Turistvisum
-
Stinepigen
Turistvisum
Nå ja min kæreste og jeg har nu endeligt besluttet at gifte os til Maj næste år.
Efterfølgene vil vi søge Turistvisum til ham, men kan vi gøre det så snart vi er blevet gift i Tunesien? Eller skal han gøre det fra Algeriet hvor han bor?
Koster det noget at søge om turistvisum?
Efterfølgene vil vi søge Turistvisum til ham, men kan vi gøre det så snart vi er blevet gift i Tunesien? Eller skal han gøre det fra Algeriet hvor han bor?
Koster det noget at søge om turistvisum?
-
Stinepigen
Re: Turistvisum
Nå prisen har jeg fået læst mig frem til...
Men nu læser jeg lidt om økonomisk sikkerhedsstillelse - Kan man "risikere" at skulle det når man er gift eller hvordan?
Men nu læser jeg lidt om økonomisk sikkerhedsstillelse - Kan man "risikere" at skulle det når man er gift eller hvordan?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
"Følgende lande er for tiden placeret i den del af immigrationslandegruppen, hvor man ikke skal have tilknytning til den person, man ønsker at besøge:
Albanien, Aserbajdsjan, Benin, Congo (Brazzaville), Mongoliet, Niger, Peru, Thailand, Tunesien og Zimbabwe.
For statsborgere fra denne gruppe gælder, at man normalt kan få visum, uanset hvem man ønsker at besøge, herunder venner og bekendte. Det er altså ikke en betingelse, at man har en bestemt tilknytning til personen i Danmark. Men der skal dog være en vært for besøget.
For hele immigrationslandegruppen gælder det, at udlændingemyndighederne kan betinge et visum af en økonomisk garanti på 58.603 kr. (2010-niveau). Der stilles dog ikke krav om økonomisk sikkerhedsstillelse i forbindelse med visumansøgninger fra ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år samt forældre."
Albanien, Aserbajdsjan, Benin, Congo (Brazzaville), Mongoliet, Niger, Peru, Thailand, Tunesien og Zimbabwe.
For statsborgere fra denne gruppe gælder, at man normalt kan få visum, uanset hvem man ønsker at besøge, herunder venner og bekendte. Det er altså ikke en betingelse, at man har en bestemt tilknytning til personen i Danmark. Men der skal dog være en vært for besøget.
For hele immigrationslandegruppen gælder det, at udlændingemyndighederne kan betinge et visum af en økonomisk garanti på 58.603 kr. (2010-niveau). Der stilles dog ikke krav om økonomisk sikkerhedsstillelse i forbindelse med visumansøgninger fra ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år samt forældre."
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Stinepigen
Okay nu er han jo fra Algeriet og hører dermed til Ayllandegruppen...
-
mh1
- Kontakt:
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/4 ... raksis.pdf
s. 26:
"For asyllandegruppen gælder det, at visumudstedelse ikke kan betinges af økonomisk sik- kerhedsstillelse, jf. nærmere om sikkerhedsstillelse nedenfor i afsnit 11."
s. 26:
"For asyllandegruppen gælder det, at visumudstedelse ikke kan betinges af økonomisk sik- kerhedsstillelse, jf. nærmere om sikkerhedsstillelse nedenfor i afsnit 11."
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Stinepigen
mh ved du om jeg kan tage invitationen med ned til min kæreste (kommende mand) i stedet for at sende den når først jeg er kommet hjem til Danmark igen? Jeg mener så jeg slipper for at skulle sende den. Når jeg så har registreret ægteskabet på kommunen så kan min kæreste aflevere ansøgning om visum?
-
mh1
- Kontakt:
I kan udfylde alle papirerne og gå sammen hen og aflevere ansøgning. Invitationen skal ikke afleveres i konvolut, det er helt ligegyldigt hvordan ansøger har fået den, den skal bare være der.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Stinepigen
Men skal jeg ikke have registreret ægteskabet i Danmark inden vi kan søge Turistvisum?
Jo det skal du for ellers står du stadig som ugift og skal betale garantien til visum... registrer dit ægteskab så snart du kommer hjem 
Men man kan registerer det på den Danske ambasade i bangkok ikke?? Er der nogen som ved hvor lang tid dette tager?