Sagen er den, at jeg (selvfølgelig
Jeg vil beskrive vores situation for jer og håber, at der en nogen med mere erfaring og kendskab til regler og muligheder (især) som kan gennemskue vores situation - jeg er efterhånden løbet tør for ideer og er tæt på bare, at trække på skuldrene, sælge hus og bil og bare smutte til Tyrkiet - så må vi se hvordan det går
Os - hurtigt opremset:
Mig:
- 32 år
- pt. arbejdsløs
- eget hus og bil
- ingen opsparing
- pt. ingen mulighed for at stille bankgaranti (uden at blande familie ind i det og det vil jeg ikke endnu)
- pga. arbejdsløsheden pt. ingen mulighed for opsparing
Han:
- 36 år
- som de fleste alm. tyrkere, sæsonarbejder i turistbranchen
- ingen opsparing
- har familie i Tyskland (en tante)
- er gift med en bulgarsk pige som han aldrig har levet sammen med (proforma ægteskab for at hjælpe nogle venner)
- pt. ingen mulighed for, at spare op pga. dårlig løn
Lige pt. haster det ikke med, at søge visum til ham, da vi ikke kan opfylde de ting der skal opfyldes – uanset om vi er ”venner, kærester eller andet”, men jeg er praktisk anlagt og vil gerne være sikker på, at de ting vi foretager os er til gavn for en senere visum ansøgning og hvad der ellers kommer derefter af evt. arbejdstilladelser mv.
Der er flere ting som jeg ikke kan finde ud af om er et plus eller minus ift. at søge om visum til ham (i fremtiden når vores situation er lidt bedre)
Han har – igen som de fleste tyrkere, ikke en kontrakt eller lønsedler der kan vise hans tilknytning til Tyrkiet og dermed vise, at han har i sinde, at rejse hjem igen, men han er gift i Tyrkiet og denne tilknytning burde være et bevis på, at han har i sinde, at vende hjem…
Men samtidig er hans ægteskab i Tyrkiet også en belastning for os hvis vi skulle finde ud, af at tingene bliver nemmere af, at vi gifter os og/eller det er nemmere, at få visum til en kæreste end en ven (hvis der overhovedet bliver differenceret på et turistvisum)
Vi vil egentlig helst bo sammen i Tyrkiet (i fremtiden), men som situationen er lige nu er der ikke mulighed for, at jeg kan forlade Danmark og som jeg andetsteds har skrevet, så er jeg ret praktisk anlagt, så når og hvis jeg skal forlade DK, så skal der være styr på alt hvad der angår økonomi og fremtidsmuligheder for os – og derfor gælder det egentlig bare om hvordan vi for nu, kan få så meget tid som muligt sammen
Det ville være oplagt, at han var i Danmark i de måneder hvor der ikke er gang i turistsæsonen i Tyrkiet og jeg så besøgte ham x-antal gange i de resterende måneder, men hvordan det hele lige skal gå op i en højere enhed, ved jeg ikke
Vi har selvfølgelig også overvejet muligheden for, at hans tante i Tyskland inviterer ham og han så bare ”pludselig forelsker sig i en dansk pige og tilbringer tiden i DK i stedet”, men pt. er hun ikke til, at få kontakt med
Han har ydermere en bekendt i Danmark som er villig til, at give ham arbejde, men jeg ved ikke hvordan vi eventuelt kan udnytte det
Er der mon nogen der kan gennemskue nogle muligheder som jeg ikke har tænkt over? Og/eller fortælle mig, at det hele er håbløst
På forhånd tak,
Annemette