.
Du må meget underskyld jeg spørge dig nemlig.
Så du siger færreøren er der mangle på kok. Måske kan man overvej flytte til færreøren ehhe
Underskyld jeg spørge igen dig. Fordi er så forvirret de nye relge osv. Søgte din kæreste arbejdstilladelse ikke i Danmark kom din kærete som visum ikke hvor lange tid har han fået arbejdstilladelse i Danmark så. Jeg vil os måske søger den vej. Fordi min mand har lige fået visum nemlig efter det vil måske søge arbejdstilladelse i Danmark. Fordi regle er meget sværre nemlig i danmark.
Du må meget underskyld jeg spørge dig nemlig.
Så du siger færreøren er der mangle på kok. Måske kan man overvej flytte til færreøren ehhe
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ sumus, hvis din mand KUN har fået besøgsvisum, kan det være meget vanskeligt for ham at få arbejds- og opholdstilladelse.
Din mand skal helst have nogle særlige kvalifikationer, fx være læge. Han skal også helst kunne tale godt dansk.
Se http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... rbejde.htm
"Betingelser
Opholds- og arbejdstilladelse gives normalt kun, hvis beskæftigelsesmæssige eller erhvervsmæssige hensyn taler for det. Når Udlændingeservice behandler ansøgninger om opholds- og arbejdstilladelse, lægges der normalt vægt på følgende kriterier:
Om der er tilgængelig dansk eller herboende udenlandsk arbejdskraft eller arbejdskraft inden for EU, som på kvalificeret vis vil kunne varetage det pågældende arbejde (gælder kun visse ansøgertyper).
Om det pågældende arbejde er af en sådan særlig karakter, at opholds- og arbejdstilladelse kan anbefales.
Fx gives der normalt ikke tilladelse til udlændinge, som skal udføre sædvanligt faglært arbejde, som fx tømrere og murere, eller ufaglært arbejde, fx pizza-bagere, bude, rengøringsarbejde mv."
Din mand skal altså helst kunne passe et job inden for disse brancher:
Akademisk arbejde
It og teleteknik
Ledelse
Pædagogisk, socialt og kirkeligt arbejde
Salg, indkøb og markedsføring
Sundhed, omsorg og personlig pleje
Undervisning og vejledning.
Du kan læse mere om, hvilke job der kan udløse opholdstilladelse: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... listen.htm
Hvis i er gift, eller gifter jer og søger om familiesammenføring, så vil han automatisk få arbejdstilladelse HVIS i får bevilget familiesammenføring.
Din mand skal helst have nogle særlige kvalifikationer, fx være læge. Han skal også helst kunne tale godt dansk.
Se http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... rbejde.htm
"Betingelser
Opholds- og arbejdstilladelse gives normalt kun, hvis beskæftigelsesmæssige eller erhvervsmæssige hensyn taler for det. Når Udlændingeservice behandler ansøgninger om opholds- og arbejdstilladelse, lægges der normalt vægt på følgende kriterier:
Om der er tilgængelig dansk eller herboende udenlandsk arbejdskraft eller arbejdskraft inden for EU, som på kvalificeret vis vil kunne varetage det pågældende arbejde (gælder kun visse ansøgertyper).
Om det pågældende arbejde er af en sådan særlig karakter, at opholds- og arbejdstilladelse kan anbefales.
Din mand skal altså helst kunne passe et job inden for disse brancher:
Akademisk arbejde
It og teleteknik
Ledelse
Pædagogisk, socialt og kirkeligt arbejde
Salg, indkøb og markedsføring
Sundhed, omsorg og personlig pleje
Undervisning og vejledning.
Du kan læse mere om, hvilke job der kan udløse opholdstilladelse: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... listen.htm
Hvis i er gift, eller gifter jer og søger om familiesammenføring, så vil han automatisk få arbejdstilladelse HVIS i får bevilget familiesammenføring.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej Sumus
Her kan du læse mere om reglerne
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... roerne.htm
Selv om det er "lettere" at blive familiesammenført her, så er der andre ting, som ikke er lige så nemt som i Dk.
Masa
Her kan du læse mere om reglerne
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... roerne.htm
Selv om det er "lettere" at blive familiesammenført her, så er der andre ting, som ikke er lige så nemt som i Dk.
Masa