Jeg blev i sidste måned gift med min dejlige mand i Afghanistan. Efter blot 2 uger måtte jeg vende hjem til DK pga. arbejde og skole. Jeg har nu hørt at jeg kan invitere ham på turist/besøgsvisum til Danmark.
Jeg håber naturligvis at vi på længeresigt kan være sammen i DK, men lige nu er et besøg også nok.
Jeg vil høre om I kan fortælle mig hvordan man helt konkret gør.
Jeg har ikke kunnet finde den blanket, som jeg skal udfylde for at kunne invitere ham. Er der en af jer har et link som I kan sende til mig?
Er det rigtigt at jeg ikke skal stille sikkerhed ifb. med hans rejse fordi vi er gift?
Min familie vil gerne hjælpe mig økonomisk da jeg er en fattig studerende. Er det så okay at jeg selv blot er på SU?
Derudover er jeg godt klar over, at jeg skal have lavet en forsikring til ham for at kunne invitere ham til DK, men fra hvilken dag skal denne forsikring gælde, når man ikke på forhånd ved om eller hvornår han må komme hertil.
Der står på internetsiden for visum ansøgninger at det maks. tager 3 måneder at få sin ansøgning vurderet. Hvor lang tid plejer der at gå?
Det var vist for mange spørgsmål på en gang - sorry
Håber at nogen kan hjælpe
Tak på forhånd og for en rigtig god side!