hurtig visum (syntes jeg)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hans

hurtig visum (syntes jeg)

Indlæg af hans » 21.10.2009 10:48:09

bare en lille historie.

Min kæreste og jeg søgte visum til hende i cebu - filippinerne, den 10 sep. og allerede den 30 sep fik hun en sms med at visa var godkent :-) Jeg fik ingen opringning eller papir jeg skulle udfylde, det er sgu da dejligt.
Vil bare lige sige at det norske konsulat i cebu var meget hjælpsom og venlig så det er bestemt et sted der er vær at søge visum fra hvis man bor på filippinerne

Og igen tak for denne side.
Der har været meget hjælp at hente.. tak

sysop
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: hurtig visum (syntes jeg)

Indlæg af sysop » 21.10.2009 11:15:42

Tillykke med det :)

Ja, de har vist altid haft et ret godt ry på det konsulat. Man kunne ønske ambassaden i Manila tog et effektivitetskursus der.
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<

maXjolt

Indlæg af maXjolt » 21.10.2009 11:48:44

Faktisk er den norske ambassade i manila blevet væsentligt bedre til disse "simple" visa vil jeg tro.
Min kone fik ihvertfald visum d. 1. oktober i år, efter at have indgivet ansøgning d. 9. september...

At de så glemte at tage penge for ansøgningen, udstedte visummet uden at have set skyggen af billet/rejseforsikring er så en anden sag... :-)

edit: Jeg skulle måske også lige nævne, at de på intet tidspunkt udviste den "sædvanlige" foragt for visumansøgere, som jeg har læst om på diverse fora :-D

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.10.2009 13:38:37

Bare til orientering, så er det den norske ambassade i Manila, som behandler de visumansøgninger, der afleveres på konsulatet i Cebu, så det er faktisk dem, der skal have en stor del af rosen her. Jeg har indtryk af, at der er blevet strammet meget op på tingene på ambassaden i Manila, og det skal vi da bare være glade for. Der gives tit kritik her i forum af diverse myndigheder, og derfor er det bestemt også på sin plads at give ros, når der er grund til det.

Jeg ved også, at der i foråret var en dansker, som klagede skriftligt over forholdene på den norske ambassade i Manila til både det danske og norske udenrigsministerium samt ambassaden selv. Og man kunne da have en begrundet formodning om, at dette kan være en medvirkende årsag til de ændringer, der tilsyneladende er sket. Og hvis det er rigtigt, så er der også grund til at rose, at der faktisk reageres på kritik, hvis den er berettiget.

Så hvis folk oplever ting, der ikke fungerer, hvad enten det er på en ambassade, i Udlændingeservice eller andre steder, så er det også værd at huske på Nettos gamle reklameslogan:

”Hvis du er tilfreds, så sig det til andre, hvis du er utilfreds, så sig det til os”.

Altså fortæl så sagligt som muligt de ansvarlige om jeres dårlige oplevelser, det kan rent faktisk være medvirkende til, at der bliver rettet op på ting, som ikke fungerer.

Besvar