Min forlovede fra Rusland kommer her til DK på spansk turistvisum (over Spanien).
Hun har bestilt rejse og hotelophold gennem rejsebureau, men hun er åbenbart forpligtet til at lade sig registrere på sit hotel INDEN rejsen går videre til Danmark.
Mit spørgsmål er, kan vi ikke lade hende registrere sig på et andet hotel?
Jeg har bestilt hotel for 2 personer i nærheden af lufthavnen og her tager vi en overnatning inden rejsen går videre til Danmark, men det er ikke samme hotel som det hun har fået tildelt fra rejsebureauet.
Vi vil slippe for en del tid og omkostninger hvis vi kan lade hende registrere på det hotel jeg har reserveret og hvor vi begge overnatter, istedet for på hendes eget hotel.
Kan jeg bede dette hotel om at foretage denne registrering, er der nogen der ved det?
Det skal siges, at det er påkrævet med en registrering inden videre færd rundt i Schengenlandene da hun ellers kan risikere hjemsendelse eller 5 års karantæne hvis de er emsige i paskontrollen inden turen til Danmark.
T63
Turistvisum og registrering på hotel.
Re: Turistvisum og registrering på hotel.
Hej T63 !
Se hvis du nu havde blevet på www.russisk-dansk-forum.dk ja så havde du fået et brugbart svar. Men jeg kan kun sige at hvis man prøver at ungå reglerne ved at søge visum til andre shengen lande og tro det fremmer noget ja så må man jo bare betale men hvor om alt er så kan du jo læse på RDF at der en del andre som har haft deres kommende koner på besøg i DK og det er vek og mærke på et Dansk visum og uden at blive afkrævet en garanti . Så vend du nu tilbage til www.russisk.dansk-forum.dk Så får du helt sikkert et godt svar fra dem som lige haft besøg.
Det der med hotel og hvad ved eg er slet ikke nødvendig og er helt hen i vejret samt at smide unødige penge ud af vinduet .
Mvh.
Astra16V
Se hvis du nu havde blevet på www.russisk-dansk-forum.dk ja så havde du fået et brugbart svar. Men jeg kan kun sige at hvis man prøver at ungå reglerne ved at søge visum til andre shengen lande og tro det fremmer noget ja så må man jo bare betale men hvor om alt er så kan du jo læse på RDF at der en del andre som har haft deres kommende koner på besøg i DK og det er vek og mærke på et Dansk visum og uden at blive afkrævet en garanti . Så vend du nu tilbage til www.russisk.dansk-forum.dk Så får du helt sikkert et godt svar fra dem som lige haft besøg.
Det der med hotel og hvad ved eg er slet ikke nødvendig og er helt hen i vejret samt at smide unødige penge ud af vinduet .
Mvh.
Astra16V