visum til min kæreste fra tyrkiet

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SaraS

visum til min kæreste fra tyrkiet

Indlæg af SaraS » 19.12.2010 20:39:28

Hejsa..Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Min kæreste som til daglig bor i istanbul har søgt om ferievisum, da han gerne vil op og besøge mig. Vi venter stadig på svar derfra.
han har en onkel som bor i finland, så han har søgt om ferie visum dertil - da vi begge tror det er "lidt nemmere" at få det dertil da noget af hans familie bor der. Efter han har besøgt sin familie i Finland, vil han så rejse direkte til danmark og besøge mig - (så har han jo fået schengen-visum?? ikke :-) ) er der nogen der så ved om han skal have en invitation fra mig, eller om han kan rejse direkte til danmark?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: visum til min kæreste fra tyrkiet

Indlæg af mh1 » 20.12.2010 07:17:01

Hvis nogen har et Schengen-visum, så gælder det til HELE Schengen-området, så NEJ din kæreste skal ikke have anden invitation end den du allerede har givet ham :) Det er jo netop det, der er meningen med Schengen - at man betragter hele området som ét stort 'land'.

Han kan dog godt komme ud for at der er en pas-stikprøvekontrol i Kastrup, så for en sikkerheds skyld bør han sørge for at have et rimeligt kontantbeløb på sig (100 Euro fx), og en seddel med dit navn, adresse og telefonnummer.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar