Invitation - Rusland

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
backinblack

Invitation - Rusland

Indlæg af backinblack » 23.11.2010 23:01:11

Håber jeg også kan benytte mig af den velvillige og kompetente rådgivning der synes at være til stede her:

Jeg vil gerne have besøg af min kæreste fra Rusland i godt en uge i januar. Hun betaler rejsen og jeg betaler opholdet. Vi har mødtes i Prag i oktober. Min kæreste skal nu have et nyt Shengen-visa, da det gamle er udløbet (udrejse datoer er overholdt).

Jeg har udfyldt invitationen fra nyidanmark.dk og sendt den til min kæreste, sammen med relevante dokumentationer (inkl. kopi af pas) og billeder der viser vi har mødt hinanden. Alt dette sender hun så videre (via et rejsebureau) til den danske ambassade i Moskva.

Men jeg studser lidt over det der står på nyidanmark.dk:
"Send invitationen til din gæst og til den repræsentation (ambassade eller generalkonsulat), hvorfra din gæst skal søge"

Er det meningen jeg som vært også skal sende de samme papirer (som jeg har sendt til min kæreste) til den danske ambassade i Moskva? Hvis det er tilfældet, kan jeg sende det pr email?

DBS

Re: Invitation - Rusland

Indlæg af DBS » 24.11.2010 06:08:25

Normalt sender jeg invitation til min kæreste, og hun tager det så med til visumkontoret.

Første gang tog min kæreste også billedere med, men det havde ikke visumkontorets interesse.

Vi havde også et besøg uden for DK først (tyskland).

Jeg har kun en gang været udsat for, at ambassaden bad om at få sendt en kopi, dette skyldes udelukkende at visumkontorets medarbejder ikke kunne lide den dato, der stod på toppen af brevet, de synets der var for lang tid, fra jeg havde skrevet brevet, til min kæreste var på ambassaden, min kæreste fik en email, jeg skulle sende kopi på, og så var det problem løst.

Min kæreste tager selv til visumkontoret, og laver en afhentning, når hun rejser til DK.

Der findes andre steder din kæreste kan indlevere visum: http://www.denmarkvac-ru.com/contactus.html

Hvis din kæreste gerne vil snakke med andre russere i DK, er dette et godt sted: http://rusforum.dk/

backinblack

Indlæg af backinblack » 24.11.2010 17:29:36

Tak for dit svar DBS.

Jeg håber det går glat igennem. Men man ved efterhånden ikke hvad man kan forvente i dette land...

Og jeg går ud fra Udlændingeservice heller ikke skal have nogen papirer, medmindre de giver lyd fra sig...

DBS

Indlæg af DBS » 25.11.2010 14:49:33

Det er jo ikke visum regler der er ændret på :wink:

Da min kærste søgte først gang, var ansøgningen ikke omkring US, da hun havde haft schengen visum før, så det var en ren adm. opgave :wink:

Besvar