Kære medlemmer
Kan der gives afslag på visum fra thaiægtefæller hvis alle visumbetingelser er opfyldt ??
Jeg mener afslag pga den formoede risiko for at hun vil tage et længerevarende ophold
Jimmi
Visum til ægtefælle
-
fundiver199
Re: Visum til ægtefælle
Som udgangspunkt gives der altid visum til besøg hos ægtefæller. Men hvis visumansøgeren tidligere har overtrådt betingelserne i et visum eller f.eks. har søgt om asyl, så kan der godt gives afslag. Ligeledes gives der altid afslag, hvis man mener, at der er tale om et proforma- eller et tvangsægteskab.
Endelig kan der også gives afslag, hvis ansøgeren direkte siger, at han/hun ikke har tænkt sig at rejse hjem igen men derimod planlægger at søge om FS. I så fald vil beskeden til ansøgeren være, at ansøgningen om FS skal afleveres på ambassaden i Bangkok. Så man skal altså lade være med at sige eller skrive noget om det, hvis man planlægger at bruge visumopholdet til at søge om FS.
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/4 ... raksis.pdf
Endelig kan der også gives afslag, hvis ansøgeren direkte siger, at han/hun ikke har tænkt sig at rejse hjem igen men derimod planlægger at søge om FS. I så fald vil beskeden til ansøgeren være, at ansøgningen om FS skal afleveres på ambassaden i Bangkok. Så man skal altså lade være med at sige eller skrive noget om det, hvis man planlægger at bruge visumopholdet til at søge om FS.
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/4 ... raksis.pdf
Tak for dit svar.
Min kommende kone er fra Thailand, og hun har ikke før været i Danmark.
Vi har kendt hinanden siden juli sidste år 2009, og jeg har netop besøgt hende for anden gang 1½ måned i Thailand og hilse på familien. Vi skal giftes til august 2010
Vi søgte om visum til hende sidste år, og hun blev meddelt visum mod jeg stillede sikkerhed.
Imidlertid droppede vi visum sidste år, pga garantien, og jeg reste istedet til Thailand.
Garantien skulle stille udfra den formodning at der var rissiko for at hun ville tage et længerevarende ophold udover visumperioden.
Hun opfylder alle betingelser for at få visum, og er hverken uønsket eller har søgt om asyl. Min tanke var blot om der kunne gives afslag udelukkende på formodningen om den øede risko der er for længerevarende ophold.
Vi har ikke til hensigt at søge om FS endnu, men blot et visum ophold på 3 måneder når vi er gift.
Jimmi
Min kommende kone er fra Thailand, og hun har ikke før været i Danmark.
Vi har kendt hinanden siden juli sidste år 2009, og jeg har netop besøgt hende for anden gang 1½ måned i Thailand og hilse på familien. Vi skal giftes til august 2010
Vi søgte om visum til hende sidste år, og hun blev meddelt visum mod jeg stillede sikkerhed.
Imidlertid droppede vi visum sidste år, pga garantien, og jeg reste istedet til Thailand.
Garantien skulle stille udfra den formodning at der var rissiko for at hun ville tage et længerevarende ophold udover visumperioden.
Hun opfylder alle betingelser for at få visum, og er hverken uønsket eller har søgt om asyl. Min tanke var blot om der kunne gives afslag udelukkende på formodningen om den øede risko der er for længerevarende ophold.
Vi har ikke til hensigt at søge om FS endnu, men blot et visum ophold på 3 måneder når vi er gift.
Jimmi
-
fundiver199
Det er helt normalt, at der kræves bankgaranti ved 1. gangs besøg til en kæreste eller forlovet fra et land i immigrationslandegruppen. Er man først blevet gift kan der derimod ikke længere kræves bankgaranti. Og samtidig er velfærdshensynet ved besøg til en ægtefælle naturligvis større end velfærdshensynet ved besøg til en kæreste. Så derfor skal der også mere og ikke mindre til, før der gives afslag på en ansøgning om besøg hos en ægtefælle.
Din kone kan derfor trygt søge om visum, og med mindre hun decideret skriver eller siger, at det er hendes hensigt at blive i Danmark, så vil visum også blive bevilget.
Din kone kan derfor trygt søge om visum, og med mindre hun decideret skriver eller siger, at det er hendes hensigt at blive i Danmark, så vil visum også blive bevilget.
Hensigten med visummet er ikke at hun skal blive her, blot for at besøge mig, så hun også kan se mit land. Senere vil vi søge om familiesammenføring. Vi tager en ting af gangen.
Ægteskab - visum - FS

Ægteskab - visum - FS