Hej
Kan det godt passe at man ikke skal stille en bank garanti på de 60.011 kr. for at man får en kæreste på besøg fra Phillipinerne ?
Visum
-
fundiver199
Re: Visum
Ja for landet er i turistlandegruppen, hvor der aldrig kan kræves garanti.
Nu det hører under turist lande gruppen. hvor lang tid vil det tage for min vens kæreste og få visum til Danmark ?
Skal hun igennem det samme krydsforhør min kone gik igennem i Thailand ?
1.Man bestiller en tid.
2.Samtalen holdes
3.Sagen bliver sendt til ULS
4.Der går 3 mdr. før man har svar.
Skal hun igennem det samme krydsforhør min kone gik igennem i Thailand ?
1.Man bestiller en tid.
2.Samtalen holdes
3.Sagen bliver sendt til ULS
4.Der går 3 mdr. før man har svar.
-
fundiver199
Der er indført et nyt schengenkodeks pr. 5. april 2010, og ifølge dette kodeks skal alle visumansøgninger behandles på højest 15 dage, dog 30 eller i særlige tilfælde 60, hvis der er behov for at indhente suppleren-de oplysninger.
Så man burde som udgangpunkt kunne regne med højest 15 dage, hvis visum udstedes af ambassaden, og højest 60 dage, hvis sagen sendes til US. Proceduren om videresendelse til US i tvivlstilfælde er der ikke lavet om på. Men der er indført et nyt invitationsskema, som erstatter det gamle invitationsbrev, og som efter min mening burde betyde, at langt flere visa kan udstedes af ambassaderne. Tidligere blev nogle sager nemlig formentlig sendt videre til US, alene fordi folks invitationsbreve ikke indeholdt svar på alle de spørgsmål, der stilles i det nye invitationsskema.
Den norske ambassade i Manila anvender Norges online ansøgningsportal, som det må anbefales at bruge, da man ellers kommer bagerst i køen til en tid på ambassaden. Alternativt kan man søge via konsulatet i Cebu, her kan man bare møde op uden tidsbestilling, og personalet er betydeligt venligere og mere imødekommende end skrankepaverne i Manila.
Så man burde som udgangpunkt kunne regne med højest 15 dage, hvis visum udstedes af ambassaden, og højest 60 dage, hvis sagen sendes til US. Proceduren om videresendelse til US i tvivlstilfælde er der ikke lavet om på. Men der er indført et nyt invitationsskema, som erstatter det gamle invitationsbrev, og som efter min mening burde betyde, at langt flere visa kan udstedes af ambassaderne. Tidligere blev nogle sager nemlig formentlig sendt videre til US, alene fordi folks invitationsbreve ikke indeholdt svar på alle de spørgsmål, der stilles i det nye invitationsskema.
Den norske ambassade i Manila anvender Norges online ansøgningsportal, som det må anbefales at bruge, da man ellers kommer bagerst i køen til en tid på ambassaden. Alternativt kan man søge via konsulatet i Cebu, her kan man bare møde op uden tidsbestilling, og personalet er betydeligt venligere og mere imødekommende end skrankepaverne i Manila.