Hej
mig og min kone skal på ferie i Madrid . Jeg har dansk pas .. Min kone har marrokansk pas , men også residence kort , som hin lige har fået og gælder i 5 år. Vi skal rejse næste uge , men mit spørgsmål er om hun skal søge noget form for visum el udfylde skema for at rejse til Spanien. ? Eller kan hun bruge sit marrokansk pas og residence kort , hvis der forekommer paskontrol .
Er der noget jeg skal forholde mig.
Undskyld hvis det er forkert sted jeg har skrevet indlæg..
Hjælp . Vi skal til Madrid på ferie men.....
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Hjælp . Vi skal til Madrid på ferie men.....
Din partner skal, som du ganske rigtigt skriver, blot medbringe pas og opholdskort. Nej, der skal ikke søges om yderligere ting for at tage på ferie dernede.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Tak for hjælpen..
Dvs der skal ikke bruges noget form for visum hvis man skal til spanien , og har fremmedpas , så længe man har opholdskort ?
Håber det er rigtig forstået ..
Dvs der skal ikke bruges noget form for visum hvis man skal til spanien , og har fremmedpas , så længe man har opholdskort ?
Håber det er rigtig forstået ..
Når din ægtefælle har et dansk opholdskort, må han/hun frit rejse rundt inden for schengenområdet i op til 3 måneder. Det er bare at medbringe pas og opholdskort
skaanebo skrev:Når din ægtefælle har et dansk opholdskort, må han/hun frit rejse rundt inden for schengenområdet i op til 3 måneder. Det er bare at medbringe pas og opholdskort
Hun har svensk opholdskort og ikke dansk...Men det er vel uden betydning om det er dansk eller svensk eller hvad ??
Ja, det er samme regler, der gælder.