Multiple entries Visum til min kone. Erfaringer søges!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

PEB

Re: Multiple entries Visum til min kone. Erfaringer søges!

Indlæg af PEB » 18.10.2009 10:33:39

Hej igen! Der er sket meget siden jeg skrev sidst:
Der kom aldrig et svar på den mail jeg sendte til ambassaden, og efter en uges ventetid ringede jeg til ambassaden.
Jeg har i denne tråd været lidt ude efter medarejderne på ambassaden efter vi sidste år oplevede dem som meget lidt interesserede i at hjælpe os, men jeg må sige at det har været helt anderledes denne gang! En meget sød dame forklarede at det intet problem var at søge multiple entries visum og vi kunne endda søge om 90 dage i et år!
Så det gjorde vi. 1. november 2009 til 31. oktober 2010 i 90 dage med multiple entries.
Det er langt mere end vi kan bruge, men jeg skrev i mit invitationsbrev, at det vil være ønskværdigt at have muligheden for at tage til Danmark med kort varsel, hvis vores tilstedeværelse var været ønsket. Og så listede jeg ellers op med eksempler som bryllupper og begravelser.
Pinar tog til Ankara og afleverede sin ansøgning den 26. september og endnu engang var det en positiv oplevelse. Damen som tog imod papirene var sød og venlig.
Så gik ventetiden ind og i onsdags ringede jeg til ambassaden for lige at checke op på ansøgningen. Beskeden var at Pinar får udstedt visum, og at det call center man ringer og bestiller tid hos, ville ringe igen fredag. Det har de så ikke gjort, men mon ikke de gør det i den kommende uge?
Det håber vi! :)

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 18.10.2009 10:47:32

det er da rart at høre at I har nogle gode oplevelser .. jeg ved ikke om det er bevidst det I gør -men hr svært ved at se idéen i at søge 90 dage indenfor 12 måneder - når man reelt kan få 2 x 90 dage inden for et år. Med det visum I får nu har jeg svært ved at se, at I kan søge igen indenfor et år, hvis I måtte få behov for det... men jeg ved det ikke..

PEB

Indlæg af PEB » 18.10.2009 12:38:03

Hej Kroshka,

Ja det er er sandt, men da vi begge bor og arbejder i Tyrkiet så er 90 dage på et år rigeligt for os. Vi har kun 21 dages ferie på et år, og da det er meget besværligt for Pinar at tage tage til Ankara og aflevere sin ansøgning og hente visaet igen senere, så er det her optimalt.

Besvar