anden gang visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nado

anden gang visum

Indlæg af nado » 02.03.2010 09:12:48

Hej derude.

Jeg står og skal sende invitation til visum til min mand for anden gang..

Er der nogen der har oplevet nogen problemer med at få visum anden gang? jeg har hørt at det skulle være lettere, men vil bare lige sikre mig.

første gang min mand søgte, søgte han som forlover og havde et job. denne gang søger han som min amnd og har intet arbejde.. Kan US her give afslag pga. formodning om at han vil bo her i dk, når han kommer til?

På forhånd tak

fundiver199

Re: anden gang visum

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2010 15:42:36

Som udgangspunkt gives der altid visum til besøg hos ægtefæller, med mindre der er en konkret grund til at tro, at visum vil blive brugt til at tage fast ophold i Schengen. Hverken du eller din mand bør derfor sige el-ler skrive noget om, at I har tænkt jer at søge om familiesammenføring under hans ophold i Danmark. Overholder I denne simple ”regel”, og overholdt din mand betingelserne i sit sidste visum, så burde der ik-ke være nogen risiko for, at han får afslag. Og omvendt burde der være gode chancer for, at ambassaden udsteder visum selv i stedet for at sende sagen til Udlændingeservice. Og i så fald tager det kun nogle få uger i stedet for de 2-5 måneder, som I sikkert ventede første gang.

Besvar