visum via. norsk Ambassade i libanon

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
maja
Geografisk sted: Danmark-silkeborg

visum via. norsk Ambassade i libanon

Indlæg af maja » 25.03.2010 14:41:32

hej....

Min mand og jeg er tæt ved at være færdig med alle papirene til visummet.
Min mand har alle papir færdig stemplet fra ambassaden, og jeg sendte invitation på mail til ambassaden og 1 til min mand, scannet ind med alle gyldige stempler, fra notarius....
derefter kontaktede min mand ambassaden(der i øvrigt er MEGET svære at få kontakt til) og oplyste at nu var alt parat og han nu kun ønskede en tid til at indgive ansøgningen.....

Så vil de lige plusdelig have at han skal medbringe, den orginale invitation, og den på mail printet ud ikke er god nok......!

Invitationen er et stort dokument, da jeg i det også har vedlagt kopi af pas, invitation til andre andledninger, dansk og engelsk invitation.....det blir alt for dyrt at sende......

KAN DET VÆRE RIGTIGT AT DE IKKE KAN GODTAGE EN SCANNET INVITATION, OG JEG SKAL BRUGE FLERE TUSINDE KRONER PÅ DERES FJOLLEDE REGLER!

håber i kan hjælpe.....

ps...er der iøvrigt nogle der ved om sagsbehandligstiden, ved den norske ambassade er lang?

knus maja

fundiver199

Re: visum via. norsk Ambassade i libanon

Indlæg af fundiver199 » 25.03.2010 16:15:08

Den norske ambassade i Manila vil også kun acceptere et originalt underskrevet invitationsbrev og ikke en faxet eller scannet kopi. Så ja det kan desværre godt være rigtigt. Men det koster vel ikke flere tusinde kroner at sende et ganske almindeligt brev til Libanon? Jeg tror jeg betalte 12 kroner i porto for at sende et brev til Filippinerne med 3 kopier af et invitationsbrev, og det nåede frem efter cirka 10 dage.

Men det er selvfølgelig et problem, hvis din mand bor et sted, hvor man slet ikke kan regne med den normale postomdeling. Skal du sende det med et kurerfirma som f.eks. UPS eller DHL, så skal du nok regne med cirka 600 kroner. Men så når det også frem i løbet af nogle få dage.

Jeg ved ikke, hvor effektive den norske ambassade i Libanon er. Men på forhånd ville mine forventninger være beskedne, da det vel næppe er den dygtigste eller mest ambitiøse ambassadør, der havner i et land som Libanon. Der er nok mere rift om at få posten som ambassadør i New York eller Tokyo f.eks. og bevillingerne til ambassaderne i disse lande er sikkert også højere, da der er meget større erhvervsmæssige og økonomiske interesser på spil.

Den norske samhandel med Libanon er nok ret beskeden, og grundlæggende er det jo også derfor, at Danmark slet ikke gider bruge penge på at have sin egen ambassade i Libanon.

Men det mest sandsynlige er vel også, at ambassaden sender sagen videre til Udlændingeservice, og så fun-gerer de jo bare som postkontor. I den situation skal man bare sikre sig, at de ikke lader ansøgningen ligge i flere måneder, før de sender den videre. Så har hverken du eller din mand hørt noget efter cirka 4 uger, så er det tid til at opklare, om ansøgningen stadig ligger hos ambassaden eller er blevet sendt til US. Og ligger den stadig hos ambassaden, så kan du tillade dig at bede dem pænt om at få f…. ud af r….. og enten udste-de visum eller sende ansøgningen videre.

nado

Indlæg af nado » 31.03.2010 11:12:46

jeg sendte invitaion til min mand til 20 kr i post. og brevet kom efter 1 uge.. så det kan du rolig gøre.. Jeg sendte til Tripoli, hvor han bor. Faktisk til hans adresse. men bare sørg for at have et telefonnr. til din mand uden på brevet, så når det bliver modtaget i lebnan og de ikke kan finde hans adresse, så ringer de og siger han skal hente det på en bestemt adresse i byen.

men ja de skal have originalen af invitationen. Han var hos den Norke ambassade igår og inshallah går alt godt det er anden gang vi søger visum. Håber det går hurtigere denne gang.

Sørg for at han bestiller tid hos dem nu, for der går ca. 14 dage for at få et møde..

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 31.03.2010 11:29:39

maja skrev: ambassaden(der i øvrigt er MEGET svære at få kontakt til)
Som man siger - brændt barn skyr ilden.

Du må lige tænke over, at medarbejderne på ambassaden arbejder under meget svære forhold og måske ikke lige har lyst til at lukke hvem som helst indenfor dørene.

Ville du selv lukke en fuldstændig fremmed ind i dit hjem, hvis han stod med en e-mail, som så ud som om den kom fra Libanon?

Blev Danmarks ambassade i Libanon ikke lukket, fordi den blev brændt af?

Det nytter ikke at hidse sig op - det gør det bare endnu sværere for jer at få et godt samarbejde med ambassaden.

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/ ... ingLibanon

Besvar